۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۴۲۷۹۳۵
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

تجدید تصویب سیاست های کاهش جمعیت خلاف قانون انجام شده است/ به فتوای همه مراجع نباید بودجه کشور برای کاهش جمعیت هزینه شود

خزعلی با طرح این پرسش که چرا کسی برای قتل عمد(سقط) روزانه هزار کودک در ایران کسی دم بر نمی آورد، گفت: سیاست های کنترل جمعیت در سال 71 به نتیجه رسید و تصویب مجدد آن در سال های 72 و 92 برخلاف قانون انجام شده است این در حالی است که به فتوای همه مراجع نباید بودجه کشور برای کاهش جمعیت هزینه شود.
خزعلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با روز جمعیت و اعیاد شعبانیه، همایش «فرزندآوری، مهدی یاوری» با حضور طلاب، روحانیان و فعالان فرهنگی پیش از ظهر امروز در تالار صبا برگزار شد.

 

کبری خزعلی، استاد دانشگاه، در این همایش با اشاره به توطئه دشمنان برای نفوذ و شکست نظام اسلامی ایران از طریق کاهش و پیری جمعیت و پیامدهای جبران ناپذیر آن گفت: سال ها قبل سازمان ملل رسما اعلام کرد ایران رتبه نخست را در کاهش جمعیت دارد اما با این وجود اجازه افزایش جمعیت نمی دهیم و هرگاه با کمبود نیروی انسانی مواجه شدید خودمان تأمین می کنیم.

 

اگر اکنون اقدام نکنیم دیگر فرصت جبران نخواهیم داشت

وی با بیان این که 30 سال دیگر که جمعیت ما به نصف کاهش یافت دیگر فرصتی برای جبران نخواهیم داشت، افزود: اگر نبود تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و مدیریت ایشان که حتی خودشان تقصیرها را گردن گرفتند و فرمودند بیایید توبه کنیم و برگردیم و دیگر این مسیر را ادامه ندهیم، جای 30 سال اکنون شاهد افت شدید جمعیتی بودیم.

 

تجدید تصویب سیاست های کاهش جمعیت خلاف قانون انجام شده است

خزعلی تصریح کرد: سیاست های کاهش جمعیت صرفا در برنامه اول توسعه پیش بینی شده بود آن هم به گونه ای که در سال 90، هر خانواده چهار فرزند داشته باشد؛ ما در سال 71 به این هدف رسیدیم اما با این وجود در سال 72 و نیز 92 برخلاف قانون، این سیاست ها مجدد تصویب شد.

 

استاد دانشگاه افزود: با وجود این که شعار می دهیم ما اهل کوفه نیستیم، پیرو و مطیع رهبر هستیم و التزام عملی به ولایت فقیه داریم، در عمل خلاف منویات ایشان رفتار می کنیم.

 

همه مراجع فتوا دارند که بودجه کشور برای کاهش جمعیت هزینه نشود

وی با بیان این که همه مراجع فتوا داده اند بودجه کشور برای کاهش جمعیت هزینه نشود، اظهار کرد: این در حالی است که در برنامه اول، اعتبار اجرای سیاست کنترل جمعیت 19 میلیارد بود و امروز به 6 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است(آن هم تنها در یک ردیف سیاست های جمعیتی)؛ رقمی که کل بودجه های فرهنگی دستگاه ها نیز به آن نمی رسد.

 

اگر می خواهید کنترل کنید اما حداقل قطع نسل نکنید

خزعلی با اشاره به این که برنامه نفوذ، از ابتدا به دست ایادی نفوذی خودی یعنی اعضای خانواده و اطرافیان ما آغاز شده است، افزود: به فرموده معصومین(ع)، حرکت نفاق مانند حرکت مورچه سیاه بر روی سنگ تیره در دل شب غیرقابل درک است از این رو پیش از آن که ما پی ببریم خودشان اعتراف کرده اند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از پزشکان دلسوز و منتقد سیاست های کاهش جمعیت در جلسه ای می گفت ما به این ها می گوییم اگر می خواهید کنترل کنید اما حداقل قطع نسل نکنید؛ این روش ها که شما به مردم پیشنهاد می دهید نتیجه اش عقیم سازی و سرطان و بیماری های مهلک است اما گوشی برای شنیدن نیست.

 

با وجود تعیین مجازات سقط جنین در اسلام، مجامع قضایی شاکی می خواهند

وی با بیان این که مطابق تعالیم اسلام، هم پزشک و هم شخص اقدام کننده به سقط جنین مسؤول هستند و مجازات دارند، گفت: با این وجود مجامع قضایی از ما شاکی و مدعی العموم می خواهند. خوب معلوم است مادری که خودش تصمیم به سقط گرفته یا پزشکی که کلی رشوه برای این کار دریافت کرده هرگز از خود شاکی نمی شوند.

 

چرا کسی برای قتل عمد روزانه هزار کودک در ایران کسی دم بر نمی آورد؟

خزعلی خاطرنشان کرد: در جنگ 33 روزه شهادت حدود 500 کودک فلسطینی دنیا را تکان داد و حتی در امریکا تظاهرات به راه افتاد اما برای قتل عمد روزانه هزار کودک در ایران کسی دم بر نمی آورد.

 

استاد دانشگاه ضمن درخواست از فعالان فرهنگی برای بازرسی های بیشتر و دقیق تر، افزود: باید در میدان جنگ حضور داشته باشیم وگرنه حرف های روی کاغذ دردی را دوا نمی کند.

 

وی ادامه داد: به وزارت بهداشت می گوییم در راستای منویات رهبری برای جمعیت و هزینه کرد این 6 هزار میلیارد ریال چه برنامه ای دارید؟ می گویند در پنج سال اول بررسی می کنیم چه کسانی قصد ازدواج دارند و در پنج سال دوم نیز بررسی می کنیم چه کسانی قصد فرزندآوری دارند.

 

برخی سیاست های کاهش جمعیت حتی صدای سازمان های بین المللی را هم درآورده است

خزعلی با بیان این که سیاست های جمعیتی کنونی با منع زوجین از بارداری و فرزندآوری میان آنان اختلاف انداخته و سبب جدایی آنان می شود، گفت: برخی سیاست ها مانند حذف بیمه فرزند سوم به بعد حتی صدای سازمان بهداشت جهانی را هم در آورده که چرا فردی را قبل از ورود به دنیا از حمایت های بهداشتی محروم می کنید؟.

 

چرا تاکنون حتی یک مطب یا مرکز درمانی به جرم سقط جنین تعطیل نشده است؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: باید مشخص شود سقط ها چگونه انجام می شوند و چگونه می توان آن ها را کنترل کرد؟ آیا چنان که مطب ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی برای عدم رعایت بهداشت و مسائل مالی، تعطیل و با ان ها برخورد می شود، یک بار برای قتل عمد جنین ها تعطیل شده اند؟.

 

تحت پوشش سونوگرافی و غربالگری، عقیم سازی و سقط صورت می گیرد انجام می دهند

وی با بیان این که تحت پوشش سونوگرافی و غربالگری، عقیم سازی ها و سقط صورت می گیرد، ابراز کرد: ما بررسی کرده ایم و خود متخصصان اعتراف  کرده اند که این عیوبی که در غربالگری ها روی جنین می گذارند و والدین را مجبور به این بهانه سقط می کنند، دروغ محض است.

 

خزعلی، توصیه و ترویج سزارین و خطردانستن باروری از سن 35 به بالا را از دیگر توطئه ها برای کاهش جمعیت دانست و یادآور شد: در دهه 60 با وجود 12 میلیون زن، 2 میلیون فرزند متولد شد اما اکنون با وجود 22 میلیون زن تنها یک و نیم میلیون فرزند متولد می شود. بماند که از این تعداد بخشی هم به خاطر تجرد یا عقیم شدن قابلیت باروری را از دست می دهند.

 

وی با بیان این که در شرایط کنونی اگر هر زن حدود سه فرزند بیاورد تازه به رقم صفر در رشد جمعیت می رسیم، تقدیر از خانواده های پرجعیت سالم را از راهکارهای مفید و مؤثر برای تشویق به فرزندآوری برشمرد./201/930/ب1

ارسال نظرات