۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۴۵۷۶۶۸
دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر فارس:

امر به معروف را نباید به ناهنجاری‌های اجتماعی گره بزنیم

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس گفت: اصل امر به معروف و نهی از منکر این است که هیچ فردی نباید نسبت به فرد دیگر بی‌تفاوت باشند.
سلیمان مهدوی، دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر فارس

به گزارش خبرگزاری رسا در شیراز، سلیمان مهدوی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس روز گذشته، ۴ آبان در نشست فصلی مدیران ارشد و میانی و مدیران امور آبفا روستایی شرکت آب و فاضلاب روستایی این استان گفت: امر به معروف و نهی از منکر تقام الفرایض است و اجرا و ماندن همه واجبات به این فریضه بستگی دارد.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت علی(ع) در این باره گفت: همه کارهای نیک و جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهی از منکر همانند قطره‌ای است در برابر دریایی پهناور.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس بیان كرد: برای برپایی نظام جمهوری اسلامی و با یک امر به معروف و نهی از منکر امام (ره)، ۲۲۰ هزار نفر شهید شدند تا انقلاب اسلامی صورت بگیرد.

وی در ادامه به اصل هشتم قانون اساسی اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه آحاد مردم است و همه مردم حق دارند به حکومت نیز در صورت ارتکاب منکر امر به معروف و نهی از منکر کنند.

مهدوی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر جهان شمول است و نباید آن را به تعداد اندکی از ناهنجاری‌های اجتماعی گره بزنیم بنابراین هر چیزی که خلاف صراط مستقیم باشد و هرچیری که حلال خدا را حرام کند و حرام خدا را حلال کند این شامل امر به معروف و نهی از منکر است.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر از چند مرحله تشکیل شده است که شامل قلبی، لسانی، كتبی و عملی است كه امر به معروف و نهی از منکر در مرحله قلبی، لسانی و یا کتبی به عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر به عهده همه مردم است. در مرحله عملی این فریضه به عهده ضابطین قضایی شامل دستگاه‌هایی که قانون آن‌ها را ضابط قرار داده است.

مهدوی گفت: یکی از سیاست‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس تخصصی كردن این فریضه الهی است که باید برای امر به معروف و نهی از منکر کمیته‌های تخصصی فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و ... تشکیل شود.

وی با بیان اینكه اصل امر به معروف و نهی از منکر این است که هیچ فردی نباید نسبت به فرد دیگر بی‌تفاوت باشند، گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان اعم از عمومی و خصوصی موظف‌اند طبق ماده ۵ دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر شورای امر به معروف و نهی از منکر که شامل رییس، دبیر، فرمانده پایگاه، حراست، مسؤول امور بانوان، مسؤول فرهنگی امام جماعت و دو نفر متدین از خود اداره یا دستگاه اجرایی را تشکیل دهند.

مهدوی ادامه داد: یکی از وظایف شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل جلسه استخراج معروفات متروکه و منکرات رایج در دستگاه اجرایی خود هستند و معروفات را گسترش و منکرات را از بین ببرند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس اضافه کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید منکرات و معروفات را بشناسند به این معنی که هر چیزی که حلال خداست معروف است و هرچیزی که خداوند آن را حرام کرده منکر است.

وی ادامه داد: یکی از معروفات، ترویج سبک زندگی اسلامی است که حضرت امام خامنه ای در ۲۱ عنوان از سبک زندگی اسلامی به آن اشاره کرده است و این نشان دهنده این است که متأسفانه از سبک زندگی اسلامی  فاصله گرفتیم و به سمت مدرنیته شدن در حال حرکتیم و مکاتب غربی وارد زندگی بعضی از افراد شده است و با اجرای امر به معروف و نهی از منکر به سبک زندگی اسلامی بر می‌گردیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس افزود: در اجرای امر به معروف و نهی از منکر بایستی کرامت انسانی افراد حفظ شود و به صورت آینه‌وار باشد.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست با حکم دبیر ستاد امر یه معروف و نهی از منکر فارس استان فارس، علی بوستانی و افراسیاب رستمی به ترتیب به عنوان رییس و دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر شرکت آبفای روستایی فارس منصوب شدند./102/919/ب1

ارسال نظرات