۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۴۶۲۴۵۱
مدیر مدرسه علمیه اباالفضل امیدیه خبرداد؛

تحصیل ۱۴۵ طلبه در مدرسه علمیه اباالفضل العباس امیدیه

مدیر مدرسه علمیه اباالفضل العباس(ع) امیدیه با اشاره به فعالیت های مدرسه در زمینه های گوناگون از تحصیل ۱۴۵ طلبه در پایه های اول تا نهم خبر داد.
نشست هماهنگی طلاب مدرسه علمیه دیر جهت پیاده روی اربعین

حجت الاسلام محمدتقی نهیرات، مدیر مدرسه علمیه اباالفضل العباس(ع) امیدیه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که در راستای ارتقای سطح آموزشی نخستین گام استفاده از اساتید مجرب بومی استان و طلبه های نخبه مدرسه به عنوان مدرس است، گفت: تربیت استاد از جمله فعالیت های ویژه مدرسه است که تاکنون ۳۵ استاد از میان طلبه های مدرسه به این امر اختصاص یافتند.

مدیر مدرسه علمیه اباالفضل العباس(ع) امیدیه با بیان این که حضور و غیاب منظم، جلسات منظم با اساتید از دیگر نکات مهم در زمینه مسائل آموزشی است، خاطرنشان کرد: در زمینه پژوهش در هر نیمسال تحصیلی سه اختبار علمی از طلبه ها به عنوان نمرات میان ترم لحاظ و به نفرات برتر هدایایی اهدا خواهد شد.

وی به وجود نشریه ای با محتوای علمی، آموزشی، مقاله نویسی، تحقیق و پژوهش در مدرسه اشاره و ابراز داشت: کتابخانه مجهز و تخصصی با وسعت ۲۰۰ مترمربع و پیشرفت کاری ۹۰٪ از دیگر فعالیت های صورت گرفته در مدرسه است که با موافقت رییس نهاد کتابخانه های عمومی استان به عنوان کتابخانه تخصصی شهرستان امیدیه انتخاب شد.

حجت الاسلام نهیرات اظهار داشت: ۱۴۵ طلبه در پایه های اول تا نهم مشغول تحصیل بوده و در سال تحصیلی کنونی ۲۹ طلبه در پایه اول پذیرفته شدند.

وی به تهیه تحقیقات پایانی طلبه ها و ارائه ۱۰ تحقیق از آنها به جشنواره علامه حلی اشاره و عنوان کرد: در ۱۷ ربیع الاول ۷ تا ۸ طلبه معمم خواهند شد و در زمینه اربعین حسینی ۳۵ طلبه و استاد از مرز شلمچه عازم کربلا شدند و فعالیت های فرهنگی و تبلیغی موکب اهل بیت(ع) در مرز شلمچه بر عهده طلبه های مدرسه است.

مدیر مدرسه علمیه اباالفضل العباس امیدیه همکاری نهاد کتابخانه های عمومی استان، سازمان تبلیغات، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان جهت حل مشکلات آموزشی، فرهنگی و اسکان طلبه های حوزه را خواستار شد./۹۴۶۶/ت302/ج1

ارسال نظرات