۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۴۵۵۲۵۸
حجت الاسلام حسینی قمی:

یاری کردن حجت الهی در هر زمانی تکلیف شرعی و دینی مسلمانان است

استاد حوزه علمیه گفت: برخی از افراد مانند حربن یزید ریاحی در روز عاشورا به امام ملحق شد و خود را به سعادت رساند، عده‌ای هم فقط برای خاک سپاری جنازه امام آمدند آنچه مهم است این است که انسان باید امام زمان و دین خدا را در لحظه‌ای که نیاز و لازم است یاری کند.
سیدحسین حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه قم صبح امروز در حسینیه چهار انبیاء قزوین با اشاره به واقعه تاریخی و عظیم عاشورا، گفت: حماسه کربلا عظیم‌ترین و ماندگارترین حماسه‌ای است که در تاریخ واقع شده است، قیام امام حسین(ع) همواره در طول تاریخ الهام بخش قیام‌ها و نهضت‌های زیادی بوده است.

وی در ادامه با اشاره یه اینکه حسین بن علی(ع) در شب عاشورا بالاترین و برترین حمد و ثنای الهی را داشت، افزود: امام در شب عاشورا هنگامی که خبر شهادت خود را شنیدند زبان به حمد و ثنای خداوند متعال گشود و بالاترین و بزرگترین تحمید را نسبت به خداوند داشت و قدردان نعمت شهادت از جانب پروردگار شد.

حماسه عاشورا زنده شدن ارزش‌ها و باورهای دینی است

حجت الاسلام حسینی قمی با بیان اینکه تکرار عاشورا در هر زمان در حقیقت زنده کردن ارزش‌ها و باورها است، اظهار کرد: اگر گفته می‌شود که عاشورا و ماجرای امام حسین(ع) تکرار شود به خاطر این است که در پرتو این واقعه ارزش‌های دینی و معنوی در جامعه زنده می‌شود و اعتقادات انسان قوام و استواری پیدا می‌کند و زمینه برای یاری و نصرت امام عصر(عج) فراهم می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه یاران امام حسین(ع) در شب عاشورا از همراهی با امام و پیشوای خود ابراز خرسندی می‌کردند و آن را توفیق و منت ویژه از سوی خداوند می‌دانستند، تصریح کرد: یاران امام در شب عاشورا خطاب به حسین بن علی(ع) گفتند ای پسر فاطمه خداوند بر ما منت گذاشته است که در این سفر همراه شما باشیم و جهاد کنیم و بدن‌های ما در این راه تکه تکه شود.

این کارشناس دینی در ادامه با اشاره به اینکه مقایسه بین خطبه امام حسین(ع) و حضرت سجاد(ع) و زینب کبری(س) همگی بیان کننده یک کلام یکسان و واحد از این بزرگواران است، ابراز کرد: اهل‌بیت پیامبر در ماجرای قیام امام به هر کجا که رسیدند یک سخن را بیان کردند و آن این بود که هر کسی حاضر است خون قلبش را تقدیم کند و آماده لقای پروردگار شود با ما همراهی کند و آن کسی که با هوس کشورگشایی قدم به صحنه گذاشته است بهتر است که بازگردد.

وی در ادامه، حادثه کربلا را از نظر حضور و عدم حضور همراهان با امام و یاری کردن به او دارای دسته بندی منظمی دانست و بیان کرد: یک عده از مدینه به امام ملحق شدند، عده‌ای از مکه به امام پیوستند، تعداد زیادی از مردم در میان راه رفتن به کربلا به امام گرویدند و برخی دیگر هم در خود کربلا امام را همراهی کردند.

حجت الاسلام حسینی قمی در ادامه با بیان اینکه آن چه در این گونه قیام‌ها و نهضت‌ها اهمیت دارد یاری رساندن به دین الهی است، تأکید کرد: برخی از افراد مانند حربن یزید ریاحی در روز عاشورا به امام ملحق شد و خود را به سعادت رساند، عده‌ای هم فقط برای خاک سپاری جنازه امام آمدند، آنچه مهم است این است که انسان باید امام زمان و دین خدا را در لحظه‌ای که نیاز و لازم است یاری کند.

وی در پایان گفت: ما باید بررسی کنیم که ما به عنوان شیعه و دوستدار اهل بیت(ع) و به ویژه امام حسین(ع) در کجای کربلا و یاری دین خداوند ایستاده‌ایم و فکر کنیم که اگر ما در حادثه عاشورا قرار داشتیم در کجا به امام ملحق می‌شدیم و چه زمانی او را یاری می‌کردیم، اگر انسان به این باور برسد که حجت خداوند در هر زمانی نیازمند یاری است و این نصرت رساندن تکلیف دینی ما است به سعادت ابدی خواهیم رسید./873/202/ب2

ارسال نظرات