۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۳۶۲۱۰
نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان:

علم به قرآن حاصل عبودیت و بندگی است

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تلاوت قرآن باید همراه با درک آیات قرآن باشد، گفت: درک آیات قرآن نیازمند علم به قرآن است که در اثر عبودیت و بندگی به دست می آید.
قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین هاشم نیازی، ظهر امروز در همایش حجاب و عفاف که به همت اوقاف و امور خیریه لرستان  در حسینیه حبیب بن مظاهر خرم‌آباد برگزار شد، گفت: در ماه مبارک رمضان تلاوت قرآن از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

وی با اشاره به این که تلاوت یک آیه قرآن در این ماه برابر ختم قرآن در دیگر ماه های سال است، افزود: در خانه ای که قرآن تلاوت شود برای اهل آن خانه طلب آمرزش و دعا می‌کنند.

 

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با شاره به تلاوت و ختم قرآن در ماه مبارک رمضان بیان داشت: در یگر ماه های سال باید تلاوت قرآن مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به برکات نزول قرآن در ماه مبارک رمضان برای انسان، عنوان داشت: فرشتگان خانه‌ای که در آن قرآن خوانده شود را همچون یک ستاره روشن می‌بینند و برای اهل آن خانه و برکت آن‌ها دعا می‌کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نیازی با تأکید بر بهره گیری از تلاوت آیات قرآن در ماه مبارک رمضان و نورانی شدن دل، بیان داشت: معنویت کسب شده در این ماه را باید در دیگر ایام سال نیز تقویت و کسب کنیم.

 

وی با بیان این که باید به این مهم توجه کنیم که از ختم قرآن در ماه مبارک رمضان چه نتیجه ای گرفتیم، افزود: دستورات این کتاب آسمانی و تعالیم دین باید در اخلاق، رفتار و زندگی ما تأثیرگذار باشد.

 

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به تلاوت قرآن مراسم جمع خوانی و جزء خوانی در ماه مبارک رمضان با حضور قاریان، گفت: باید بدانیم در این مراسم ختم قرآن جزء کدام دسته از قاریان قرآن هستیم.

 

وی با بیان این که تلاوت آیات قرآن باید همراه با فهم و درک آیات باشد، افزود: این امر نیازمند درک آیات قرآن با توجه به علمی است که خداوند در دل انسان قرار می دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نیازی منظور از این علم را نوری بیان کرد که خداوند باید در دل انسان قرار بدهد و خاطرنشان کرد: شرط رسیدن به آن حقیقت عبودیت و بندگی است.

 

وی نور علم را نور ولایت، امامت و عبودیت خواند و یادآور شد: برای رسیدن به این علم باید به دستوراتی که مطرح شده است، عمل کنیم.

 

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: برای رسیدن به علم قرآن باید در ماه مبارک رمضان به حقیقت بندگی رسیده باشیم و این ویژگی را در دیگر ماه های سال تقویت کنیم./9459/202/ب2

ارسال نظرات