۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۳۱۱۸۵۹
صفار هرندی در ارومیه:

خط قرمزها مشخص کننده صلاحیت افراد است/ صحنه سازی درباره رد صلاحیت ها نشانه ای از فتنه انگیزی جدید

خبرگزاری رسا ـ مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در ایران اسلامی تنها خط قرمز، آرمان های نظام اسلامی و فتنه می‌باشد که مشخص کننده صلاحیت حضور افراد در میدان است.
صفار هرندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، محمدحسین صفارهرندی، امروز در همایش بزرگ «مدافعان انقلاب، یاوران ولایت»، اظهار کرد: با وجود تفاوت های نگرشی و جبهه گیری های سیاسی از همان ابتدای انقلاب، نظام اسلامی ایران تنها بر پایه اصول اسلامی و ولایت فقیه تشکیل شده است.

 

 

وی گفت: اینکه افرادی در میان مردم و در مجامع عمومی و خصوصی سخن از تغییر تشکیلات نظام اسلامی به میان آورند و اصل ولایت فقیه را هدف قرار دهند نمی تواند پیام خوبی داشته باشد چراکه مردم برای تشکیل این انقلاب و گسترش نظام اسلامی خون داده اند و هدف این افراد تنها مقابله با نظام مردمی و اسلامی است.

 

 

صفارهرندی با بیان این که مشروعیت نظام اسلامی از احکام اسلام برگرفته شده و مردم نیز باید به این مشروعیت پایبند باشند، گفت: افرادی که خود را ستون نظام معرفی می‌کنند اما سعی در انحراف فکری مردم دارند، هدفشان چیزی جز مقابله با اصول نظام نیست.

 

 

صفارهرندی، وفاداری به آرمان های نظام اسلامی در عمل را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: وقتی فردی جمهوری اسلامی را نمی خواهد یعنی صلاحیت شرکت در میدان انتخابات را نیز ندارد و یقینا رد صلاحیت این گونه افراد می تواند مشت محکمی به عناصر ضدانقلاب و ضدنظام باشد.

 

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به اینکه سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شرکت مخالفان نظام و رهبر در انتخابات حکم قطعی بوده، اظهار داشت: ایشان با بیان این سخن نشان دادند که حضور در میدان بسیار مهم است و باید مردم تنها برای نشان دادن حضور در میدان در انتخابات حاضر شوند.

 

 

وی تصریح کرد: در کشورهای غربی وقتی فردی با شعارهای مخالف بزرگان کشور در انتخابات شرکت کند یقینا شاهد شکل گیری جبهه قوی علیه خود خواهد بود اما در ایران اسلامی تنها خط قرمز آرمان های نظام اسلامی و فتنه است که مشخص کننده صلاحیت حضور افراد در میدان است.

 

 

صفارهرندی، خاستگاه فتنه در سال 88 را جبهه اصلاحات نامید و اذعان داشت: البته این به معنای مشارکت تمام اصلاحات در فتنه نیست اما باید به این نکته توجه داشت که سکوت در برابر فتنه و فتنه گران خود نشان دهنده نوعی تبعیت از این اتفاق شوم است؛ بنابراین روشنگری و مشخص کردن مسیر حقیقی حضور در انتخابات برای تایید صلاحیت ها الزامی است.

 

 

صحنه سازی درباره رد صلاحیت ها نشانه ای از فتنه انگیزی جدید

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صحنه سازی های مختلف در خصوص رد صلاحیت ها را نشانه ای از فتنه انگیزی جدید برشمرد و تصریح کرد: این بار فتنه با حضور در خیابان ها نمایش داده نمی شود بلکه با نفوذ در سازمان های اصلی و بنیادین نظام و پوچ کردن بدنه نظام انجام می شود.

 

 

صفارهرندی نامناسب نشان دادن وضعیت کشور از جنبه های مختلف را نوعی سرآغاز فتنه نامید و تنها رمز مقابله با این فتنه را حضور فعال و پرشور مردم در انتخابات دانست.

 

 

وی اظهار داشت: ارزیابی دقیق نامزدهای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان نشان دهنده تسلط کامل این نهاد به موضوعات حساس کشور است.

 

 

صفارهرندی گفت: برخی افراد به دلایل مشخص و معلوم رد صلاحیت شده اند و البته عده ای نیز به دلیل مشخص نبودن برخی موضوعات عدم احراز شده اند. در این میان اعتراض از راه قانونی و بیان موضوعات نامفهوم می تواند راهگشا باشد.

 

 

وی افزود: اما اینکه عده ای در راستای رسیدن به اهداف خود و تنها با هدف شخصی در صدد تخطئه شورای نگهبان قانون اساسی باشند و اجازه رسیدگی به پرونده ها را ندهند نشان می دهد که از وضعیت موجود و بررسی های دقیق نگران هستند.

 

 

صفارهرندی، حضور مردم در انتخابات سال 88 را سیلی محکمی به فتنه گران و عوامل داخلی و خارجی آن ها دانست و گفت: دشمنان با طراحی پروژه نفوذ در صدد تغییرات بنیادین و اصلی در بدنه کشور هستند که برای رسیدن به این هدف آماده سازی کشور را در اولویت قرار داده اند.

 

 

وی، خاستگاه فتنه را دل های بیمار و نفس سرکش نامید و بیان داشت: افرادی که در سال های گذشته چنین اقداماتی انجام داده اند باید در راستای تبری جستن از فتنه گری برآیند و انفاس خود را برای بازگشت به مسیر انقلاب و نظام اسلامی آلایش کنند.

 

 

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: حضور رییس دولت اصلاحات و البته برخی چهره های مورد اعتماد نظام در فتنه 88 نشان داد که دشمنان برای نفوذ در میان مردم حتی می توانند از طریق بزرگان اقدام کنند بنابراین باید به گفته ها و منش بزرگان بیش از گذشته دقت شود.

 

 

وی تصریح کرد: فتنه اکبر ساخته و پرداخته ذهن دشمنان داخلی و خارجی نظام است ولی در صورتی که فتنه ای در داخل رخ دهد یقینا از طریق نرم و نفوذ در اذهان مردم و به ویژه بزرگان نظام خواهد بود.

 

 

صفار هرندی تأکید کرد: باید به این نکته توجه شود که حضور در انتخابات نشانگر قدرت نظام است و اجرا و شرکت هوشیارانه و بابصیرت در این میدان می تواند آینده نظام و انقلاب اسلامی را استحکام بخشد./936/201/ب1

ارسال نظرات