۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۴۳۳۹۴۸
آیت الله کعبی در گفت وگو با رسا:

آل خلیفه به ماجراجویی جنون آمیز دست زده است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم از سوی رژیم آل خلیفه را محکوم کرد و گفت: سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان بحرین خلاف قوانین بین المللی و حتی قوانین خود بحرین بوده و خلاف اخلاق و شرع مقدس است.
آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین  ‌آیت الله کعبی

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم از سوی رژیم آل خلیفه را محکوم کرد و گفت: سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان بحرین خلاف قوانین بین المللی و حتی قوانین خود بحرین بوده و خلاف اخلاق و شرع مقدس است.

 

وی افزود: این کار اهانت بزرگی به مردم بحرین است، طبق هیچ قانونی نمی شود شهروند یک کشور را آن هم در حد یک رهبر معنوی سلب تابعیت کرد؛ جایگاه و شأن ویژه رهبران الهی در همه عرف ها و قوانین محترم شمرده می شود، بنابراین این حرکت یک حرکت ماجراجویانه بوده و ناشی از این است که رژیم آل خلیفه به آخر خط رسیده است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که آیت الله شیخ عیسی قاسم نماد گفت وگو، صلح، حکمت، تدبیر و حرکت مسالمت آمیز است، اظهار داشت: رژیم آل خلیفه با این برخورد پل گفت وگو و حرکت مسالمت آمیز و حکمت و خرد را شکست و می  خواهد وضعیت بحران موجود در بحرین را به سوی خشونت بکشاند.

 

وی ادامه داد: این نگرانی وجود دارد که آل خلیفه بخواهد به نا امنی و کشتارهای دست جمعی دست بزند و آسایش را از مردم بحرین بگیرد از این رو مجامع مدعی حقوق بشر و دموکراسی باید به خود بیایند و در مقابل آل خلیفه بایستند.

 

آیت الله کعبی با بیان این که رژیم ظالم، طاغوتی و دیکتاتوری آل خلیفه در اثر وابستگی به سعودی و حمایت غربی ها و سکوت مجامع بین المللی توانسته چنین کاری را انجام دهد، ابراز داشت: مردم بحرین اراده شکست ناپذیری دارند و از همان لحظه نخست در برابر منزل این مجاهد بزرگ با کفن تجمع کردند که بگویند اجازه نمی دهند رژیم آل خلیفه به این رهبر بزرگ و معنوی دست اندازی کند.

 

وی عنوان کرد: شیخ عیسی قاسم نه تنها در بحرین بلکه در حوزه نجف، حوزه قم و در میان تمام شیعیان جایگاه ویژه ای دارد و اهانت به شیخ عیسی قاسم نه تنها اهانت به مردم بحرین است بلکه اهانت به کل شیعیان و آزادگان منطقه است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اوضاع بحرین به سمت شکل گیری انتفاضه پیش می رود مگر این که رژیم آل خلیفه در چنین تصمیمی تجدید نظر کند، این کار یک ماجراجویی جنون آمیز به شمار می رود و نشان دهنده آن است که مردم بحرین رژیم آل خلیفه را به ستوه آورده اند.

 

وی اضافه کرد: این رژیم تصور می کند با این کار می تواند مردم بحرین را وادار به سکوت کند در حالی که اکنون انقلاب در بحرین شعله ورتر می شود، آل خلیفه باید از شاه ایران و رژیم های مرتجع منطقه که آمریکا در لحظات بحران آن ها را تنها گذاشت عبرت بگیرد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که آمریکا معمولا به مزدوران خود وفا نمی کند، گفت: سعودی نیز در باتلاق یمن گیر کرده است، از این رو رژیم آل خلیفه نمی تواند به اتکای سعودی و آمریکا به فعالیت های دیکتاتوری خود ادامه دهد./1323/ت302/ج

ارسال نظرات