۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۴۳۰۹۵۹
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی تشریح کرد؛

برنامه های ماه مبارک رمضان کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: خدمات کمیته امداد با رویکرد وحدت افزایی بوده و نگاه طایفه ای و درجه بندی ندارد.
مسعودیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محسن مسعودیان راد، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی در نشست خبری، به تشریح برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان پرداخت.

 

وی با تأکید بر این که قرآن تنها بر مسئله اطعام اتکا نداشته افزود: قرآن به ترغیب، تشویق و ابلاغ اطعام، خیرات و دستگیری از ایتام و ایجاد فضای معنوی در بین مردم نیز پرداخته است.

 

مسعودیان راد با بیان این که ماه رمضان فرصت مغتنمی است برای دستگیری از مستمندان، تصریح کرد: البته مردم ما به شکل ذاتی و بر اساس اعتقاداتشان نسبت به نیازمندان و فرهنگ اطعام سابقه دیرینه دارند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی اذعان کرد: هدف ما مدیریت و یکپارچه سازی جریان اطعام و کمک به مستمندان می باشد؛ در اطراف ما خانواده هایی به سر می برند که نیاز به کوچکترین محبت مردم حتی یک وعده غذایی دارند.

 

وی به برنامه های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار کرد: برنامه اطعام در قالب سفره های افطاری، توزیع سبد کالا، توزیع غذای گرم برای محرومین، پررنگ کردن طرح اطعام ایتام نیازمند از جمله اقدامات این ناد می باشد.

 

مسعودیان راد در ادامه فعالیت های کمیته اضافه کرد: جشن رمضان در استان، مشهد و حاشیه شهر، به نمایش گذاشتن اقدامات کمیته امداد و تولیدات مددجویان و فروش آنها، همراهی کمیته امداد در روز قدس با مردم، جمع آوری فطریه در پایان این ماه و برگزاری هفته نیکوکاری در دستور کار می باشد.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی با بیان این که تاکنون 171 هزار خانوار که شامل 391 هزار نفر هستند تحت پوشش این نهادقرار دارند ابراز کرد: آنان به صورت مستقیم و دائم تحت پوشش بوده اند که سعی در گسترش فعالیتها، خدمات و افزایش مددجویان با کمک دستگاه ها، ارگان ها و ظرفیتهای مختلف هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نزدیک به 120 هزار نفر از سفره اطعام و نیز صدهزار نفر به صورت توزیع غذاهای گرم و سبد کالا بهره مند شدند که اعتباری بالغ بر 64 میلیارد ریال جذب شد و امسال بیشتر از این خواهد بود.

 

مسعودیان راد با تأکید بر این که از محل صرفه جویی بیشتر و ریخت و پاش کمتر نیز می توان اقدامات مناسبی برای نیازمندان و محرومین انجام داد.

 

رویکرد کمیته امداد براساس وحدت افزایی بوده و فاقد نگاه طایفه ای و درجه بندی است

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی با بیان این که چارچوبهای ضوابط و ملاکهای محرومیت در بحث ارائه خدمات است افزود: نزدیک به 90درصد فرزندان اهل تسنن (محرومین) به شکل های مختلف و گسترده مورد حمایت مستمر خیرین و داوطلبین اهل تشیع هستند و از اهل تسنن می خواهیم ورود جدی تری داشته باشند زیرا در قرآن تأکید فراوانی بر کمک به ایتام و مسکینان شده است.

 

وی درباره حمایت از یتیمان ابراز کرد: در استان خراسان رضوی 14هزار یتیم و 68هزار حامی بوده یعنی به ازای هر یتیم چندین حامی وجود دارد و متوسط سرانه کمک به یک یتیم در این استان بالغ بر 120هزار تومان در ماه می باشد.

 

هدف کمیته امداد، هدفمند سازی خدمات برای یتیمان از جمله تحصیل، ازدواج و تهیه جهیزیه است.

 

مسعودیان راد با اشاره به این که در حال حاضر شش هزار نفر از فرزندان محسنین یا فاقد سرپرست خانوار از حضانت و حمایت خیرین برخوردارند گفت: هم اکنون 20 تا 25 هزار نفر نیازمند برای گرفتن حامی در نوبت هستند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی به بیان اشکال توزیع ماه رمضان امسال پرداخت و تشریح کرد: خانوارهای نیازمند شناسایی شده اند، بخشی که به دلیل بیماری زمینگیرند توزیع سبد کالا درب منزل صورت می گیرد که قابل ذکر است سال گذشته بالغ بر صد هزار سبد کالا و بسته های غذای گرم به دست افراد تحت پوشش و نیز در مناطق حاشیه توزیع شده است.

 

وی به جشن رمضان امسال اشاره و تصریح کرد: این جشن و نمایشگاه در کوهسنگی و در حاشیه شهر با همکاری و کمک شهرداری، آستان قدس رضوی و خیرین برگزار خواهد شد.

 

مسعودیان راد در ادامه افزود: در کنار برگزاری نمایشگاه اقدامات کمیته امداد، فروشگاه عرضه محصولات تولیدی مددجویان تحت پوشش، اطعام، فعالیت های قرآنی، پایگاه خیرین، طرح اکرام، محسنین و شفا نیز در این فضا ارائه می شود.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی تأکید کرد: مراسم افتتاحیه نمایشگاه در کوهسنگی و از شبهای اول ماه رمضان تا پایان آن ادامه خواهد داشت که زمان برگزاری آن یک ساعت بعد از افطاری خواهد بود.

 

فطریه

وی میزان فطریه دریافتی در سال گذشته را 18 میلیارد ریال خواند و اظهار کرد: با توجه به این که هر ساله میزان فطریه دریافتی سیر صعودی دارد اما مناسب با ظرفیتها نبوده است؛ با وجود خیریه های متعدد در مشهد خواستار ساماندهی آنها هستیم.

 

مسعودیان راد به هماهنگی های بین دستگاه های مختلف نظیر استانداری، شهرداری، بهزیستی، کمیته امداد، مرکز هماهنگی خیریه ها و نیز آستان قدس در این زمینه اشاره کرد.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی اذعان کرد: مبالغ فطریه دریافتی در فرصت زمان کوتاهی بلافاصله بعد از شمارش، ثبت و ضبط به حساب مددجویان واریز می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: کل هزینه های اجرایی امداد از فعالیت های اقتصادی کمیته می باشد و از صدقات و فطریه ها بابت هزینه های این نهاد استفاده نمی شود.

 

مسعودیان راد تعداد صندوق های کمیته امداد را بالغ بر 600 هزار صندوق در سراسر استان عنوان و تصریح کرد: کمیته از تکنولوژی روز نیز بهره برده؛ صندوق های الکترونیکی و اینترنتی به خصوص در مورد ایتام، که به صورت آنلاین فرد می تواند به حساب فرد نیازمند (با نظارت کامل از واریز خیر و دریافتی فرد نیازمند) واریز کند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی طرح های امداد ادارات و امداد فامیل را از طرح های کمیته امداد دانست و گفت: با این طرح ها می توان از طریق ادارات و نشست های فامیلی کمک رسانی را جهت دهی کرد.

 

وی به طرح همیان مولا اشاره و تشریح کرد: کیسه های حاوی سبد مواد غذایی تهیه شده که تداعی کننده همیان مولا علی (ع) است.

 

مسعودیان راد در باب طرح اکرام ایتام ابراز کرد: در هفته اطعام و اکرام، از میلاد امام حسن (ع) تا شهادت امام علی (ع)، با ابتکار کمیته امداد، فرد خیر متناسب با ذائقه و سلیقه خود به فرد یا افراد مورد نظر به انها کمک و حضانت انها را برعهده خواهد گرفت.

 

وی در پایان افزود: شماره حساب جاری بانک ملی 0105224406000، شماره کارت جهت اطعام و افطار 6037991899511111 و شماره حساب 3333 آماده دریافت کمک های نقدی مردم خواهد بود./861/201/ب3

ارسال نظرات