۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۳۰۶۰۰۲
حجت الاسلام شعبانی:

60 شبکه ماهواره‌ای حیا و عفت دختران ایرانی را نشانه گرفته اند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه با اشاره به هجمه فرهنگی دشمن و راه اندازی جنگ نرم علیه ایران، گفت: 60 شبکه فارسی زبان که به وسیله رابرت مرداک یهودی راه اندازی کرده به دنبال از بین حیای زنان و عفت دختران است.
تأثيرات ماهواره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شعبانی امروز در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه طبق رهنمودهای امام حسن عسگری(ع) شیعه پنج ویژگی دارد که اولین آن خواندن نمازهای یومیه و نوافل است که با هم 51 رکعت می شود، گفت: انسان در طول زندگی خود همواره نمک خدا را می‌خورد و ما که نمک پرورده حضرت حق هستیم نباید نمک را خورده و نمکدان را بشکنیم.

 

وی با اشاره به اینکه گاهی یک حرف کوتاه سرنوشت یک انسان را تغییر می دهد، افزود: ما باید شکرگزار خداوند باشیم و این شکرگزاری با نماز خواندن جبران شده و نماز باران رحمت الهی و کارخانه تولید انسان و انسانیت است.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این موضوع که نماز مانند یک کارخانه ای که ماشین تولید می‌کند انسان تولید می کند، اظهار کرد: انسانی که نماز می‌خواند به سراغ فحشا و منکر نمی‌رود؛ زیرا نماز انسان را از فحشا و منکر دور می کند.

 

حجت‌الاسلام شعبانی اظهار کرد: دومین ویژگی مؤمن زیارت اربعین امام حسین(ع) است و امام حسین(ع) یک سری اختصاصاتی مانند تولد، شهادت و زیارت اربعین دارد که این ویژگی‌ها تنها برای ایشان ذکر شده است.

 

وی افزود: گریه و اشک ریختن بر امام حسین(ع) دارای مراتب است و در زیارت ناحیه مقدسه آماده که معصوم به جد بزرگوارشان امام حسین(ع) می‌گویند شاید زمان میان من و شما فاصله انداخته ولی من آنچنان بر شما اشک می ریزم که اشک در چشمان من خشک شود؛ عزاداری هر کدام از ما برای امام حسین(ع) با عزاداری صلحا و انبیاء تفاوت داشته همان‌گونه که توبه ما با توبه انبیاء متفاوت است.

 

حجت‌الاسلام شعبانی خاطرنشان کرد: کارهایی که امام حسین(ع) در روز عاشورا برای کسب رضایت حضرت حق انجام دادند مختص خود ایشان است که حتی برای رسول خدا(ص) و امام علی(ع) هم این ویژگی‌ها بیان نشده و منحصر به فرد است.

 

وی افزود: در کربلا حر ادب داشت پشت سر امام ایستاد و زمانی که خود را بین بهشت و جهنم دید لرزان و خائف به محضر امام حسین(ع) رسید و سرش را پایین انداخت و گفت من بد کردم آیا توبه مرا بپذیرید که امام حسین(ع) فرمود تو آمدی حسینی شوی، پس باید سرت را بلند کنی و به جبران کار خود اجازه خواست تا اولین نفری باشد که به میدان برود و به میدان رفت و امام حسین(ع) هنگام شهادت سرش را به دامن گرفت.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه زیارت اربعین از اختصاصات امام حسین(ع) است، اظهار کرد: هر کس که پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود به ازای هر قدم یک حسنه در نامه اعمالشان ثبت شده و با هر قدم یک سیئه از نامه اعمالش کم می‌شود و همچنین 20 بار زیارت خانه خدا مساوی با یک بار زیارت امام حسین(ع) است.

 

حجت‌الاسلام شعبانی با تأکید بر این موضوع که زائران امام حسین(ع) دارای فضیلت خاص هستند، گفت: در حالی که همه در قیامت مشغول حساب رسی هستند زائران امام حسین (ع) چهل سال قبل از دیگران وارد بهشت می شوند.

 

استاد حوزه علمیه قم دلیل این برکات زیارت امام حسین(ع) را ظلم ستیزی و جان فشانی امام حسین(ع) برا زدودن غبارهایی عنوان کرد که بر دین اسلام نشسته بود و ایشان با بذل جانش مردم از خطر گمراهی و غرق شدن در ذلالت نجات داد.

 

حجت‌الاسلام شعبانی ادامه داد: دلیل اینکه ائمه برای امام حسین(ع) مجلس عزاداری بر پا کرده و به مداحان و شاعران امام حسین(ع) صله می‌دادند این است که می‌خواستند فرهنگ عاشورا و ظلم ستیزی آن حفظ شود.

 

وی با تأکید بر اینکه دیگر نشانه مؤمن انگشتر به دست راست کردن است، گفت: علت این موضوع به ماجرای جنگ صفین و مساله حکمیت بر می‌گردد و منظور امام حسن(ع) عسگری از این نشانه این است که مؤمن باید گوش و چشم به امر زمامدار خود باشد و ما هم امروز نباید از دشمنان بهراسیم بلکه باید گوش به فرمان ولایت باشیم زیرا دشمن که دیده در جنگ نظامی ما را نمی‌تواند شکست دهد مانند صفین با جنگ نرم و 60 شبکه فارسی زبان که به وسیله رابرت مرداک یهودی راه اندازی کرده به دنبال از بین حیای زنان و عفت دختران است.

 

استاد حوزه علمیه قم دیگر نشانه مؤمن را پیشانی مالیدن برخاک عنوان کرد، افزود: بهترین حالتی که انسان به خدا نزدیک می‌شود حالت سجده و گفتن ذکر سجده است و خدا در این حال به فرشتگان می‌گوید به بنده من نگاه کنید که عالی ترین عضو خود را در مقابل من بر خاک مالیده است؛ گفتن بسم الله با صدای بلند از دیگر نشانه‌های مؤمن و است و مؤمنان کارهای خود را با بسم الله آغاز و تمام می کنند./968/پ202/ف

ارسال نظرات