۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۳۲۵۴۶۵
مدیر حوزه علمیه قزوین:

توجه به اسلام ناب تنها راه مبارزه با اسلام آمریکایی و گروه‌های انحرافی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه قزوین با تأکید بر این‌که بهترین شیوه مقابله با جریان‌های غیر انقلابی آموزه‌ها و توجه به سیره ائمه(ع) است، گفت: توجه به اسلام ناب محمدی تنها راه مبارزه با اسلام آمریکایی و گروه‌های انحرافی است.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، نظام اسلامی را بنا شده بر تفکرات حوزه‌های علمیه دانست و گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) از کارشناسان حوزه علمیه بوده‌اند و دیدگاه امام(ره) برگرفته از قرآن و روایات بوده است.

 

وی در ادامه افزود: رابطه بین حوزه‌های علمیه و نظام اسلامی رابطه علت و معلولی است و تفکرات دینی جزء یقینیات است، بنابراین تفکرات سکولاری در حوزه علمیه شکل نمی‌گیرد، طلاب و روحانیان ما تفکرات ضد اسلامی را نمی‌پذیرند چون شأن آنها دین باوری است.

 

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که روحانیان وفادار به نظام جمهوری اسلامی هستند، ابراز کرد: دشمنان نمی‌توانند افراد وابسته به خود را در حوزه‌ها نفوذ دهند و تغییراتی در حوزه ایجاد کنند و اگر کوچک ترین خدشه‌ای ایجاد کنند روحانیان تفکرات غیر دینی را بیرون خواهند کشید.

 

این کارشناس حوزوی سکولار را ضد آموزه‌های دین دانست و بیان کرد: دشمنان می‌خواهند مردم را نسبت به نظام بدبین کنند و به مردم ابلاغ می‌کنند که علما و روحانیان تجربه حکومت داری را ندارند، آموزه‌های دینی برای صدر اسلام و عقاید علما برای بادیه نشینان است و برای دنیای مدرن امروز کاربردی ندارد.

 

مدیر حوزه‌ علمیه قزوین با بیان این‌که تفکرات ضد اسلامی دشمنان با آموزه‌های دینی از بین خواهد رفت، افزود: دین اسلام کاملترین دین و پاسخگوی تمام نیازهای بشری است، دشمن با تهدیداتی که بکار می‌برد می‌‌خواهد بگوید ما توان اداره کشورمان را نداریم در حالی که بیش از 35 سال است که حکومت جمهوری اسلامی تشکیل شده و با قدرت تمام در برابر استکبار و دشمنان ایستاده است.

 

حجت الاسلام عباسی با تاکید بر این‌که بهترین شیوه مقابله با جریان‌های غیر انقلابی آموزه‌ها و توجه به سیره ائمه(ع) است، اظهار کرد: توجه به اسلام ناب محمدی تنها راه مبارزه با اسلام آمریکایی و گروه‌های انحرافی است و وظیفه طلاب این است که اسلام ناب محمدی را به مردم معرفی کنند تا ادعاهای دروغین دشمنان از بین رود.

 

وی در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب مطالباتی را از حوزه‌های علمیه داشته‌اند که به نیازهای بشر در هر مکان و زمان توجه کنند، حوزه‌های علمیه هم تا حدودی مطالبات و خواسته‌های رهبر معظم انقلاب را عملی کرده‌اند اما تا رسیدن تا نقطه مطلوب فاصله زیاد است./838/302/ب1

ارسال نظرات