۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۴۵۵۸۴۱
امام جمعه شهر کلاته خیج:

دشمن راه پیروزی بر اسلام را جدا کردن شیعیان از فرهنگ عاشورا می‌داند

امام جمعه شهر کلاته خیج گفت: دشمنان راه پیروزی و محو اسلام ناب را جدا کردن شیعیان از فرهنگ عاشورا و کربلا و محو گفتمان انتظار و مهدویت از جامعه اسلامی و شیعی می‌دانند و در این راه از هیچ تلاشی فرو گذار نیستند.
امام جمعه شهر کلاته خیج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شاهرود، حجت الاسلام حمید رضا شکری صبح امروز در جمع اعضای بسیج دانش آموزی شهر کلاته خیج ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای والامقام دشت کربلا اظهار داشت: اصلاح جامعه از منظر اعتقادی، فکری، اجتماعی و سیاسی هدف اصلی قیام سید الشهدا(ع) بود.

وی امر به معروف و نهی از منکر را بهترین راهکار اصلاح جامعه از منظر اسلام ناب عنوان و خاطر‌نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از اساسی ترین موضوعات دین اسلام است که در قرآن و سنت تاکید فراوان شده و سبب می‌شود جامعه از سوی خود مورد راهنمایی و هدایت قرار گیرد و از مشکلات و تباهی ها به دور ماند.

امام جمعه کلاته خیج با بیان اینکه همه ما در هر پست و مسؤولیت و جایگاه وظیفه داریم امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه کنیم، اضافه کرد: بی‌تفاوتی راجع به رواج منکرات و کم‌توجهی و گاه فراموشی معارف در جامعه از سوی هر یک از مسؤولان و اقشار مختلف مردم سلامت اخلاقی، اجتماعی و اعتقادی کل جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

حجت الاسلام شکری تصریح کرد: دشمنان راه پیروزی و محو اسلام ناب را جدا کردن شیعیان از فرهنگ عاشورا و کربلا و محو گفتمان انتظار و مهدویت از جامعه اسلامی و شیعی می‌دانند و در این راه از هیچ تلاشی فرو گذار نیستند، حال آنکه محو فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به تحقق اهداف آنان کمک می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در مقابل دسیسه‌های گوناگون دشمنان بر جدا کردن مردم و جوانان ما از تعالیم ارزشمند قیام حسینی و فرهنگ مهدوی، ما باید بکوشیم جوانانمان با تمسک به اهل بیت(ع) و الگوپذیری از سیره ذلت ناپذیر امام حسین(ع) و مبنا و معیار قرار دادن اخلاص و رضای خداوند در اعمال خود نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کنند./203/977/ب1

ارسال نظرات