۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۴۵۴۸۳۶
سردار شاکری:

دشمنان از روحیه جهاد و شهادت‌طلبی ملت ایران هراسان هستند

فرمانده سابق سپاه شهدا آذربایجان غربی با تأکید بر این‌که ملت ایران رهرو مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) هستند، گفت: دشمنان از روحیه جهاد و شهادت‌طلبی ملت ایران هراسان هستند.
سردار شاکری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار محمدیوسف شاکری، از فرماندهان دوران دفاع مقدس و فرمانده سابق سپاه شهدای استان آذربایجان غربی عصر امروز در یادواره شهدای روستای شیراز شهرستان عجب شیر اظهار داشت: پیام شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس عدم واهمه از دشمن و مسلح شدن به سلاح جهاد و شهادت است.

وی با بیان این‌که سلاح اصلی ملت ایران روحیه ایثار، جهاد و شهادت است، خاطرنشان کرد: همه تلاش دشمن این است که ملت ایران را نسبت به اعتقادات اصیل دینی خود بی‌تفاوت کند، در چنین شرایطی برپایی یادواره های شهدا و مجالس عزاداری و سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) اهمیتی دوچندان می یابد.

سردار شاکری با بیان این‌که شهدا از جان و مال خود گذشتند تا آسایش و امنیت امروز حاصل شود، تصریح کرد: نه تنها شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، بلکه امروز شهدای مدافع حرم حق بزرگی بر گردن ملت ایران و کشورهای مسلمان منطقه دارند، اگر دلاورمردی‌های شهدا نبود، امروز خبری از امنیت نیز نبود.

فرمانده سابق سپاه شهدا ادامه داد: هیچ کس نمی تواند نقش اثرگذار رزمندگان، ایثارگران و شهدای گرانقدر ایران اسلامی را انکار کند، بر اساس مفاهیم عالی اسلامی؛ شهدا حجت عینی و یک سرمایه هستند که بایستی در هر زمان به نیکی از ایشان یاد شود، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آشنایی با سیره و آرمان شهدا هستیم.

وی با بیان این‌که شهدای دوران دفاع مقدس؛ عزت، اقتدار و امنیت پایدار را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند، تصریح کرد: اگر وصیت‌نامه های شهدا در غبار روزگار به فراموشی سپرده شود، دیگر هیچ هویتی برای افتخار نخواهیم داشت، هر چه داریم به برکت شهداست و باید قدرشناس این مکتب حسینی باشیم.

سردار شاکری در بخش دیگری از سخنان خود توصیه همه شهدا را ولایت‌مداری و تبعیت محض از رهبری نظام دانست و گفت: ولایت و رهبری محوری ترین اصل حکومت در ایران اسلامی است، اگر امروز ایران اسلامی در منطقه پرالتهاب خاورمیانه از ثبات، اقتدار و امنیت برخوردار است، به برکت رهنمودهای داهیانه ولی فقیه است.

فرمانده سابق سپاه شهدا با بیان این‌که آرما‌ن‌های انقلاب اسلامی ایران دیدگاه‌ها و واژه‌های نویینی را به عرصه سیاست بین الملل وارد کرد، افزود: امروز برخلاف تصور و خواست خواست دشمنان؛ عزت، اقتدار و استقلال حقیقی ایران در عرصه های مختلف سیاسی، علمی، اقتصادی و فرهنگی حاصل شده است./203/935/ب1

ارسال نظرات