۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۳۰۲۸۸۱
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

بسیج ضامن امنیت کشور است/ اجرای 121 برنامه همزمان با هفته بسیج در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رسا ـ سردار معروفی بسیج را ضامن امنیت کشور جمهوری اسلامی خواند و گفت: بسیج در دفاع مقدس ورود پیدا کرد و سرنوشت جنگ با حضور بسیج به نتیجه واقعی رسید، بعد از آن نیز در حوزه‌های سازندگی، علمی، فرهنگی و حتی سیاسی وارد شد؛ زیرا بسیج یک جریان پیشرونده و پیشبرنده بود.
سردار حسين معروفي، فرمانده سپاه سلمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، سردار حسین معروفی، ظهر امروز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه و مسؤولان روابط عمومی ادارات کل، سازمان‌ها و نهادهای نظامی و انتظامی سیستان و بلوچستان که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، گفت: رسانه به عنوان ابزار اصلی عملیات روانی و خبرنگاران به عنوان صاحبان آن بهترین شخصیت هایی هستند که می توانند عملیات روانی دشمن را خنثی کنند مشروط بر اینکه هدف‌گذاری و ترفندهای دشمن را خوب بشناسند.

 

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه امروز سناریوی دشمن تغییر و تبدیل به یک جنگ خانمان سوز شده است، افزود: دشمن به شدت به دنبال تهاجم ذهن و اراده ملت ایران است.

 

وی اصحاب رسانه را خط مقدم خنثی سازی ترفند دشمنان برشمرد و تصریح کرد: مسأله خبررسانی در تمام عرصه ها در راستای حوزه امید، صداقت و عدم اغراق به مردم باید مورد توجه قرار بگیرد و با نگاهی خیرخواهانه انجام وظیفه شود.

 

سردار معروفی در بخش دیگری از سخنان خود بسیج را تفکر مکتب وحی، حکومت اسلامی و نهضت عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: هر کس اصول انقلاب، فرامین حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، ارزشهای اسلامی، تمامیت ارضی را قبول دارد و برای حفظ کرامت انسانی تلاش می کند بسیجی است چه پرونده بسیج داشته باشد و چه نداشته باشد.

 

وی بسیج را ضامن امنیت کشور جمهوری اسلامی خواند و افزود: زمانیکه بسیج مستضعفین به دستور امام خمینی(ره) شکل گرفت کسی به عمق تدبیر الهی امام (ره) نمی اندیشید.

 

سردار معروفی اضافه کرد: بسیج در دفاع مقدس و در جنگ نابرابر زمانیکه اردوگاه شرق و غرب علیه ایران اسلامی تلاش می کردند ورود پیدا کرد و سرنوشت جنگ با حضور بسیج به نتیجه واقعی رسید.

 

وی اظهار داشت: بسیج در دوران 8 سال دفاع مقدس و بعد از آن نیز در حوزه های سازندگی، علمی، فرهنگی و حتی سیاسی وارد شد؛ که بسیج یک جریان پیشرونده و پیشبرنده بود.

 

وی تأکید کرد: جوانانی که امروز در بسیج هستند با جوانان سال 59 که در جنگ سخت دفاع کردند تفاوتی ندارند و شاید در شرایط فعلی حتی یک پله جلوتر باشند چرا که جوانان انقلابی و بسیجی  امروز بر خلاف جهت آب شنا می کنند پس دارای بصیرت و هوشمندی و آمادگی بیشتری هستند.

 

سردار معروفی با تأکید بر اینکه جونان بسیجی امروز قوی تر از قبل هستند، افزود: فرهنگ بسیجی فرهنگ سپر بلای نظام، مردم و انقلاب بودن است؛ بسیجیان بدون کوچکترین چشم داشتی در تمام عرصه ها آماده ی خدمات رسانی هستند.

 

وی بسیج مستضعفین را الگوی تمام جوانان انقلابی در دنیا خواند و گفت: جونان انقلابی در جنوب لبنان و حزب الله با فرهنگ بسیج و جهاد و شهادت ایستادگی کردند و صهیونیسم را به زانو و سناریوی غرب را از هم پاشیدند.

 

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: در عراق توده افراد بسیجی شیعه و سنی با تفکر بسیجی در مقابل دشمن ایستادند و ملت عراق را سربلند کردند.

 

وی اضافه کرد: در سوریه سازمانی که در مقابل همه سناریوی غرب و  تکفیری ها ایستاد نیز الگوی تفکر بسیجی جمهوری اسلامی را در پیش گرفته بود.

 

سردار معروفی ادامه داد: در یمن نیز در ظرف یکماه توده‌های زیادی در قالب بسیج سازمان یافته در مقابل دشمن ایستادند و تمامیت ارضی خود را حفظ کردند؛ امروز الگوی بسیج است که در کشورهای اسلامی تأثیرگذار است.

 

وی در ادامه سخنان خود گفت: در استان سیستان و بلوچستان به فضل الهی و ساختار و سازمان بسیج امروز دارای یک سازمان رزم قوی برای دفاع از انقلاب، تمامیت ارضی و کرامت انسانی هستیم.

 

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان شعار هفته بسیج را "بسیج، دست قدرت خدا" خواند و بیان داشت: هفته بسیج از جمعه 29 آبان ماه و با اجرای 121 برنامه آغاز خواهد شد.

 

سردار معروفی از اجرای 15 برنامه قبل از هفته بسیج خبر داد و گفت: نشست با اصحاب رسانه، همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات با فرماندهان پایگاه وحوزه های مقاومت بسیج، دیدار اعضای ستاد هفته بسیج با نماینده ولی فقیه در مرکز استان، برگزاری همایش سه ساله ها، نشست شورای اداری، اعزام جهت صعود به قله شیرکوه یزد، شرکت در نشست هم اندیشی اساتید بسیج دانشگاهی در تهران از جمله ی این برنامه ها است.

 

وی از 31 برنامه محوری در هفته بسیج خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه و فروشگاه استانی اقتصاد مقاومتی، اعزام حلقه های صالحین به اردوهای جهادی، اعزام تیم های تخصصی به مناطق محروم و برپایی بیمارستان صحرایی در سیستان،  اعزام 80 تیم درمانی و بهداشتی به مناطق محروم، کلنگ زنی و افتتاح 35 پایگاه مقام آور، دیدار و تجلیل از خانوداه معظم شهیدان، دیدار و تجلیل از پیشکسوتان بسیجی، گردهمایی میقات صالحین، افتتاح 19 نمایشگاه در هفتمین دوره نمایشگاه کتاب انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، برگزاری دعای ندبه و کمیل در 11 شهرستان، برگزاری 114 نشست فرهنگی بصیرتی در حوزه های مقاومت با حضور اساتید مجرب، برگزاری نمایشگاه استکبار ستیزی، شرکت منتخبین در جشنواره مالک اشتر تهران، برگزاری همایش نخبگان پیشکسوت، تبیین نقش گروههای جهادی در اقتصاد مقاومتی، افتتاح 88 طرح جهادی اقتصاد مقاومتی، افتتاح پروژه های عمرانی و غبار روبی گلزار شهدا بخشی از برنامه های محوری در هفته بسیج است./831/202/ب2

ارسال نظرات