۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۳۰۳۵۸۳
عضو خبرگان رهبری:

خداوند بر امام حسین و نام حضرت مباهات می‌کند

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری با اشاره به مباهات خداوند بر امام حسین(ع) و نام ایشان، گفت: رسول خدا(ص) از نقش بستن «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاه» بر ساق عرش خدا خبر می دهد، بنابراین امام حسین(ع) دارای چنان مقام و منزلتی است که خداوند ساق عرش خود را به نام ایشان زینت داده است.
آيت الله عالمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله عالمی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی و عضو خبرگان رهبری در مراسم بدرقه خادمان شهری به عتبات که پیش از ظهر امروز در میدان شهدا برگزار شد، با اشاره به سنت حسنه بدرقه زائران سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: علاقه مندان به اهل بیت(ع) با تجمع و حضور خود این سنت را احیا کردند.

 

وی با اشاره به مباهات خداوند بر امام حسین(ع) و نام ایشان، گفت: رسول خدا(ص) از نقش بستن «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاه» بر ساق عرش خدا خبر می دهد، بنابراین امام حسین(ع) دارای چنان مقام و منزلتی است که خداوند ساق عرش خود را به نام ایشان زینت داده است.

 

آیت‌الله عالمی زیارت سیدالشهدا(ع) را از حج برتر خواند و تصریح کرد: در منابع دینی روایات بسیاری در این باره نقل شده که ثواب زیارت ابا عبدالله(ع) از حج تمتع نیز بیشتر است و خداوند زیارت حضرت را بر طواف کعبه ترجیح داده است.

 

عضو خبرگان رهبری با بیان این که زیارت به معنای ملاقات است، گفت: نکته قابل توجه در زیارت این است که وقتی به زیارت امام حسین(ع) و دیگر اهل بیت(ع) مشرف می شویم، یعنی به ملاقات معنوی امام توفیق می یابیم.

 

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاوزی در ادامه به تقسیم بندی زیارت سیدالشهدا به زیارت خاصه و عامه اشاره و اظهار کرد: زیارت امام حسین(ع) به زیارت خاصه و عامه تقسیم می شود که زیارت عامه در هر وقت و ساعت انجام می شود اما زیارت خاصه در مناسبت های خاصی مانند عرفه، عید غدیر و اربعین است که زیارت امام حسین(ع) در اربعین افضل زیارت خاصه و عامه است.

 

وی در پایان به جایگاه زائر سیدالشهدا(ع) اشاره و بیان داشت: خداوند فرشتگانی را همراه این زائران از زمان حرکت به سوی زیارت و تا برگشت می کند که در هنگام ورود به استقبال آن ها می آیند و در هنگام خروج آن ها را بدرقه می کنند و نیز در زمان مرگ، برای تشییع وی می آیند./1310/202/ب1

ارسال نظرات