۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۳۰۸۰۶۱
نماینده مردم قزوین در مجلس:

دولت برای تأمین زیرساخت‌ها به حوزه‌های علمیه کمک کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی نمایندگان در کمیسیون فرهنگی مجلس به دنبال این هستند تا برای تأمین زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه از دولت اعتبار بگیرند، گفت: دولت برای تأمین زیرساخت‌ها به حوزه‌های علمیه کمک کند.
حجت الاسلام سيد مرتضي حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در همایش یک‌روزه بزرگداشت آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی که در سالن اجتماعات دانشگاه تربیت معلم برگزار شد، گفت: برخی نمایندگان در کمیسیون فرهنگی مجلس به دنبال این هستند تا برای تامین زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه از دولت اعتبار بگیرند.

 

وی افزود: دولتی‌ها در مقابل این درخواست نمایندگان به این جمله امام خمینی(ره) اشاره می‌کنند که حوزه‌های علمیه را دولتی نکنید.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران به اندازه تمام حوزه‌های علمیه بودجه دولتی دریافت می‌کند آن وقت نمایندگان می‌خواهند برای پیشرفت فیزیکی و سخت‌افزاری حوزه درخواست اعتبار کنند مسؤولین حرف از دولتی نشدن حوزه به میان می‌آورند.

 

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: در بحث شهریه طلاب در حوزه‌‌های علمیه نباید دولت را به میان آورد اما در سایر موارد باید از دولت کمک بگیریم.

 

وی در ادامه با اشاره به مراسم بزرگداشت آیت‌الله قزوینی عنوان کرد: خدای را شاکریم که با برگزاری این مراسم شمه‌ای از برکات وجودی این عالم بزرگوار بیان شد چراکه ابعاد زندگی ایشان بسیار گسترده است.

 

عده‌ای می‌خواستند آیت‌الله قزوینی را فردی منزوی و به دور سیاست نشان دهند

نماینده مردم قزوین در مجلس ابراز کرد: عده‌ای می‌خواستند ایشان را متهم کنند به اینکه مخالف عقل و فلسفه بوده است بلکه آیت‌الله قزوینی عقل و فلسفه‌ای را قبول داشتند که در مسیر قرآن و ائمه اطهار(ع) بود.

 

این مسؤول افزود: خیلی‌ها می‌خواستند این عالم وارسته را فردی افسرده و منزوی نشان دهند که ارتباطی با مسائل سیاسی ندارد در حالی که ایشان با امام و انقلاب ارتباط داشته و حمایت ایشان از امام تحولی چشمگیر در جریان انقلاب در حوزه‌های علمیه ایجاد کرد.

 

بزرگان حوزوی و علما ارتباط بیشتری با حوزه علمیه قزوین داشته باشند

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: آن‌هایی که به‌دنبال اسلام منهای سیاست بودند سعی داشتند که آیت‌الله قزوینی را به دور از سیاست و فردی منزوی نشان دهند که با حرکت شیخ به سمت قم در پیشتیبانی از امام تمام نقشه‌های آنان نقش بر آب شد.

 

وی در پایان خطاب به بزرگانی همچون آیت‌الله سیدان از علمای مشهد که در جمع حضور داشتند و سایر علما وفضلا گفت: ما از بزرگان و حوزویان می‌خواهیم که ارتباط بیشتری با حوزه علمیه قزوین داشته باشند چراکه عالمان بزرگی از این حوزه‌ها رشد یافته و خدمات فراوانی را به جامعه داشته‌اند./955/202/ب2

ارسال نظرات