۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۴۳۵۵۵۸
در ترتیل خوانی بانوان مطرح شد؛

یادآوری قیامت بهترین مانع در برابر گناهان

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه راه پیشگیری از گناه، توجه دادن به صحنه‌های خطرناک قیامت است، گفت: انسان با یادآوری قیامت و عذاب های دردناک آن هرگز تن خود را به گناه آلوده نمی کند.
ترتیل خوانی بانوان حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم فرخی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه راه پیشگیری از گناه، توجه دادن به صحنه های خطرناک قیامت است، گفت: انسان با یادآوری قیامت و عذاب های دردناک آن هرگز تن خود را به گناه آلوده نمی کند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه لطف الهی برای انسان کافی است، گفت: خداوند بدترين گناهان انسان را میپوشاند و به نحو احسن او را پاداش می دهد؛ اگر انسان بنده خدا شد در مسیر زندگی خود بیمه می شود و خداوند امور او را بهترین شکل كفایت و كفالت می كند.

 

خانم فرخی با بیان اینکه مؤمنان نباید از كمی تعداد و امكانات بترسند بلکه باید از این بترسند كه از مدار بندگی خدا خارج شوند، اظهار کرد: انسان اگر بنده خدا باشد هیچ نیرو و قدرتی نمی‌تواند او را شکست دهد.

 

وی با اشاره به اینکه اگر انسان بداند که هر شب با خوابیدن جان دادن را تجربه می کند هرگز مرتکب گناه نمی شود، گفت: این یادآوری و دانستن، انسان را از غرور و تکبر دور می کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این نگاهی كه در آن عبرت نباشد جهل است، افزود: قرآن کریم نگاه از روی بصیرت را عامل موفقیت و پیروزی انسان می داند.

 

خانم فرخی با اشاره به اینکه یادآوری مرگ انسان را برای آن آماده می کند، ادامه داد: انسانی که می‌داند مرگ را در پیش دارد هرگز حاضر نمی‌شود که برای جلوه‌های ظاهری دنیا، آخرت ابدی خود را خراب کند بلکه چنین انسانی از تمامی فرصت ها برای زیبا کردن دنیای پس از مرگ خود استفاده می کند.

 

وی یکی از نشانه‌های سبک زندگی اسلامی را یادآوری مرگ عنوان کرد، گفت: انسانی که مرگ را به خود یادآوری می‌کند در زمینه عمل به دستورات دین و دین مداری بسیار انسان موفقی است و سعی می‌کند حق و حقوق دیگران و خود را به بهترین شکل ممکن ادا کند تا مجبور نباشد در قیامت به خاطر کم کاری در پیشگاه خداوند شرمنده باشد.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه یکی از معیارهای توحید باور به معاد است، گفت: مرگ و معاد به معنای نابودی نیست بلکه به معنای تغییر و تحول و آماده شدن برای یک زندگی دیگر است./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات