۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۴۵۱۴۲۸
آیت الله علما:

دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورایی است

آیت الله علما با تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع دلیرانه رزمندگان از خاک میهن و اقتدار انقلاب برگرفته از فرهنگ عاشورایی است.
آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه شامگاه امروز در سلسله جلسات اخلاقی خود در مسجد حاج شهبازخان کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس ابراز داشت: دفاع دلیرانه رزمندگان از خاک میهن و اقتدار انقلاب برگرفته از فرهنگ عاشورایی است.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: باید صفات شایسته اخلاقی شهدا و رزمندگان در میان نسل جوان کشور نهادینه شود و ویژگی ها و شعائر عظیم دفاع مقدس که برگرفته از قیام عاشورایی است در جامعه ترویج و تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: توجه به سبک زندگی اسلامی و تقویت بنیه دینی افراد جامعه از مهمترین اصول است که باید مدنظر قرار گیرد، توجه به تهذیب نفس و مبارزه با هوای نفس موجب رشد معنوی و اخلاقی خواهد شد.

وی بیان داشت: تقوا شاخصه اخلاقی انسانهای وارسته و خودساخته است، باید در تمام اعمال خود خدا را در نظر داشته باشیم و تمام کردار ما برای کسب رضای الهی و با نیت تقرب به خداوند متعال صورت پذیرد.

آیت الله علما اظهار داشت: رشد اخلاقی و معنوی نیازمند جهد و تلاش بسیار است از این رو باید با الگوبرداری از سیره ائمه اطهار علیهم السلام زندگی خداپسندانه و اسلامی داشته باشیم.

امام جمعه کرمانشاه تأکید کرد: باید در مقابل توطئه های دشمنان هوشیار بود و اجازه نداد زمینه تفرقه و اختلاف در کشور به وجود آید، تفرقه افکنی موجب دوری مسلمانان از هم شده و آنها را در مقابل هم قرار می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در پایان عنوان داشت: توجه به تعالیم دین مبین اسلام موجب تقویت روابط مسلمانان شده و جامعه ای متحد و مقتدر به وجود می آورد، با تکیه بر این معارف عمیق کینه و عداوت از جوامع دور می شود./202/857/ب1

ارسال نظرات