۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۴۵۰۵۲۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تحکیم پیوند با ولایت ما را در برابر تلاطم های نفسانی بیمه می کند/ جریان غدیر عامل پیوند امت اسلامی

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که غدیر در واقع نماد یک حرکت عظیم و نشان دهنده راهی است که در راستای صلح و دوستی جریان دارد، گفت: این جریان یک حرکت زنده و پویا و پیام آور اسلام ناب محمدی(ص) است.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسمی که به مناسب ایام الله غدیر در قائمشهر برگزار شد به واقعه غدیرخم اشاره کرد و افزود: افرادی که خود را مسلمان دانستند، حق رسول خدا را بعد از رحلت ایشان ضایع کردند و امر امامت که امری مهم در اسلام است را اجرا نکردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که غدیر عصاره و نتیجه خلقت و چکیده تمام ادیان الهی و خلاصه مکتب وحی است، خاطرنشان کرد: این واقعه و جریان عظیم تداوم دین در قامت سفید علوی است.

وی با بیان این که غدیر طنین خوش‌آهنگ ادامه راه انبیاء و برکت بشریت در محور مدنیت دینی است، تصریح کرد: واقعه غدیر ثمره نبوت و میوه رسالت و تحقق آرزوی انسان تشنه عدالت در تاریخ بعد از خاتمیت پیامبران الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که غدیر تنها یک واقعه تاریخی و زودگذر نیست بلکه امتداد رسالت نبوی است، ادامه داد: این جریان با عظمت به منزله تشکیل یک حکومت اسلامی و دینی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که بسیاری از مشکلات نهفته در جامعه اسلامی که در آن تفرقه میان مسلمین به چشم می خورد ناشی از فاصله گرفتن از غدیر است، خاطرنشان کرد: گرچه برخی تصور می‌کنند که سخن گفتن از غدیر و ولایت، سیاست و حکومت موجب اختلاف میان مسلمانان است، اما حقیقت غدیر، اتحاد و یکپارچگی میان مسلمانان است.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که غدیر در واقع نماد یک حرکت عظیم و نشان دهنده راهی است که در راستای صلح و دوستی جریان دارد، گفت: این جریان یک حرکت زنده و پویا و پیام آور اسلام ناب محمدی(ص) است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که شیعیان باید در ترویج فرهنگ غدیر همچون فرهنگ عاشورا، فاطمی و مهدویت با ایجاد شور و نشاط اجتماعی با هدف نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه تلاش کنند، تصریح کرد: جامعه اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از فرهنگ غدیر است.

وی ادامه داد: اگر آنچه پیامبر(ص) در روز غدیر اعلام کردند درست اجرا می شد بسیاری از مشکلات که در طول تاریخ ایجاد شد و مسیر تاریخی جهان اسلام را منحرف کرد شکل نمی گرفت و اگر غدیر به معنای واقعی محقق شده بود امروز شاهد اختلافات و مشکلات مذهبی در جهان اسلام نبودیم.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی افزود: باید از عید غدیر برای تحکیم بیش از پیش جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی استفاده کرد و هر چه در پیمانمان با ولایت محکم و ثابت قدم باشیم خود را در برابر تلاطم های نفسانی بیمه کرده ایم.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که غدیر فرصت مناسبی برای تبیین اهمیت امامت و ولایت در جامعه است، گفت: باید از این فرصت برای تبیین نقش و جایگاه امامت در جامعه استفاده شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود: با اندکی مطالعه در فلسفه غدیر می توان گفت سعادت، عزت و سربلندی انسان در دنیا و آخرت در گرو حمایت از امامت و ولایت است و هر جا که امت ها از امامت و ولایت جدا افتاده اند جامعه با مخاطره مواجه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که امامت و ولایت حلقه بین انسان ها را برقرار می کند و سعادت دنیا و آخرت همه جوامع بشری در توسل به این ریسمان محکم است، گفت: لازم است اهمیت ولایت در جامعه به خوبی بازگو و این که جامعه بدون وجود ولایت نمی تواند به راه خود ادامه دهد تبیین شود.

استاد حوزه علمیه مازندران عید غدیر را بزرگ‌ترین عید پیروان اهل بیت(ع) برشمرد و گفت: غدیرخم، فرصت مناسبی برای یادآوری پیمان مقدسی است که همه ما با امامان معصوم(ع) و به ویژه امام زمان(عج) داریم.

امام جمعه قائمشهر از غدیر به‌ عنوان فرصتی برای بازشناختن خود انسان نام برد و گفت: انسان می‌تواند در این ایام به خود رجوع کند و ببیند در کجای راه قرار دارد و تا چه حد به امامت و ولایت عشق می‌ورزد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: غدیر تنها یک واقعه تاریخی نبود، بلکه جریان تفکری بود که در بطن خود جبهه حق و باطل را، ذلت و شرافت را، دروغ و راست را و همه صفات نیک و بد را روبه روی هم قرار داد به واقع غدیر ولایت است.

امام جمعه قائمشهر افزود: عید غدیر رمز بقای اسلام و اعطای حق حکومت شرعی از طرف خدا به امیرمؤمنان حضرت علی(ع) است، واقعه غدیر مهمترین اصلی است که پس از توحید از همه مفاهیم و ارزش‌‌های اسلامی بالاتر است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امامت را بالاترین نعمتی دانست که خداوند به مردم داده است، گفت: در روز عید غدیر حاکمان از دین اسلام مایوس شدند و با امامت نقشه یهود، کفار و مشرکان خنثی شد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که امروز باید پیام غدیر را درک و آن را به دنیا ابلاغ کنیم، ادامه داد: پیام غدیر این است حکومت ولایت و امامت از سوی خدا است، خدا تعیین کننده امام و حاکمیت الهی با امامت و ولایت است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: غدیر تداوم عزت و شکوه اسلام و تداوم رهبری امت اسلامی است ما باید در این دهه امامت و ولایت از عید قر بان تا عید غدیر به تبیین فلسفه سیاسی غدیر بپردازیم.

وی بیان کرد: فلسفه سیاسی غدیر نقش امامت و ولایت در زندگی مردم است که در سایه امامت و ولایت امت اسلامی متحد می شود و دشمنان اسلام و قرآن به خاطر شوکت و قدرت مسلمانان باید مأیوس شوند.

وی ادامه داد: در عصر غیبت کبری امام زمان(عج) پیام غدیر در ولایت فقیه معنی پیدا کرده است و ولایت فقیه استقرار امامت و و ولایتی است که در غدیر تصویب شد، این پیام را باید برسانیم اگر ما به غدیر تمسک پیدا می کردیم امروز این همه دچار تفرقه، اختلاف و مصیبت در جهان اسلام نبودیم./950/202/ب2

ارسال نظرات