۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۴۵۶۸۲۸
استاد حوزه علمیه:

شناخت کفر زمانه راه خروج از ظلمات و گمراهی است

حجت الاسلام موسویان شناخت کفر زمانه را راه خروج از ظلمات و گمراهی دانست و گفت: خداوند در هر تاریخی شأن خاصی دارد و باید ببینید در هر دوره ای شأن حق چگونه تجلی پیدا می کند و راه آن این است که ‏کفر زمانه را بشناسید‏، کسانی ندای امام حسین(ع) را پاسخ دادند که کفر زمانه را شناخته بودند.
حجت الاسلام موسویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید محسن موسویان، استاد حوزه علمیه امشب در هیأت مکتب الصادق(ع) اصفهان، گفت: یک جامعه شناس آمریکایی می گوید 63 درصد مردم فرانسه گرفتار پدیده ای به نام هم خانگی هستند، یعنی هیچ پیوند ازدواجی بین زن و مرد وجود ندارد و فقط رفاقت دارند، از این رو بحران عظیمی در خانواده های غربی وجود دارد.

وی ادامه داد: محبت و ارتباط بین پدر و مادر و فرزندان در خانواده های غربی بسیار کمرنگ است و تعداد خانواده های از هم پاشیده شده آنقدر زیاد است که مسؤولان مشتاق کوچکترین پیشنهاد برای اداره خانواده ها هستند، پیامبراکرم(ص) می فرمایند «اگر کسی از هوای نفس تبعیت کند آرام آرام کر و کور می شود و به ذلت می افتد و راهش را گم می کند».

کارشناس مسائل مذهبی افزود: فضایی که در فرهنگ کوفه ایجاد شده بود غفلت از روح زمانه بود، روح زمانه فرهنگ روم زده ای بود که جریان اموی روی کار آورده بود و فضای اشرافی گری و تجمل پرستی که ایجاد کرده بودند مردم را متمایل به مادیات و دنیاطلبی کرده بود، کسانی که در کنار امیرمؤمنان(ع) و پای جلسات ایشان بودند در کربلا در مقابل سیدالشهدا(ع) ایستادند.

وی بیان داشت: اگر روح شما نسبت به طاغوت بی اهمیت شد وارد ظلمات و تاریکی می شوید ولی اگر تحت ولایت الهی باشید از تاریکی وارد نور می شوید، اگر فرهنگ امامت را بررسی کنید می بینید که اساس آن برقراری نظام حق در برابر نظام کفر و شرک است.

کارشناس مسائل مذهبی گفت: خداوند اولین دستوری که به حضرت موسی می دهد این است که با کفر زمانه مقابله کن، در فرهنگی که افقهای جامعه مادی گرایی است هیچ گاه زندگی دینی طلوع نمی کند، خداوند در هر تاریخی شأن خاصی دارد و باید ببینید در هر دوره ای شأن حق چگونه تجلی پیدا می کند و راه آن این است که کفر زمانه را بشناسید.

حجت الاسلام موسویان توضیح داد: خداوند در آیه 52 سوره آل عمران می فرماید «وقتی حضرت عیسی(ع) کفر را در جامعه احساس کرد فرمود چه کسی مرا به سمت خدا یاری می کند»، حضرت عیسی(ع) و امام حسین(ع) از جمله کسانی بودند که طلب یاری کردند و کسانی توانستند این ندا را پاسخ دهند که کفر زمانه را شناختند. /869/202/ب2

 

 

ارسال نظرات