۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۳۲۴۸۵۸
آیت الله نمازی:

مظلوم ترین جایگاه در نظام اسلامی جایگاه فرهنگ است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان مظلوم ترین جایگاه در نظام اسلامی را جایگاه مسائل فرهنگی اعلام کرد و گفت: متأسفانه امروز هر کس به خودش اجازه می دهد درباره مسائل فرهنگی جامعه اظهار نظر کند.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان بعد از ظهر امروز در دیدار با اعضای مؤسسه مطالعات تمدن اسلامی کاشان(متا)، یکی اشکالات فعالیت های فرهنگی را حضور گروه های متعدد در حوزه دانست و افزود: گروه‌های مختلف و متعددی وارد فعالیت‌های فرهنگی می شوند و هر گروهی برای فعالیت های فرهنگی، بدون اینکه سرمایه لازم و کارشناس لازم را داشته باشد خود رأسا اقدام می‌کند.

 

وی با بیان این که هر کسی نمی تواند وارد فعالیت فرهنگی شود، گفت: کار فرهنگی جایگاه و خاستگاه کارشناسی خودش را دارد و نیازمند افراد صالح است.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که، افرادی که در رابطه با مسائل اسلامی، اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی جامعه قصد دارند نشریه و مقاله بنویسند باید تخصص و سواد لازم را داشته باشند، گفت: با فعالیت گروه‌هایی که مانند قارچ وارد عرصه فعالیت های فرهنگی می شوند موافق نیستیم.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: وقتی از این گروه‌ها سؤال می‌شود از سوی کدام نهاد و ارگان و مؤسسه‌ای حمایت می‌شوید و کارشناسان شما چه کسانی هستند جوابی برای گفتن ندارند.

 

آیت الله نمازی در ادامه مظلوم‌ترین جایگاه در نظام اسلامی را جایگاه مسائل فرهنگی اعلام کرد و گفت: هر کس به خودش اجازه می دهد درباره مسائل فرهنگی جامعه اظهار نظر کند.

 

وی در ادامه از کاشان به عنوان یک شهر کهن فرهنگی در کشور نام برد و یادآور شد: شهرستان کاشان شهر جدید فرهنگی مانند برخی از شهرهای مهاجرپذیر کشور نیست، از این رو پسندیده نیست هر فرد و گروهی مستقل وارد عرصه فعالیت‌های فرهنگی شود چرا که باید شایستگی آن را داشته و آموزش های لازم را دیده باشد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که کار فرهنگی در جامعه مظلوم واقع شده است و هرکس خودش را متولی امور فرهنگی می داند، افزود: برخی مساجد با تشکیل گروه های فرهنگی اقدام به تهیه بسته فرهنگی می کنند که این نوع اقدامات فرهنگی باید ساماندهی شود.

 

آیت الله نمازی در ادامه با تأکید بر داشتن مجوز برای فعالیت های فرهنگی، یادآور شد: ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان کاشان آغاز شده است و از این به بعد برای انجام فعالیت‌های فرهنگی نیاز به داشتن مجوز است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: جلسات زیادی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی کاشان برگزار شده است و بعد از موضوع بحث نقد فیلم در شهرستان کاشان به مسؤولان اداری و فرهنگی شهرستان اعلام شده برای انجام فعالیت‌های فرهنگی خود، نیازمند دریافت مجوز از کارگروه مربوطه هستند./1307/202/ب2

ارسال نظرات