۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۳۰۹۹۹۳
آیت الله سلیمانی:

مذاکره بخشی از پروژه نفوذ است/ طعم تلخ وجود عالمان بزرگ شیعه در کام عربستان سبب حذف شیخ نمر شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: شرط لازم مذاکره آمریکا با ایران مسأله تغییر در رفتار ایرانیان است تا اگر تغییر در رفتار ایرانیان وجود آید آن‌وقت یک استراتژی رخ دهد و زمینه برای نفوذ فراهم شود، شکاف ملی ایجاد کند و در حاکمیت دوگانگی رخ دهد.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان، گفت: شیخ نمر در سال 1379 در شرق عربستان پا به عرصه دینی گشود.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: وی 10 سال در ایران بود و بعد از آن به سوریه رفت، سپس به عربستان برگشت و مؤسسه‌ای تأسیس کرد.

 

وی با اشاره به سوابق دستگیری شیخ نمر افزود: شیخ نمر که سه بار دستگیر شد، بار اول در بحرین چند درخواست داشت که یکی از آنها شناختن شیعیان به عنوان شهروند دست اول بود وی برای بار دوم از سوی نیروهای امنیتی و به بهانه اینکه در یک سخنرانی گفته بود از حق خود دفاع کنید، دستگیر شد.

 

آیت الله سلیمانی اضافه کرد: در سال 2012 با تیراندازی و کشتن اطرافیان، ایشان را دستگیر کردند و از آن زمان تا شهادت در زندان شکنجه می‌شد با توجه به اینکه اعتراضات فراوانی از امت های جهان شده بود اما حکومت آل سعود هیچ اعتنایی نکرد و این جنایت را انجام داد.

 

وی در خصوص جایگاه شیعیان در عربستان گفت: جایگاه شیعیان در عربستان به گونه‌ای است که مجموعه شیعیان 16 درصد از جمعیت 24 میلیونی عربستان را تشکیل می‌دهند شیخ نمر که به عنوان رهبر بزرگوار جنبش اجتماعی شیعیان بود، همراه با 47 نفر دیگر را محکوم و اعدام شد.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با شرح اهداف عربستان از اعدام شیخ نمر، ابراز داشت: سرکوب مردم از ویژگی‌های آل سعود است اما واقعیت هایی را باید دید اول ترس آل سعود از بیداری و آگاهی های سیاسی و دوم اینکه آل سعود برای جنایاتی مثل پشتیبانی از تروریسم تکفیری داعش هزینه های زیادی کرده و جنگ مسلمان بین مسلمان و عرب را به راه انداخته است.

 

وی بیان کرد: آل سعود حذف شیخ نمر را از شطرنج گسترده اسلامی و پیچیده در روابط با ایران مهم می‌دانست ریاض مدت ها است که طعم تلخ وجود عالم بزرگی همچون سید حسن نصرالله را در کام خودش احساس می‌کند؛ عالمی که توطئه های آل سعود را هم در فلسطین و هم در لبنان خنثی کرد و این تلخی کام آل سعود سبب شد که به حذف شخصیت‌هایی به مثل شیخ زکزاکی و شیخ نمر دست بزند.

 

امام جمعه زاهدان در ادامه با بیان اینکه نفوذ بیگانه به داخل کشور به صورت تدریجی، آرام و خاموش رخ می‌دهد، اظهار داشت: از آنجایی که نفوذ به سختی قابل شناسایی است مقابله با آن نیز بسیار سخت می باشد از این رو دشمن کارهای زشت را بزک می‌کند تا به چشم افراد زیبا جلوه کند و به سمت آن بروند.

 

وی با بیان اینکه نفوذ در داخل حکومت ما از سوی دشمنان همیشه وجود داشته است گفت: شیطان از راه خیرخواهی و رفاقت به انسان‌ها نزدیک و زندگی‌های را ویران می‌کند از این رو نفوذ در داخل حکومت ما از سوی دشمنان همیشه وجود داشته است به گونه ای که نظام سلطه پس از آن که نتوانست شاه را حفظ کند برای مهار قدرت ایران اسلامی، در کنار پروژه‌های تحریم، جنگ و اختلاف پروژه نفوذ را طراحی کرد.

 

آیت الله سلیمانی از مذاکره به عنوان نوعی پروژه نفوذ برای تغییر رویکرد در ایران اسلامی یاد کرد و افزود: شرط لازم مذاکره آمریکا با ایران مسأله تغییر در رفتار ایرانیان است این به عنوان یک تاکتیک که اگر تغییر در رفتار ایرانیان وجود آید آن‌وقت یک استراتژی رخ دهد و زمینه برای نفوذ فراهم شود، شکاف ملی ایجاد کند و در حاکمیت دوگانگی رخ دهد تا دشمن به نتیجه دلخواه دست یابد.

 

وی بیان کرد: روحیه استکبار ستیزی ملت ایران هرگز تضعیف نخواهد شد و به دشمن اجازه نفوذ در کشور را نخواهند داد.

 

آیت الله سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری یک تذکر به برخی نمایندگان مجلس، عنوان کرد: نمایندگانی که برای منطقه آزاد شدن سیستان مخالفت کردند، خوب می دانند که سود داد و ستد آورده در این کلیدور چندین میلیون برابر اندک مالیاتی است که یک منطقه خشک سالی زده به مثل سیستان می‌تواند جایی برای تجارت باشد منطقه‌ای که سلحشورهایی ملی به مثل یعقوب لیث ها در آن برای کشور می‌درخشند؛ منطقه‌ای که چندین هزار شهید دارد؛ برای خوشحالی دل این خانواده ها لایحه را در صحن مجلس ببرند و نظر مثبت بدهند./831/201/ب1

ارسال نظرات