۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۳۰۴۸۸۱
امام جمعه اردبیل:

انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل، انقلاب ها و حرکت های آزادی بخش در جهان را حاصل انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت عاشورا است.
امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، عصر امروز در یادواره شهدای محله اجیرلو و پایگاه شهید باکری حوزه مقاومت بسیج حضرت امام حسین (ع) اردبیل، خاطرنشان کرد: برای انقلاب و حفظ و تحکیم نظام ما بهای سنگینی را پرداخت کردیم که نمونه بارز آن تقدیم 220 هزار شهید والامقام است.

 

وی افزود: برای اینکه دشمنان بتوانند به اهداف شوم خود در از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران دست یابند 220‌ هزار بنیانگذار نسل صالح را از ما گرفتند و با این کار در برهه‌های مختلف انقلاب تلاش کردند تا انقلاب ایران را با تزلزل و سستی روبه‌رو کنند که هیچ‌گاه به این هدف خود دست نیافتند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به جایگاه والای شهدا در بین ملت ایران، تصریح کرد:‌ شهدا در نزد ملت‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند و این جایگاه به قیمت ارزان به دست نیامده چرا‌ که در این مسیر شهدای والامقام جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های زیادی را کرده و در نهایت نیز خون را در راه دفاع از ارزش‌های والای نظام تقدیم کردند.

 

امام جمعه اردبیل، بیان داشت: شهدا انسان‌های بزرگ و خودساخته‌ای بودند و در حال حاضر باید ببینیم چقدر سرمایه تربیتی لازم است تا انسان‌هایی همچون آن‌ها را تربیت کنیم چرا‌که تربیت چنین نسلی ضامن ادامه حیات انقلاب اسلامی و توسعه و تعالی ارزش‌های متعالی آن است.

 

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: در دنیا هر اتفاق و انقلابی رخ می‌دهد آن را حاصل انقلاب ایران اسلامی می‌دانند و این نشان از آن دارد که انقلاب ما برگرفته از نهضت عاشورایی امام حسین(ع) است که ملت ما آن را به نمایش گذاشتند.

 

گفتنی است، در این آیین که با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و جمعی از بسیجیان در مسجد امیرالمؤمنین(ع) محله اجیرلو اردبیل برگزار شد، تجلیل از خانواده‌های شهدای والامقام و ایثارگران نمونه محله اجیرلو، مداحی، شعرخوانی و خاطره‌گویی از بخش‌های این یادواره بود./937/202/ب2

ارسال نظرات