۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۴۶۹۶۶۱

چند خبر کوتاه از استان کرمان

ثبت دومین وقف شهرستان شهداد با نیت مسجد، اهدای یک دستگاه ماشین کف شور به حرم مطهر ابناء موسی بن جعفر (ع) جوپار، واقف کرمانی دومین ملک خود را وقف نشر فرهنگ مهدویت کرد و وقف ملک جهت امور مسجد در رفسنجان از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، وحید دژالون سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهداد گفت: از ابتدای سال جاری 2 مورد وقف جدید در حوزه موقوفات این شهرستان ثبت شد و ثبت دومین وقف سال جاری این شهرستان با نیت ساخت مسجد است.

وی افزود: از سوی  واقف گرانقدر"مجید حسن زاده" قطعه زمینی به مساحت 341 متر مربع در منطقه سیرچ وقف شد و هدف واقف از انجام وقف، ساخت مسجدی مزین به نام مبارک حضرت صاحب الزمان (عج) است؛ که ساخت آن به همت خیرین محلی انجام می شود.

دژالون ارزش ملک فوق را مبلغ 400 میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: سال گذشته با اقدامات و تبلیغات ترویج فرهنگ وقف 8 فقره وقف در شهرستان صورت گرفت.

اهدای یک دستگاه ماشین کف شور به حرم مطهر ابناء موسی بن جعفر جوپار

حجت الاسلام مصطفی بساوند سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو کرمان، گفت: در راستای اجرای طرح مودت و مشارکت خیرین در طرح های عمرانی امامزادگان از سوی خیر نیکوکار حاج غلامرضا مولائی یک دستگاه ماشین کف شور سرنشین دار به حرم مطهر ابناء موسی بن جعفر (ع) اهدا شد.

وی افزود: این دستگاه به مبلغ 460 میلیون ریال از سوی خیر خریداری شده که از آن جهت شستشوی کف دو صحن حرم مطهر استفاده خواهد شد.

بساوند اجرای طرح مودت را یکی از طرح های موثر عمرانی سازمان اوقاف دانست که با حمایت خیرین بسیاری از مشکلات و کمبود اعتبارات فعالیتهای عمرانی در اماکن متبرکه مرتفع می شود.

واقف کرمانی دومین ملک خود را وقف نشر فرهنگ مهدویت کرد

حجت الاسلام محمود یوسفی سرپرست اداره اوقاف ناحیه یک کرمان، گفت: واقف کرمانی برای دومین بار واحد مسکونی خود را با نیت نشر فرهنگ مهدویت وقف کرد.

وی با توضیح  دومین وقف صورت گرفته از سوی خیر کرمانی گفت: "حاج محمد روحانی راوری" در اقدامی واحد آپارتمانی خود را به 230 متر مربع با هدف نشر فرهنگ و معارف امام عصر (عج)در شهر کرمان وقف کرد.

حجت الاسلام یوسفی ادامه داد: واقف در راستای اقدام نیک خود برای دومین بار یک واحد مسکونی به مساحت 347 متر مربع رابا نیت فوق وقف کرد و ارزش مورد وقف مذکور مبلغ 2 میلیاردو 500 میلیون ریال است که واقف در متن وقف نامه خیرات و مبرات و امور فرهنگی مذهبی را از دیگر نیات این ملک قرار داده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک کرمان گفت: با ثبت این وقف ارزشمند از ابتدای سال جاری تعداد چهار مورد وقف جدید در حوزه موقوفات این شهرستان ثبت شده است.

وقف ملک جهت امور مسجد در رفسنجان

حجت الاسلام محمد محمد زاده سرپرست اداره اوقاف شهرستان رفسنجان، از ثبت مورد وقف جدیدی در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

وی افزود: از سوی بانوی واقف "زهرا کدخدا زاده" عرصه و اعیان ملکی در روستای فرج آباد رضوی وقف شد و ملک فوق 550 متر مربع مساحت دارد که برای تامین مخارج برنامه های فرهنگی و عمرانی مسجد روستا وقف شده است.

سرپرست اداره اوقاف شهرستان رفسنجان تصریح کرد: با ثبت مورد وقف مذکور، 9 مورد وقف جدید طی سال جاری در این شهرستان محقق شده است./303/9709/ب1

ارسال نظرات