۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۴۵۴۰۴۲
آیت الله مجتهد شبستری:

امنیت اساس پیشرفت جامعه است/ نیروی انتظامی امر به معروف را جدی بگیرد

امام جمعه تبریز با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است، گفت: یکی از وظایف مهم و قانونی نیروی انتظامی مسأله امر به معروف و نهی از منکر و برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی و خلاف شرع است.
آیت الله مجتهد شبستریپ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: از مهم ترین وظایف نیروی انتظامی؛ برقراری نظم، امنیت و حفظ دستاوردهای انقلاب است.

وی با بیان اینکه عقل ایجاب می کند که در جامعه نظم، انسجام، امنیت و آرامش باشد، و از فداکاری های شهدا و آرمان های امام حفظ و حراست شود، اذعان داشت: وجود نظم در جامعه افزون بر ضرورت عقلی ریشه قرآنی نیز دارد، دنیا نه تنها کره زمین بر اساس نظم و یک ساختار منظم استوار است، در جامعه بشری نیز باید نظم و انسجام باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به آخرین وصیت حضرت امیرمومنان (ع)، افزود: معمولاً انسان در آخرین وصیت نامه اش مهم ترین مسائل را مطرح می کند، امیرمومنان علی (ع) نیز در آخرین وصیت نامه شان بعد از دعوت به تقوای الهی، به انضباط در امور دعوت می کند و بر آن تأکید بسیار دارد.

وی با تاکید بر وجود تقوا و پاکیزگی در جامعه، این امور را برای آرامش و آسایش جامعه مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: در همه جای جامعه، باید تقوا و پاکیزگی، پاکدستی و پاکدامنی باشد تا امنیت نیز برقرار شود، در جایی که امنیت نباشد مردم نیز اطمینان و آرامش خاطر نخواهند داشت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رابطه امنیت و اقتصاد، خاطرنشان کرد: در محیط ناامن نمی توان فعالیت تجاری، اقتصادی و تولیدی محقق شود، اگر امنیت نباشد دیگر نمی توان به آرامش خاطر و در نهایت به اقتصاد منضبط دست پیدا کرد و کشور را از شرایط سخت اقتصادی امروز خارج کرد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی در جامعه، ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی با اقدام و عمل در سایه امنیت محقق می شود، امنیت در حقیقت در رآس امور قرار دارد، تا زمانی که کشوری به امنیت دست پیدا نکند نخواهد توانست اقتصاد و پیشرفت را به ارمغان بیاورد.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه در رأس همه مسائل باید امنیت باشد، ابراز داشت: در آیات قرآن عدم اعتماد به ستمگران، مبارزه با کسانی که با ارزشهای دینی مخالفت می کنند فراوان است به ویژه دهه اول محرم، در رسانه ملی، تریبونها و در مجالس مذهبی راجع به امر به معروف و نهی از منکر صحبت شده و خواهد شد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم و قانونی نیروی انتظامی مسأله امر به معروف و نهی از منکر است و برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی و خلاف شرع است، درباره مسأله امر به معروف نسبت به نیروهای انتظامی تأکید بسیار شده است./202/854/ب1

ارسال نظرات