۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۳۱۱۰۱۲
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

تدبر در قرآن نیاز ضروری جامعه امروز/ تفکر در خلقت انسان را به خداپرستی راهنمایی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروزه تدبر در قرآن به یک نیاز ضروری در جامعه تبدیل شده است، گفت: اگر تدبر در قرآن به خود شکل همگانی بگیرد مسیر تعالی و پیشرفت جامعه هموار شده و دشمنان نخواهند توانست لحظه‌ای بر ما پیروز شوند.
تدبر در قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام روح الله راسل، استاد حوزه علمیه شامگاه امروز در برنامه زندگی با قرآن از رادیو معارف با اشاره به آیه 21 سوره بقره «یأَیُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّکُمُ الَّذی خَلَقَکُمْ وَ الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ»، گفت: این آیه با خطاب(اى مردم) مخاطبان را به خود جلب کرده است که این موضوع نشان می دهد که قرآن مخصوص نژاد و قبیله و طایفه و قشر خاصى نیست.


وی افزود: این خطاب در قرآن حدود بیست بار تکرار شده و یک خطاب جامع و عمومى است که همه را دعوت به پرستش خداى یگانه، و مبارزه با هر گونه شرک و انحراف از خط توحید مى‏کند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در این آیه در کنار اینکه مردم به خدا پرستی و مبارزه با شرک دعوت شده‌اند به تدبر در آیات هم دعوت شده‌اند و از انسان‌ها خواسته شده که به چگونگی خلقت خود فکر کنند.

 

حجت الاسلام راسل با بیان اینکه تفکر در خلقت انسان را به خدا پرستی راهنمایی می کند، ادامه داد: محال است انسان در خلقت خود تفکر کرده و مراحل جنینی خود را بررسی کند و به قدرت خلقت و رحمت خداوند پی نبرد.

 

وی اظهار کرد: انسان تا جایی که می‌تواند باید زندگی خود را با تدبر در قرآن همراه کند زیرا تدبر در قرآن ضمن اینکه به انسان احساس آرامش و قدرت می‌دهد موجب می‌شود انسان در زندگی خود هدفمند حرکت کرده و از وقت و زمان خود به نحو احسن استفاده کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروزه تدبر در قرآن به یک نیاز ضروری در جامعه تبدیل شده است، افزود: اگر تدبر در قرآن به خود شکل همگانی بگیرد مسیر تعالی و پیشرفت جامعه هموار شده و دشمنان نخواهند توانست لحظه‌ای بر ما پیروز شوند.

 

حجت الاسلام راسل با تأکید بر این پیام قرآن یک پیام همگانی برای تمام بشریت است، یادآور شد: همان‌گونه که ما وظیفه داریم قرآن را بیاموزیم و حفظ کنیم وظیفه داریم که پیام آن را به همگان و تمام نسل های بشری منتقل کنیم./968/203/ب2

ارسال نظرات