۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۴۶۴۳۸۶
مسؤول مرکز مانیتورینگ شبکه های ماهواره ای فارسی زبان:

جریان سازی و تبادر هجمه زیاد اطلاعات، مهم ترین راهبرد رسانه برای فریب افکار عمومی است

مسؤول مرکز مانیتورینگ شبکه های ماهواره ای فارسی زبان با بیان این که متاسفانه امروزه اطلاعات عمومی نسل جوان به اندازه یک اقیانوس وسعت داشته ولی عمق آن در حد یک وجب نیست، گفت: جریان سازی و تبادر هجمه زیاد اطلاعات مهم ترین راهبرد رسانه برای فریب افکار عمومی است.
سواد رسانه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید عبدالهی، مسؤول مرکز مانیتورینگ ماهواره های فارسی زبان شامگاه امروز در شبستان نجمه خاتون(س) حرم حضرت معصومه(س) با تاکید بر این که متاسفانه در دنیای امروز رسانه، محور اصلی نگاه و زندگی مردم شده است، گفت: امام علی(ع) در یک حدیث گرانبها به این نکته اشاره می کنند که گاهی ارداه و خواست مردم مانند بادی می شود که به هر طرف می وزد.

وی افزود: امروزه هم رسانه ها با جریان سازی و تبادر هجمه زیاد اطلاعات به ذهن مانند بادی شده است که اراده مردم را با خود به هر طرف حرکت می دهد و دلیل این موضوع هم این است که از یک سو نگاه مردم به رسانه بوده و از سوی دیگر شخص هیچ حرکتی برای خود سازی، ثبات عقیده و تقویت مهارت ها و دانش تخصصی خود انجام نداده و به این ترتیب فرد همواره تحت سیطره جریان های رسانه ای بوده و هم سوی با آنها حرکت می کند.

کارشناس دوره های معارفی آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه امروزه متاسفانه اطلاعات نسل جوان در حد یک اقیانوس است ولی عمق این اطلاعات به یک وجب هم نمی رسد، تصریح کرد: با این عمق کم اطلاعات به طبع نمی توان هیچ کاری را انجام داد.

حجت الاسلام عبدالهی افزود: علت این که در دوران پهلوی رسانه ها نتوانستند دیدگاه مردم را به سمت حکومت برگردانند این بود که علی رغم فعالیت رسانه ای و فرهنگی قوی، دشمن نتوانست بنیان خانواده را بهم بریزد و به همین علت هم حکومت پهلوی با وجود حمایت ابرقدرت ها نتوانست بقای خود را حفظ کند.

وی علت فعالیت هدفمند و هوشمند رسانه ای دشمن را از بین بردن استحکام خانواده در سطح کشور عنوان کرد، گفت: امروز دشمن با جریان های رسانه ای به دنبال حذف نهاد خانواده است و می خواهد با سست کردن خانواده زمینه نابودی انقلاب اسلامی را فراهم کند بنابراین اگر دشمن نتواند بر روی خانواده ها اثر بگذارد نخواهد توانست در زمینه براندازی نظام هم موفقیتی کسب کند؛ بنابراین تا جایی که می توانیم باید از نظر سواد رسانه خانواده ها را تقویت کنیم.

مسوؤل مرکز مانیتورینگ شبکه های ماهواره ای فارسی زبان تصریح کرد: یکی دیگر از اهدافی که رسانه های امروزی دنبال می کنند این است که مخاطب خود را فریب داده و سعی می کنند در زمینه های مختلف به مخاطب خود اطلاعات بدهند ولی از آن جایی که این اطلاعات همانطور که گفته شد عمیق نیست به همین علت مفید فایده نبوده؛ بر همین اساس بهتر است که به جای داشتن اطلاعات عمومی خیلی زیاد سعی کنیم که در یک رشته و فن صاحب مهارت و تخصص شویم زیرا به این ترتیب است که امکان توسعه و پیشرفت برای ما فراهم خواهد شد و باید دقت کرد که اطلاعات گسترده ولی بدون تخصص و مهارت کافی هیچ فایده ای برای ما نداشته و همواره ما را عقب مانده خواهد کرد.

حجت الاسلام عبدالهی یادآور شد: با توجه به گستردگی علوم در دنیای امروز نباید فریب رسانه های مختلف را بخوریم و باید سعی کنیم که در یک رشته و حوزه مشخص مطالعه و تحقیق داشته باشیم تا در آن رشته بتوانیم به یک متخصص تبدیل شویم./968/202/ب3

ارسال نظرات