۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۴۶۳۴۷۹
امام جمعه موقت شهرکرد:

برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی با وجود گروه تروریستی داعش مایه سربلندی است

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به اینکه برگزاری باشکوه این مراسم با وجود گروهکهای تروریستی نظیر وهابیت و داعش در منطقه مایه افتخار و سربلندی است، گفت: دیروز نیز عده قابل توجهی به دست این تروریست‌ها به شهادت رسیدند که این فاجعه را تسلیت می‌ گوییم.
حجت ‌الاسلام سیدابوالحسن فاطمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام سیدابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد، در خطبه‌ های امروز نماز جمعه شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به پیاده روی بزرگ اربعین و حضور پرشکوه مسلمانان در این مراسم، گفت: امام حسن عسگری(ع) یکی از علامتهای مؤمن را زیارت اربعین خواندند که زیارت با حضور در کربلا و زیارت قبر سیدالشهدا محقق می ‌شود.

خطیب جمعه شهرکرد با اشاره به تاریخی بودن راهپیمایی اربعین، افزود: زیارت اربعین آن هم با پای پیاده جایگاه بسیار والایی دارد و ثواب بسیاری نیز برای آن قائل شده‌اند.

وی با تأکید بر شرکت تمام آحاد مردم ایران در این مراسم، اظهار کرد: این پیاده روی که در تاریخ بشر بی سابقه است چند سالی است که با عظمت و شکوه تمام برگزار می‌ شود.

امام جمعه موقت شهرکرد این پیاده روی را شایسته امام حسین(ع) دانست و گفت: اخلاص، از خود گذشتگی، ایثار، وفاداری و تقوای امام حسین(ع) بیش از اینها لیاقت حضور و جان فشانی دارد.

حجت ‌الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه برگزاری باشکوه این مراسم با وجود گروهکهای تروریستی نظیر وهابیت و داعش در منطقه مایه افتخار و سربلندی است، تصریح کرد: دیروز نیز عده قابل توجهی به دست این تروریست‌ها به شهادت رسیدند که این فاجعه را تسلیت می‌ گوییم.

وی مسیر کربلا و شهادت در راه خدا را مسیری مقدس خواند و اظهار کرد: رهبری، مسؤولان، قوای نظامی و انتظامی برای برقراری امنیت در این مراسم تلاشهای بسیاری کردند که جای تشکر و قدردانی دارد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به انتخابات آمریکا و فحاشی نامزدهای انتخاباتی برای رسیدن به قدرت، گفت: این اقدامات خاص آنهاست و اگر ببینیم برای رسیدن به قدرت چنین کارهایی می‌ کنند نباید تعجب کنیم.

حجت ‌الاسلام فاطمی با بیان اینکه ما در کشوری اسلامی زندگی می ‌کنیم و حرکات ما آبروی اسلام است، تصریح کرد: نباید کاری کنیم که کسانی که دانش کافی ندارند این حرکات را به پای اسلام بنویسند؛ مسؤولان نظام اسلامی باید به منظور جلوگیری از ضربه دشمنان به اسلام و نظام مراقبتها را افزایش دهند.

وی با تسلیت فرارسیدن رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) در هفته آینده، گفت: یکی از اتفاقاتی که پس از رحلت پیامبر افتاد انقطاع وحی بود که سخن گفتن خداوند با بشر پس از 124 هزار پیامبر خاتمه یافت.

امام جمعه موقت شهرکرد عترت و قرآن را دو میراث گرانبهای پیامبر خواند و اظهار کرد: کسی که به دنبال سعادت و رستگاری است و نمی ‌خواهد گمراه شود باید بنا به فرموده پیامبر به این میراث تمسک جوید./9457/201/ب3

ارسال نظرات