۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۳۰۲۴۹۷
آیت الله علما:

آیت الله نجومی تمام عمرش را در خدمت به انقلاب و اسلام سپری کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما با بیان تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالگرد ارتحال عالم ربانی آیت الله نجومی گفت: این عالم ربانی در تمام عمر خداپسندانه در خدمت انقلاب و اسلام بود.
امام جمعه کرمانشاه

آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با توجه به فرارسیدن رحلت عالم ربانی آیت الله سید مرتضی نجومی عنوان داشت: آیت الله نجومی شخصیتی با ریشه علم و تقوا بود.


نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: آیت الله نجومی سال های متمادی در نجف اشرف مشغول تحصیل علوم حوزوی بودند و پس از اتمام تحصیل به استان کرمانشاه  آمدند و به تدریس و تبلیغ پرداختند.


وی در ادامه افزود: آیت الله سید مرتضی نجومی در مسجد حاج شهباز خان کرمانشاه به تدریس و تبلیغ می پرداخت، مسجد را اداره می کرد و جلسات متعدد تفسیر را برگزار می کرد.


آیت الله علما با بیان خصوصیات و فضائل اخلاقی آیت الله نجومی خاطرنشان کرد: وی اهل قلم و ذوق بود و از تمام عمر خود به نحوی شایسته استفاده کرد و در خدمت انقلاب و اسلام بود.


امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فعالیت های انقلابی آیت الله نجومی بیان داشت: بسیاری از انقلابیون کارهای چاپ و تکثیر اطلاعیه ها و اعلامیه های بنیانگذار انقلاب اسلامی را در منزل این عالم ربانی انجام می دادند.


نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه عنوان داشت: آیت الله نجومی مجموعه ای کامل بود و در تمام  زمینه های اسلامی و دینی سرشار از استعداد بود.


وی در ادامه بیان داشت: آیت الله نجومی عالم، مفسر، فقید و نویسنده بود و قلم بسیار زیبایی داشت و بسیاری از جوانان مذهبی و متدین استان کرمانشاه عاشق و شیفته فضائل اخلاقی وی بودند.


آیت الله علما یادآور شد: آیت الله نجومی از علمای بزرگ استان کرمانشاه بود و همچنان جایش در این استان خالی است و قطعأ سال ها به طول خواهد انجامید که جای این بزرگان و علما پر شود.


امام جمعه کرمانشاه در پایان عنوان داشت: عالم ربانی آیت الله نجومی هم خداپسندانه زندگی کرد و هم خداپسندانه دعوت حق را لبیک گفت./857/302/ب2

ارسال نظرات