۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۴۲۳۵۷۰
آیت الله مجتهد شبستری مطرح کرد؛

ضرورت ورود خیَران در حوزه فرهنگ و رفع مشکلات فرهنگی جامعه

امام جمعه تبریز با بیان اینکه خیران باید توجه داشته باشند که کمک های آن ها فقط معطوف به نیازهای معیشتی نشود، گفت: بسیار ضروری است که در حوزه فرهنگ هم خیران ورود پیدا کنند و با احسان و خیرات خود در جهت رفع نیازهای فرهنگی جامعه بکوشند.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، صبح امروز در همایش بزرگ خیران و بانیان خیر با اشاره به اینکه انسان نتیجه اعمال خود را می بیند، گفت: عالم خلقت، عالم فعل و انفعالات است و هر کس هر کار خیر یا شری انجام دهد نتیجه آن را هم در دنیا و هم در جهان آخرت خواهد دید.

 

وی با تقدیر از ۸ سال فعالیت جهادی خیریه یاران مهر اوجان بستان آباد از این‌که این بنیاد خیریه توانسته است در جلب مشارکت های عمومی و ایجاد فضای اعتماد در میان مردم گام مؤثری بردارد ابراز خرسندی کرد و گفت: برنامه های این نهاد باید تداوم یابد.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به ظرفیت های زنان ایرانی در مشارکت اجتماعی، خاطرنشان کرد: این‌که مدیر عامل این بنیاد خیریه یک خانم است نشان می دهد بانوان سرزمین ما چه ظرفیت های عظیمی دارند و اگر همت کنند با یک کار دسته جمعی چه گام های مهمی می توانند بردارند.

 

وی با اشاره به سفارشات مکرر اهل بیت(ع) در دستگیری از نیازمندان، گفت: فرصت خدمت به مردم زودگذر است و خیران و مسؤولان باید از لحظه لحظه فرصت ها برای خدمت به مردم و گشودن گره از کار مؤمنان استفاده کنند که اینگونه کارها مصداق بارز سبقت در خیرات است.

 

نماینده ولی فقیه در استان با تقدیر از نقش برجسته خیران در حل مشکلات جامعه، گفت: باید از ظرفیت های مردمی در کمک به دولت و برطرف کردن مشکلات اجتماعی استفاده شود چرا که این رویکرد علاوه بر کم کردن مشکلات دولت، موجب تقویت روحیه انسان دوستی و ایثار در جامعه خواهد شد.

 

وی افزود: خیران و مؤسسات خیریه توجه داشته باشند که کمک هایی که به نیازمندان و خانواده های مستمند می شود از نوع ایجاد اشتغال و خودکفایی آن ها باشد تا هم کرامت انسانی نیازمندان حفظ شود و هم رفته رفته هزینه های مؤسسات خیریه در کمک به نیازمندان کمتر شود.

 

امام جمعه تبریز گفت: خیران توجه داشته باشند که کمک های آن ها فقط معطوف به نیازهای معیشتی نشود و بسیار ضروری است که در حوزه فرهنگ هم خیران ورود پیدا کنند و با احسان و خیرات خود در جهت رفع نیازهای فرهنگی جامعه بکوشند./854/202/ب2

ارسال نظرات