۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۳۲۲۹۵۷
حجت‌الاسلام والمسلمین راستگو:

جامعه عاری از ناهنجاری در گرو تربیت فرزندان فاطمی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل تربیتی با اشاره به ضرورت اصلاح مشکلات اجتماعی و همچنین نیاز جامعه بهره گیری از فرهنگ فاطمی گفت: حضرت زهرا(س) غیر از ویژگی‌های فردی در مسائل اجتماعی و سیاسی هم دارای ویژگی های بارزی بودند؛ خطبه غرایی که حضرت پس از رحلت پیامبر در مسجد ایشان در میان مهاجرین و انصار ایراد کردند، با آن فصاحت و بلاغت و نکته‌های عمیق و جامع اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی می‌تواند بهترین الگو باشد.
حجت الاسلام محمدحسن راستگو

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو، استاد تربیت مربی و روحانی پیشکسوت عرصه کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و این‌که مقام مادر دارای جایگاه عظیمی در اسلام است، گفت: اگر مادران نتوانند به وظیفه اصلی خود که مادری است عمل کنند، متأسفانه جامعه دچار آسیب‌های فراوان، اعتیاد، طلاق و هزاران مشکل دیگر می‌شوند که جبران این مسائل در جامعه بسیار دشوار و هزینه‌بر است.

 

وی با اشاره به این‌که برای رسیدن به بهترین الگوی تربیتی دو راه وجود دارد، افزود: یک راه این است که با مطالعه دقیق تمامی شرایط و باید و نبایدهای تربیتی را بررسی کرده و به ان عمل کنیم و دومین راه این است که به چهره آیینه تمام‌نمای خدا در تربیت یعنی حضرت زهرا(س) نگاه کنیم که استفاده از این روش‌ها می‌تواند در زندگی فردی و اجتماعی یاری کند.

 

روحانی پیشکسوت عرصه کودک و نوجوان اظهار داشت: تربیتی که حضرت فاطمه زهرا(س) نسبت به دو فرزند پر خود امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و همچنین دختران خود حضرت زینب(س) و حضرت ام کلثوم(س) داشت عالی‌ترین الگو و نمونه تربیتی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین راستگو ادامه داد: حضرت زهرا(س) غیر از ویژگی‌های فردی در مسائل اجتماعی و سیاسی هم دارای ویژگی های بارزی بودند؛ خطبه غرّائی که حضرت پس از رحلت پیامبر در مسجد ایشان در میان مهاجرین و انصار ایراد کردند، با آن فصاحت و بلاغت و نکته‌های عمیق و جامع اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی می‌تواند بهترین الگو باشد.

 

وی تصریح کرد: همچنان که بیان حضرت زهرا(س) بیان پیامبر اکرم(ص) است، کلام حضرت زهرا(س) نیز کلام خدا و پیامبر است، چون همه نکاتی که حضرت فاطمه(س) بر زبان جاری می کند، منطبق بر آیات قرآن و وحی الهی است.

 

استاد تربیت مربی کودک و نوجوان با اشاره به مقام و عظمت حضرت زهرا(س) در نزد خداوند و پیامبر اکرم(ص)، گفت: در زمانی که همه مردم جامعه دختر را زنده به گور می‌کردند و زن را جزء انسان به حساب نمی‌آوردند، پیامبر اکرم(ص) فرمود: «فاطمه پاره تن من است، فاطمه نور چشم من است، هر کس او را بیازارد، مرا آزرده است و هر کس مرا بیازارد خدا را آزرده است».

 

حجت‌الاسلام والمسلمین راستگو خاطرنشان کرد: خوب است مادران جامعه اسلامی از این بانوی بزرگوار و الگوی نمونه بهترین درس را بگیرند و زندگی خود، تربیت فرزندان و شوهرداری خود را با حضرت فاطمه زهرا(س) تطبیق دهند؛ آن وقت خواهیم دید که جامعه چه روی زیبایی خواهد داشت و بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه رفع خواهد شد و دنیا به سمت شکوفایی پیش می‌رود.

 

وی در پایان افزود: همان‌گونه که حضرت زهرا(س) با تربیت فرزندان پاک و صالح توانست بهاری در دنیای ظلم مشرکان مکه، بنی‌ایه و بنی‌عباس ایجاد کند، ما نیز باید این بهار را با خانه‌تکانی دل از گناه در خانواده و جامعه، ایجاد کنیم تا زندگی‌ای بهاری، خدایی و عاری از گناه و پلیدی داشته باشیم./907/ت302/س

ارسال نظرات