۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۴۴۲۴۲۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

علم و ایمان دو بال تعالی تعلیم و تربیت در نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر ارتقای معنویات در نهادها و مراکز آموزشی، گفت: داشتم علم و ایمان به‌ صورت توأم دو بال اساسی برای تعالی تعلیم و تربیت در نظام اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی - مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شنبه شب در آیین فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی، با اشاره به اهمیت و جایگاه علم در دین مبین اسلام، اظهار کرد: علم‌آموزی و ارتقای آگاهی یکی از تأکیدهای همیشگی دین اسلام است.

 

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) نیز در سخنان و سیره خود برای علم و عالم اهمیت زیادی قائل بودند، خاطرنشان کرد: در واقع علم و ایمان به‌ صورت توأم دو بال اساسی برای پرواز انسان به‌ سوی سعادت در دنیا و آخرت است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در زمینه تعلیم و تربیت نیز باید علم و ایمان با یکدیگر همراه باشند تا سبب تعالی و پیشرفت شوند؛ در غیر این صورت علم به‌ تنهایی نمی‌تواند موجب سعادت دنیوی و اخروی فرد و جامعه شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه دانشگاه فرهنگیان در آموزش و پرورش، افزود: کاری که این دانشگاه برای مجموعه تعلیم و تربیت کشور می‌کند، اقدامی پایه‌ای و زیربنایی است؛ زیرا برای نهاد آموزش و پرورش معلم تربیت می‌کند.

 

وی با تأکید بر اینکه باید کارها در نهاد آموزش و پرورش کشور به‌ صورت ریلی باشد نه دیمی، تصریح کرد: در این میان ریل‌گذاری برای آینده آموزش و پرورش باید با تکیه بر توانمندسازی معلمان باشد که این کار مهم بر عهده دانشگاه فرهنگیان است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با اشاره به لزوم تکمیل زیرساخت‌ها و توسعه دانشگاه فرهنگیان در استان، بر تداوم ارتباط دانش‌آموختگان این دانشگاه با بدنه آن تأکید کرد و گفت: نباید دانش‌آموختگی نقطه پایان ارتباط دانشجویان با دانشگاه فرهنگیان باشد، بلکه می‌تواند آغازی برای ارتباط مضاعف با دانشگاه باشد.

 

وی ادامه داد: دانش‌آموختگان این دانشگاه از این پس سفیران تعلیم و تعلم هستند که به‌ عنوان معلم در بدنه آموزش و پرورش خدمت خواهند کرد، از این‌ رو در زمره سرمایه‌های مهم اجتماعی این کشور محسوب می‌شوند.

 

براتعلی حاتمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی نیز در این آیین، با بیان اینکه نهاد آموزش و پرورش برای بهره‌مندی از خدمات و توانمندی دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان لحظه‌شماری می‌کند، افزود: در این راستا بایستی توجه به مهارت‌های معلمی به‌ عنوان ارمغان دوران تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، به‌ صورت ویژه مورد توجه معلمان جدید باشد.

 

گفتنی است، شب گذشته جشن دانش‌آموختگی 340 دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان استان خراسان شمالی در آمفی‌تئاتر این دانشگاه برگزار شد و در پایان آن معلمان جدید میثاق نامه معلمی را قرائت کردند./9314/202/ب2

ارسال نظرات