۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۳۱۲۱۷۶
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی:

حفظ حرمت شورای نگهبان به نفع همه است/ تجربه تلخ فتنه 88 پیش روی مسؤولان و جناح ها باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این که همه باید مرزهای قانون را رعایت کنند، گفت: ملت ایران تجربه تلخی از فتنه 88 دارد که این تجربه باید جلوی روی مسؤولان و جناح های سیاسی باشد.
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي حجت الاسلام عليرضا اعرافي رييس جامعه المصطفي العالميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه قم که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان این که ملت ایران دو اتفاق مهم 22 بهمن ماه و انتخابات را پیش رو دارد،گفت: همه در برابر این وقایع پیش رو تکالیف بزرگی به عهده داریم؛ یکی از مبانی قدرت جمهوری اسلامی به ویژه در شرایط کنونی حضور مردم در صحنه است.


وی افزود: این حضور یک جلوه حماسی دارد که باید در راهپیمایی با شکوه و گسترده 22 بهمن تجلی کند، همه باید برای خلق حماسه ای با شکوه به منظور انسجام درونی، افزایش اقتدار داخلی و آمادگی برای حضور در انتخابات آماده باشند؛ 22 بهمن باید درس های بزرگی به دشمنان بدهد و آنها را آگاه کند که ملت ایران بر سر پیمان ها و آرمان های خود واندیشه های امام و رهبری محکم و استوار ایستاده است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که حضور در انتخابات بسیار مهم است، اظهار داشت: با هر نگاهی هیچ کس در برابر این وظیفه بزرگ عذری ندارد، وظیفه همه حضور آگاهانه و حداکثری است؛ همه باید حق الناس را با معنای جامع آن رعایت کنند، از دیگر مسائل مهم امید، آرامش و امنیت در انتخابات است.


وی ادامه داد: ملت ایران تجربه تلخی از فتنه 88 دارد که این تجربه باید جلوی روی مسؤولان و جناح های سیاسی باشد، انتخابات رمز اقتدار کشور است، همه باید مرزهای قانون را رعایت کنند؛ نظارت شورای نگهبان قانونی بوده که باید به رسمیت شناخته شود، اگر کسی نسبت به مسائل اعتراضی دارد باید مجرای قانون را طی کند.


امام جمعه قم با تأکید بر این که رعایت حرمت شورای نگهبان به نفع همگان است، ابراز داشت: جناح ها و مسؤولان همه باید متوجه باشند تا شرایط آرامی برای انتخابات فراهم شود و انتخاباتی خوب و با حضور حداکثری را شاهد باشیم؛ پشتوانه فقیهان عادل و شورای نگهبان پشتوانه خوبی برای انقلاب بوده و به نفع مصالح کشور است که البته آن عزیزان هم توجه به وظایف خود خواهند داشت.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر ترغیب مردم برای حضور حداکثری و شرکت در انتخابات، تصریح کرد: مردم باید اصلح را انتخاب کنند، اگر قرار است کسی را انتخاب کنیم باید بین خود و خداوند متعال حجت داشته باشیم؛ توطئه های و دسیسه های بسیاری وجود دارد که هوشیاری همگان را می طلبد، مسؤولان و همگان باید بر اساس معیارهای درست حرکت کرده و نسبت به کلام خود دقت داشته باشند.


وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه قم با تقدیر از تلاش های دستگاه دیپلماسی به شرایط پسا برجام اشاره و عنوان کرد: ارزیابی درباره برجام باید منصفانه و واقع بینانه باشد، نباید افراط کرد و فکر کنیم که خیلی کار عظیمی شد از طرفی دیگر نباید بی ارزش شمرده شود؛ مراقبت بر تعهدات طرف مقابل و قاطعیت در برابر آنها بسیار مهم است، دستگاه دیپلماسی نباید به 1+5 اجازه دهد که در ظاهر خوش و بش کنند اما مرزهای تعهد برجام را زیر پا بگذارند؛ گاهی چنین مسائلی دیده می شود که باید مراقب بوده و با کمال قاطعیت در برابر نقض تعهد بایستند.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: از دیگر مسائل مهم مراقبت از نفوذ، تغییر گفتمانی انقلاب و توجه به نقش مقاومت در عقب رفتن دشمنان است، در کنار مذاکره باید بدانیم پشتوانه هر پیشرفت کشور شهیدان، مقاومت ملت و ایستادگی سپاه و مجموعه های نظام در برابر قدرت های بیگانه است که نباید غفلت شود.


وی اضافه کرد: اقتصاد کشور باید بر اساس اقتصاد مقاومتی باشد تا حوادث نتواند آن را متزلزل کند، این مسأله وظیف منجز امروز ما است؛ اقدامی که سپاه مقتدر در دستگیری متجاوزان به مرزهای کشور انجام داد بسیار درست بود و نشان داد که انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی در برابر هجمه ها و در شرایط امروز هرگز از حقوق خود کوتاه نمی آید، تفنگداران آمریکایی به دلیل خلاف دستگیر شده و پس از عذرخواهی آزاد شدند؛ این حرکت نشانه اقتدار ملت بود که همچنان باید محفوظ بماند و تقویت بنیه دفاعی و توان موشکی یک ضرورت در کنار دیگر فعالیت ها است؛ حضور فعال و قدرتمند ایران در عرصه بین الملل، مبارزه با تروریسم و حمایت از محور مقامت خواسته های ملت است.


حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان این که برای قطع روابطی که اخیرا صورت گرفت ارزش زیادی قائل نیستیم، گفت: قدرت های بزرگی روابط را قطع کردند و پس از پشیمانی برگشتند حال چند کشوری که چندان اهمیت ندارد و فریب آل سعود را خوردند چندان برای ما مهم نیست؛ ایران با کمال عزت و اقتدار با وجود قطع رابطه با در نظر گرفتن رأفت اسلامی با کسی قطع رابطه نکرد.


وی افزود: ما حمله به سفارت را پیگری کردیم اما آل سعود عزیزان ما را در منا به خاک و خون انداخت حتی عذرخواهی نکرد، جمهوری اسلامی همواره بر اساس منطق حرکت می کند؛ آل سعود بداند در کاخ های شیشه ای زندگی می کند و زیر پای آنها بسیار سست است.


امام جمعه قم اظهار داشت: آل سعود بیانیه زشت و خنده آوری صادر کرد و به قول خودش خلاف های جمهوری اسلامی ایران را شمارش کرده است، در حالی که بسیاری از بندها جزو افتخارت جمهوری اسلامی ایران است؛ آل سعود در برابر بسیاری از آسیب ها نا توان است.


وی ادامه داد: آل سعود و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس باید مهربانی و رأفت اسلامی ایران را قدر بدانند و بدانند که ضعیف هستند و حرکات آن ها راه به جایی نمی برد؛ امیدواریم آن ها در یمن و تمامی جبهه هایی که ظالمانه حضور پیدا کردند شکست بخورند، به فضل الهی گفتمان انقلاب اسلامی در همه صحنه ها به پیش خواهد رفت و شکست آل سعود را مستضعفان عالم جشن خواهند گرفت./1323/پ201/ج

ارسال نظرات