۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۴۴۲۱۸۱
آیت الله موسوی جزایری:

دولت برای اشتغال جوانان صنایع کوچک را در اولویت قرار دهد/ اعتبار و ارزش مسؤولان در خدمت به مردم است

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به تعطیلی بسیاری از صنایع کوچک و متوسط در کشور و تذکر به دولت در این باره، گفت: اولویت قرار دادن این صنایع عاملی در اشتغال جوانان خواهد بود.
آیت الله موسوی جزایری، نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ابراز داشت: دهه کرامت با تولد حضرت فاطمه معصومه(س) در اول ذی القعده آغاز و پایان آن در یازدهم همین ماه و مصادف با ولادت امام رضا(ع) است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه ششم ذی القعده متعلق به حضرت شاهچراغ است، افزود: همچنین در این دهه روزی برای امامزاده صالح بن موسی جعفر اختصاص داده­ شده است و بصورت کلی روز پنج ذی القعده در جمهوری اسلامی ایران به عنوان تجلیل از امامزادگان عالی مقام به همه امامزاد­ها اختصاص یافته است.

 

امام جمعه اهواز، به ضرورت توجه و گرامی داشتن دهه کرامت برای تزکیه نفوس و نورانی شدن قلب و استعانت از ارواح مقدسه امامزادگان اشاره و اظهار داشت: امامزادگان مکتبهای تربیتی هستند که هر کدام مدرسه و دانشگاهی برای کسب معارف دینی بوده و مردم با توسل به آن­ها حاجت­های خود را برآورد شده می بینند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آرامگاه حضرت دانیال(ع) در استان و تشابه قضاوت­های امیرمؤمنان(ع) با این پیامبر خدا(ص) و حضرت داوود(ع) گفت: افزون بر امامزادگان که نسب آن­ها معروف است در استان اصحاب ائمه همچون علی بن مهزیار اهوازی و دعبل خزاعی شاعر و مداح اهل بیت(ع) وجود دارد.

 

آیت الله موسوی جزایری در ادامه خاطرنشان کرد: تکلیف مردم درباره امامزادگان آن است که این آرامگاه­ ها را زیارت و تجلیل کنند و تکلیف مسؤولان به ویژه اداره کل اوقاف و امور خیریه اقدام برای تعمیر و بازسازی این آرامگا­ه ها است و ان شاء الله مردم با نذورات خود به این امر مهم کمک خواهند کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأسیس شبکه جهانی الاهواز در شب ولادت حضرت معصومه(س) افزود: این امر مهم علی رغم بودجه زیاد و نیروی خاص مورد نیاز با توسل به آن بانو برای پاسخگویی به شبهات مطرح شده از سوی دشمن راه اندازی گردید که با عنایات آن حضرت و برادر بزرگوارش امام رضا(ع) موفقیت آمیز عمل کرده و بسیاری از اهداف مدنظر را محقق ساخت.

 

 زعیم حوزه­ های علمیه خوزستان با اشاره به اینکه امام رضا(ع) پناهگاه ما ایرانی­ها است، تصریح کرد: در سختی­ها و مشکلات برای خود، دولت، ملت، علما و مراجع تقلید ایشان را پناهگاه می دانیم و میرزای قمی در جواب مؤلف کتاب مفاتیح الجنان در رابطه با شفاعت حضرت معصومه(س) برای مردم قم خاطرنشان می کند که این بانو همه مردم ایران و حتی شیعیان جهان را مورد شفاعت خود قرار می دهد.

 

امام جمعه اهواز با بیان اینکه شفاعت حضرت معصومه(س) محصور به قم نبوده و به همه جهان تعلق دارد، ابراز داشت: حضرت امام رضا(ع) می گویند که هر کس با معرفت حضرت معصومه(س) را زیارت کند، بهشت برای او معین می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره اینکه تجربه برجام نشان دهنده آن است که نتیجه مذاکره با آمریکا تنها خسارت است، افزود: رهبر معظم انقلاب دلیل این سخن را عدم تأثیر ملموس برجام بر زندگی مردم برشمردند و در واقع 1+5 و در رأس آن­ها آمریکا به وعده­ ها و تعهدات خود عمل نکردند.

 

آیت الله موسوی جزایری گفت: کشورهای 1+5 روی کاغذ وعده‌ها و دستوراتی دادند اما در عمل اقدامات بسیار کمی انجام دادند و آنچه را ملتزم به انجام هستند بیشتر از مقدار انجام شده است که تا نیز الان فقط وعده بدون عمل داده­اند.

 

وی با اشاره به پیشروی­ بسیار خوب مقاومت اسلامی در عراق و سوریه علیه تروریست­ها تصریح کرد: طرح آتش بس حیله ­ای شیطانی از آمریکا و هدف از این اقدام، ایجاد فرصت برای بازسازی قدرت گروه­های تروریستی است و اینکار نوعی شیطنت که به دلیل پیشروی­ خوب و تنگ کردن حلقه محاصره علیه تروریست­ها صورت می گیرد و این طرح به هیچ وجه قابل قبول نیست چرا که آمریکا این طرح را در گذشته انجام داده و صدمات زیادی را بر نیروهای انقلابی وارد کرد و عدم توجه به چنین امری را خواستار هستیم تا ان شاء الله کار تروریست­ها را تمام شده ببینیم.

 

زعیم حوزه ­های علمیه خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود روز صنایع کوچک را از مناسبت­ های پیش رو در هفته جاری خاطرنشان و تصریح کرد: بخش بسیار کمی از صنایع کوچک و متوسط فعال و بسیاری از آن­ها تعطیل و نیمه کاره هستند و در این باره تذکر جدی به دولت می دهیم؛ هر چند که اهتمام به این مسأله جزو سیاست­های دولت بوده و معاون اول رییس جمهور درباره اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی کردند؛ در حالی که هم اکنون چندین هزار کارخانه در کشور چنین وضعیتی را دارند و دولت برای اشتغال جوانان این کارخانه­ ها را اولویت خود قرار دهد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری فعالسازی این کارخانه­ ها و فعالیت همه ظرفیت­های آن­ها را بخش مهمی از اقتصاد مقاومتی برای اشتغال جوانان و ارتقای تولید کشور برشمرد و افزود: تذکر جدی ما به استاندار آن است که یک هیأت کارشناسی ـ نظارتی را مأمور رسیدگی به وضعیت بانک­ها کند؛ چرا که توجه به صنایع کوچک منوط به استفاده از تسهیلات بانکی بوده که متأسفانه این امر در استان فلج است.

 

آیت الله موسوی‌جزایری با تذکر و هشدار به مسؤولان کشوری برای رسیدگی به وضعیت نابسامان بانک­ها عنوان کرد: در گزارش مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان به بنده ذکر شد که در جلسات کارشناسی با حضور رؤسای بانک­ها، 424 مورد واجد شرایط را به بانک‌ها معرفی برای دریافت تهسیلات و با تصویب خود رؤسا معرفی کردیم اما با گذشت یک ماه فقط  به 6 نفر از آن­ها تسهیلات داده شد.

 

وی با بیان اینکه باید فاتحه‌ای برای بانک‌ها قرائت کنیم، گفت: باید معاون اول رییس جمهور، معاونت اجرایی رییس جمهوری و دیگر مسؤولان کشوری به داد استان زخم خورده از 8 سال جنگ تحمیلی برسند و متأسفانه بجای توجه خاص، بی توجهی خاصی به استان صورت می گیرد.

 

زعیم حوزه ­های علمیه خوزستان با اشاره به اینکه وضعیت فلج و نابسامان بانک‌ها، استان خوزستان را زمینگیر کرده است، تصریح کرد: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به وعده خود عمل نکردند، در حالی که پیمان شکنی و بی تعهدی را از کشورهای خارجی شنیده بودیم اما اکنون این موضوع در داخل کشور افزوده و شاهدش هستیم.

 

وی تصریح کرد: امیدواریم که گوش شنوایی باشد تا به این تبعیض­ها و نابسامانی­ها خاتمه داده شود و در حالی که قانون را بر سر ما چماق می کنند این وضعیت در استان­های دیگر چنین نیست و ما مصمم هستیم که در برابر این تبعیض‌ها سکوت نکنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان اعتبار و ارزش مسؤولان را در خدمت رسانی به مردم برشمرد و اذعان کرد: بنده دست مسؤولانی که خدمت رسانی آن­ها به مردم محسوس و در معیشت آن­ها ظاهر شود را می بوسم و در غیر اینصورت مسؤولان باید از خشم مردم بترسند که خشم و ناراحتی آن­ها خشم خداوند را به دنبال خواهد داشت.

 

وی در پایان با اشاره به انتخاب یک بانوی رامهرمزی به عنوان مادر نمونه کشور، ابراز داشت: خداوند ان­ شاءالله این فضائل را به همه مردم ایران و استان قهرمان خوزستان عنایت کند./201/9456/ب1

ارسال نظرات