۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۴۶۷۴۶۰
مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس:

سستی و تنبلی در تحصیل علم و پژوهش سبب دشمنی خداوند می‌شود

مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس گفت: در لسان امام صادق(ع) است که اگر کسی تحقیق و تعلم را با تنبلی و سستی فراموش و ترک کرد خداوند خصم او می‌شود.
تجلیل از طلاب ممتاز مدرسه علمیه منصوریه شیراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی، مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس، در مراسم تجلیل از طلاب نخبه مدرسه علمیه منصوریه شیراز که عصر امروز با حضور طلاب، روحانیان و اساتید این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: یکی از جهت‌هایی که مشترک بین دانشگاه و حوزه‌های علمیه است، وجهه علمی این دو نهاد مقدس است.

وی با اشاره به فرا‌رسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: حقیقت وحدت این دو نهاد مقدس چیزی نیست که امروز به جود آمده باشد، در اصل هویت این دو نهاد این اشتراک و وحدت ریشه در اصل حقیقت و نظام هستی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی اظهار داشت: امام راحل و عزیز ما این شخصیت وارسته دنیای بیداری، این نقطه خاموش را در مملکت ما از آن رکود و بی‌حرکتی بیرون آوردند و الا این چیزی نیست که از متن دین ما جدا باشد.

وی ادامه داد: از هیچ‌کسی در این عالم، چه طلبه‌ها که نماینده حوزه هستند و چه دانشجویان که نماینده دانشگاه هستند پذیرفته نیست که بخواهد زندگی خودش را بدون علم سپری کند و عمرش را به پایان برساند.

استاد اخلاق حوزه‌ علمیه فارس خاطرنشان کرد: در لسان امام صادق(ع) است که اگر کسی تحقیق و تعلم را با تنبلی و سستی فراموش و ترک کرد خداوند خصم او می‌شود، یعنی اگر یک دانشجو یا طلبه اهل تحصیل علم و تفقه نباشد خداوند دشمن او می‌شود.

وی ادامه داد: فقهای ما از این احادیث استفاده کرده‌اند که اگر کسی ارزش تعلیم و تعلم را فراموش کند روز قیامت دچار عقوبت است، اگر کسی به حق این نکته را در زندگی خود مورد توجه قرار دهد دنیا آباد می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس بیان کرد: حضرت علی(ع) می‌فرماید «العلم سلطان»، نمی‌گوید عالم سلطان است، می‌فرماید علم سلطان است، منظور از سلطان پادشاه و ملک است یا به معنی حجت‌ داشتن است که باید در جای خود مورد بحث قرار گیرد.

وی تأکید کرد: اگر حوزه و دانشگاه به این حدیث عمل کنند و دنبال علم بروند و علم حاکم شود، در کل نظام هستی صاحب اقتدار می‌شوند، و هرگاه طلبه و دانشجو به دنبال مسائل غیر علمی و حاشیه‌ای بروند از اقتدار آنان کاسته می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی در پایان گفت: عالم واقعی کسی است که این آثار را در خودش نمی‌بیند، یعنی طوری نشود که اگر توانستیم چهار تا فرمول را حل کنیم احساس کنیم کسی هستیم و نخوت و غرور در ما تجلی کند.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم از آقایان محمد رضا علیزاده جابری، علی‌خارستانی، حافظ هادی‌پور و محمد نوری، طلاب برگزیده مدرسه علمیه منصوریه که حائز مقام برتر استانی در پایه تحصیلی خود شده‌ بوند، تجلیل شد./202/919/ب1

ارسال نظرات