۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۴۳۰۸۴۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:

مبلغان مروج فرهنگ غنی وقف در مناطق محروم باشند

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با اشاره به اینکه مبلغان سفیران عرصه دین هستند گفت: مبلغان مروج فرهنگ غنی وقف در مناطق محروم باشند.
حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، همایش طلایه داران تبلیغ پیش از ظهر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در کرمانشاه برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در این مراسم ابراز داشت: طلاب و مبلغان سفیران عرصه دین بوده و به عنوان سربازان امام زمان (عج) به تبیین احکام و آموزه های دینی می پردازند.

 

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه کرمانشاه تصریح کرد: مبلغان و مبلغات بر اساس رسالت محوله خویش در ایام خاص و ویژه سال همچون مناسبات مذهبی و ماه مبارک رمضان به مناطق محروم اعزام شده و به ترویج همدلی و عطوفت دینی می پردازند.

 

وی ادامه داد: در سال جاری نیز با حلول ماه مبارک رمضان بیش از 5 هزار طلبه برای تبیین رسالت اداره اوقاف و امور خیریه به مناطق مختلف کشور اعزام می شوند.

 

حجت الاسلام حسینی اراکی رسالت مبلغان و مبلغات را علاوه بر تبیین احکام دین، ترویج فرهنگ وقف خواند و گفت: مبلغان با تشریح جایگاه وقف در دین مبین اسلام، مردم را به این امر پسندیده دعوت و ترغیب نمایند.

 

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه کرمانشاه یادآور شد: تعدادی از مبلغان اعزامی از قم نیز با همکاری سازمان تبلیغات و اداره اوقاف و امور خیریه در استان حضور یافته و به بیان احکام و ضروریات دینی می پردازند و پاسخگوی شبهات دینی مردم متدین و روزه دار هستند.

 

وی بیان داشت: طلاب باید در امر تبلیغ به فرهنگ بومی منطقه، آداب و سنن و نیاز افراد توجه داشته باشند و نباید مسائل به صورتی مطرح شوند که موجبات ایجاد تفرقه را فراهم آورند زیرا اتحاد و همدلی مسلمانان یکی از ویژگی های دین اسلام است.

 

حجت الاسلام حسینی اراکی در پایان با تأکید بر استفاده از عطوفت و مهربانی در امر تبلیغ خاطرنشان کرد: مبلغان و مبلغات با تبعیت از سیره پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام با نرمش و مهربانی به تبلیغ دین بپردازند زیرا استفاده از لحن پیامبر گونه سبب جذب و گرایش بیشتر مردم به دین خواهد شد.//202/ب/857

ارسال نظرات