۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۴۵۵۳۷۶
استاد حوزه علمیه قزوین:

مهم‌ترین اتفاق در حماسه عظیم و ماندگار عاشورا تقابل حق و باطل بود

استاد حوزه علمیه قزوین مهم‌ترین اتفاق را در حماسه عظیم و ماندگار عاشورا تقابل اندیشه و تفکر دانست و گفت: تقابل حب و بغض، تقابل نور و ظلمت و تقابل جوانمردی و ناجوانمردی در کربلا اتفاق افتاد، در مکتب امام حسین درس انسانیت و آزادگی چیزی بود که حسین بن علی(ع) از تقابل حق و باطل آن را به همگان آموخت.
حجت الاسلام علی محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی محمدی استاد حوزه علمیه قزوین جمعه شب در مسجد محمدخان بیک با اشاره به تذکر مهم در ماه محرم، گفت: فلسفه عاشورا این نیست که برای امام از روز دوم تا اربعین هر آنچه را که بر آن بزرگوار و خاندانش گذشته است، زنده نگه داریم چون اگر فلسفه عاشورا تنها همین نکته باشد اصل ماجرا لغو خواهد شد به دلیل اینکه تبدیل به یک ماجرایی خواهد شد که به طور مکرر تکرار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به علت زنده نگه داشتن حماسه عاشورا، افزود: علت زنده نگه داشتن عاشورا این است که پشت این ماجرا آن چیزی که حسین بن علی(ع) به خاطر آن به شهادت رسید باید برای مردم بازگو شود فلسفه اصلی و دقیق شهادت امام به خاطر اهداف عالیه حسین بن علی(ع) است.

مهم‌ترین اتفاق در حماسه عظیم و ماندگار عاشورا تقابل اندیشه و تفکر بود

این کارشناس مذهبی در ادامه مهم‌ترین اتفاق را در حماسه عظیم و ماندگار عاشورا تقابل اندیشه و تفکر دانست و اظهار کرد: تقابل حب و بغض، تقابل نور و ظلمت و تقابل جوانمردی و ناجوانمردی در کربلا اتفاق افتاد در مکتب امام حسین درس انسانیت و آزادگی چیزی بود که حسین بن علی(ع) از تقابل حق و باطل آن را به همگان آموخت.

حجت الاسلام محمدی در ادامه با بیان اینکه یک فرد مسلمان موظف است در جامعه مطابق مقتضیات زمان رشد کند، ابراز کرد: ما باید مطابق شرایط و مقتضیات زمان رشد کنیم و اگر برخلاف آن حرکت کنیم به کفر می‎رسیم در این حالت اسلام بر ضد اسلام به طور حتم قیام خواهد کرد.

اسلام بر ضد اسلام فرجامش رسیدن به کفر است

وی در ادامه اضافه کرد: کافران اگر در کفرشان پیشرفت کنند احتمال دارد به اسلام برسند اما اسلام درجا زده به طور طبیعی به جایی نخواهد رسید، به عنوان نمونه راهب نصرانی به اسلام رسید اما شمر و عمر سعد که خود مسلمان بودند به کفر رسیدند و بر مسلمانان شمشیر کشیدند.

استاد حوزه علمیه در ادامه با بیان اینکه کسی نمی‌تواند فقط به عبادت های سطحی و ظاهری خود اکتفا کند و آنها را زمینه سعادتمندی اخروی قرار دهد، تصریح کرد: اینکه ما به نماز خواندن و قرائت ظاهری از قرآن اکتفا کنیم این خطر بسیار عظیمی است، ما باید تلاش کنیم سبک و سلیقه زندگی ما مفاهیم انسانیت و سنت حقیقی پیامبر(ص) در کربلا شود.

حجت الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به اینکه ما وظیفه داریم مکتب حسین بن علی( ع) را زینب وار پیش ببریم، عنوان کرد: حضرت زینب(س) با افشاگری‌های خود چهره منفور حکومت امویان را برای مردم روشن ساخت و آنها را از اهداف پلید و شوم خاندان بنی امیه آگاه کرد ما هم وظیفه داریم در شرایط کنونی با افشای ماهیت پلید دشمنان مردم را از مقاصد شوم آنها آگاه کرده و بصیرت افزایی کنیم.

وی در پایان گفت: راهی که امام حسین(ص) آن را رفت در حقیقت ادامه راه و روش جدش رسول خدا بود پیامبر بزرگوار در همین رابطه فرموده اند دین من همانی است که حسین به خاطر آن جان داده است و به شهادت رسیده است، اگر شما می خواهید سنت مرا زنده نگه دارید باید شیوه و روش حسین بن علی(ع) را پیاده کنید و ادامه دهنده راه او باشید تا او شما را نجات دهد./873/202/ب2

ارسال نظرات