۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۴۶۲۸۶۳

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

معرفی فعالیت های قرآنی کانون های مساجد هرمزگان در قالب مستند «به سمت جنوب»، حضور صنعتگران کانون ولایت عشق در برنامه تلویزیونی «حالا خورشید» و اجرای نمایش عاشورایی «تکه ای از آسمان» در کانون سیدالشهدا میناب از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، مجموعه مستند «به سمت جنوب»، نگاهی است به آموزش قرآن در چهارسوی ایران، که به شیوه های تدریس قرآن باتوجه به شرایط اقلیمی، فرهنگ بومی و خلاقیت های فردی می پردازد.
 
در این مستند که به تهیه کنندگی و کارگردانی سیدجعفر جعفری تولید شده است، علاوه بر بیان خاطرات جذاب قرآن آموزی، تنوع گویش و مناظر زیبای مناطق مختلف کشور به ویژه نوار ساحلی نمایش داده می شود.
 
ویژه برنامه معرفی ظرفیت ها و فعالیت های قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان از روز گذشته 30 آبان آغاز و تا جمعه پنجم آذر ماه جاری از ساعت 18:30 و تکرار روز بعد ساعت 7 صبح ادامه خواهد داشت.
 
معرفی روستای «کشپیری»، حدفاصل شهرستان میناب و منطقه محروم بشاگرد و طرح حفظ قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) این روستا در روز یکشنبه 30 آبان و دوشنبه یکم آذرماه جاری صورت می گیرد.
 
طرح جامع قرآنی ولایت(تربیت بیش از 160 حافظ قرآن) در شش کانون فرهنگی هنری مساجد روستایی شهرستان سیریک، طرح قرآنی کانون فرهنگی هنری روستای بلبل آباد شهرستان بشاگرد نیز در این هفته در قالب مستند «به سمت جنوب » معرفی می شود.
 
فعالیت های گسترده و متنوع موسسه قرآنی بیت النور در شهرستان های مختلف استان هرمزگان نیز در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته از شبکه سراسری قرآن پخش خواهد شد.

حضور صنعتگران کانون ولایت عشق در برنامه تلویزیونی «حالا خورشید»

مصطفی قلندری، مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری ولایت عشق روستای شهیدمردان بخش بمانی شهرستان سیریک، احیا و رونق بخشی مشاغل خانگی به ویژه صنایع دستی در راستای توانمندسازی خانواده های روستایی با هدف عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی را یکی از برنامه های کلیدی کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست.
 
وی با اشاره به اینکه از سه سال پیش تاکنون دوره های آموزش صنایع دستی در دستور کار کانون فرهنگی هنری ولایت عشق قرار گرفته است، افزود: هم اکنون شمار زیادی از بانوان روستای شهیدمردان در زمینه صنایع دستی فعالیت می کنند.
 
قلندرزاده به حضور صنعتگران این کانون در برنامه تلویزیونی «حالا خورشید» اشاره و بیان کرد: این برنامه با حضور عوامل آن در هتل هرمز بندرعباس ضبط شده که از امروز دوشنبه یکم آذر ماه به مدت چهار روز از شبکه سه سیما پخش می شود.
 
وی، معرفی آیین، سنن و فرهنگ، پوشش محلی و صنایع دستی مناطق روستایی نوار ساحلی مکران را از اهداف حضور بانوان صنعتگر کانون فرهنگی هنری ولایت عشق در برنامه تلویزیونی«حالا خورشید» برشمرد و گفت: صنایع دستی نقش مهمی در اقتصاد خانواده های روستایی دارد و نیازمند حمایت سازمان ها و نهادهاست.
 
اجرای نمایش عاشورایی «تکه ای از آسمان» در کانون سیدالشهدا میناب

علی رحیمی شهواری، مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا محله شهوار در استان هرمزگان گفت: به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، نمایش عاشورایی «تکه ای از آسمان» به همت کانون سیدالشهدا در حسینیه شهوار قدیم اجرا می شود.
 
وی با بیان اینکه در این نمایش سعی شده است تا وقایع قبل و بعد از عاشورا به شکلی هنرمندانه به تصویر کشیده شود، افزود: شهادت حضرت علی اصغر(ع) محور اصلی این نمایش میدانی است.
 
به گفته رحیمی شهواری؛ در نمایش «تکه ای از آسمان» به کارگردانی علی رحیمی شهواری و نویسندگی خالد رحیمی، بیش از 50 نفر از هنرمندان عضو کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا به ایفای نقش می پردازند.
 
وی زمان اجرای نمایش را ساعت 19:30 شنبه 29 آبان ماه جاری مصادف با شب اربعین اعلام کرد و گفت: حوزه هنری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، بسیج، دهیاری، هیات امنای حسینیه شهوار و گروه هنری انگاره در تولید و اجرای این نمایش همکاری داشته اند./303/851/ب1

ارسال نظرات