۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۳۱۹۲۱۴
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

شناخت ابعاد شخصیتی حضرت زهرا مقدمه شناخت پیامبر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی، شناخت ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) را مقدمه شناخت پیامبر(ص) عنوان کرد و از روحانیون خواست که به تبلیغ و ترویج معارف حقه و سیره اخلاقی، اجتماعی، شخصیتی آن حضرت بپردازند و عموم مردم را با ابعاد شخصیتی ایشان آشنا کنند.
فاطمه زهرا9

حجت الاسلام سید موسی موسوی، دبیر علمی کمیته های معارف و تبلیغ و فقه و اصول حوزه های علمیه سراسر کشور در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه  حضرت زهرا(س) یک فرد شاخص در دفاع از دین است، ابراز کرد: انسان وقتی می خواهد ایثار کند بالاترین درجه ایثار گذشت از جان است که زهرای اطهر(س) در راه ولایت و امام خود این ایثار را انجام دادند.

 

وی ادامه داد: ایشان همیشه و همه جا در کنار ولی و امام خود حضور داشتند، در طول مدت زندگی که با امام خودشان داشتند حتی یک مورد هم نقل نشد که ایشان خلاف نظر ولی خودش سخنی گفته باشند و تمامأ در راستای اهدافی که امامشان داشت حرکت می‏کرد و اولین کسی بودند که در دفاع از ولایت به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شخصی مانند حضرت زهرا(س) با این صفات برجسته باید شاخص باشد، تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت هم جان خودشان و هم فرزنداشان را دادند و توهین های بسیاری در این راه شنید و این باعث شد که ایشان به عنوان شاخص ترین فرد ماندگار شود.

 

وی با اشاره به اینکه می توان آشنایی با ابعاد زهرا اطهر(س) را مقدمه شناخت پیامبراکرم(ص) دانست، ابراز کرد: در شناخت ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار می توان به دو نکته اشاره کرد، آیه شریفه «لَقَدْ کانَ لَکُمْ فی رَسولِ اللهِ اُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» و روایتی از امام مهدی(عج) که می فرمایند «دختر پیامبر(ص) برای من الگویی نیکوست».

 

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: در هر دو سخن که یکی الهی و دیگری سخن معصوم است ایشان به عنوان یک اسوه معرفی می شوند بنابراین می توان گفت که شناخت ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) مقدمه شناخت پیامبر(ص) است چون هر آنچه که در وجود رسول اکرم(ص) بود در وجود نازنین فاطمه(س) هم بود.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه با بیان اینکه غفلت از شناخت ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار به خاطر دلایل مختلفی است، تصریح کرد: یکی از این دلیل‏ها تلاش های دشمنان است که می خواهند ما را از هویت دینی و ماهیت هیأتی خودمان و وابستگی که به اهل بیت(ع) داریم جدا کنند.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که در این عرصه وجود دارد که باعث شد از شناخت حضرت زهرا(س) غافل باشیم مشغله‏های دنیوی است که در واقع این مشغله ها را باید معطوف کنیم به اینکه خود حضرت فاطمه(س) در زندگیشان چگونه بودند.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه به تشریح  وظایف روحانیون و عموم مردم در شناخت ابعاد شخصیتی سرّ العظمة(س) پرداخت و گفت: روحانیون باید به تبلیغ و ترویج معارف حقه و سیره اخلاقی، اجتماعی، شخصیتی حضرت زهرا(س) بپردازند و عموم مردم را با ابعاد شخصیتی ایشان آشنا کنند.

 

وی اضافه کرد: آنچه وظیفه عموم مردم است، جلساتی را برای صدیقه طاهره(س) با هدف نشر معارفی که باعث شناخت بیشتر شخصیت ایشان می شود برگزار کنند و درباره ایشان مطالعه کنند و بفهمند که هدف و معارف اعتقادی و اخلاقی این بانوی بزرگوار چه بوده است تا آن را در زندگی خود الگو قرار دهند./875/ت302/ی

ارسال نظرات