۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۴۶۶۴۷۶
معاون امنیتی وزارت کشور:

امنیت بی نظیر ایران در منطقه غربی ها را به تعجب واداشته است

معاون امنیتی وزارت کشور گفت: در نگاه کلان امروز امنیت جمهوری اسلامی در منطقه باعث سوال برای کشورهای غربی شده است.
حسین ذوالفقاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور امروز در همایش معاونین سیاسی استاندرای‌های سراسر کشور که در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد، گفت: در حوزه امنیت داخلی باید به دستاوردهای به آمده توجه شود چرا که حق مردم و حاکمیت است که نسبت به آن اطلاع پیدا کنند.

وی افزود: با وجود شرایط پیرامونی در طول سه سال گذشته توسط تمام تلاش معاندین، تکفیری‌ها و تروریست‌ها به حول و قوه الهی نتوانستند آنچه را که مد نظرشان بود به منصه ظهور برسانند این مساله دستاورد مهمی است.

معاون امنیتی وزارت کشور با بیان اینکه در نگاه کلان امروز امنیت جمهوری اسلامی در منطقه باعث سوال برای کشورهای غربی شده است، عنوان کرد: امروز شرق و غرب کشور ما متاثر از اقدامات و فعالیت‌های تروریستی و تکفیری است اما حاصل اقدامات جمعی از بدنه مردم تا دستگاه‌های تامین‌کننده امنیت نظامی و انتظامی در حوزه های سیاسی سبب شده که امنیت داخلی ما آسیب نبیند.

ذوالفقاری با اشاره به دستاورد دیگر به لحاظ امنیتی، اظهار داشت: با وجود افزایش 69 درصدی اعتراضات در بخش‌های مختلف سالهای اخیر هیچ مورد بحران اجتماعی که تبدیل به مسائل امنیتی شود سراغ نداریم.

وی افزود: با تدابیر کلان دستگاه‌های مختلف هیچ گونه بحران امنیتی در جامعه نداشتیم این مدیریت بحران نشان می‌دهد که اگر ما مسائل کشور را در حوزه‌های دیگر درست مدیریت کنیم با کمترین هزینه مواجهه خواهیم بود.

معاون امنیتی وزارت کشور درباره امنیت عمومی بیان داشت: با روند افزایشی برخی جرائم از جمله سرقت در کشور طی سه سال اخیر کنترل شده اما سرجمع توقف رشد جرائم عمومی کار ساده‌ای نیست چراکه صرفا امنیتی و قضایی نیست.

ذوالفقاری افزود: رشد 32 درصدی سرقت از سال 93 متوقف شد اگر چه جرم در کشور هم روند قابل توجه داشته است؛ انفجارات عمدی 25 درصد کاهش داشته است؛ کشف مواد مخدر امسال 19 درصد افزایش یافته است که در حوزه امنیت عمومی کارکردهای قابل توجهی است.

وی درباره تامین امنیت در مناسبهای مختلف، گفت: نمونه انتخابات سال 94 جزء امن‌ترین انتخابات بعد انقلاب بود که همه این اقدامات صرفا توسط سیستم انتظامی نبوده است بلکه کارهای مختلفی صورت گرفته که در مرحله ثبت‌نام، تبلیغات، زمان برگزاری، انتخابات، شمارش آراء و اعلام نتیجه اقدامات لازم صورت گرفت./807/پ202/ج

ارسال نظرات