۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۴۷۳۵۸۹
عضو كميسيون خانواده شوراي عالي انقلاب فرهنگي:

حوزه از جشنواره عمار برای ترویج افزایش جمعیت استفاده کند

خزعلی با بیان این که شبکه بهداشت کشور همچنان سیاست های کاهش جمعیت را دنبال می کند، گفت: حوزه باید از تمام ظرفیت های تبلیغی و تولیدی خود در جهت ترویج افزایش رشد جمعیت استفاده کند.
کبری خزعلی

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا، کبری خزعلی، عضو كميسيون خانواده شوراي عالي انقلاب فرهنگي، پیش از ظهر امروز در دومین نشست شورای راهبردی جمعیت که در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان این که ما در برنامه ریزی و اجرا شدیدا مستعمره هستیم و تمام برنامه های ما تقلید از غرب است، اظهار داشت: ماده 116 و 117 برنامه ششم توسعه کاملا بر ضد هم است و برابری جنسیتی و تساوی زن و مرد را تصویب کردیم و داریم اجرا می کنیم.

وی با بیان این که زن ها در اشتغال مساوی مردها هستند یا خیر، گفت: قانون اساسی فقط به عنوان یک زینت وجود دارد و به طور صریح در ماده 116 برنامه ششم توسعه حقوق زنان و مردان را تساوی دانسته است و بر کاهش جمعیت برای توسعه پایدار تأکید می کند.

خزعلی با بیان این که در خانه های بهداشت سیاست های کاهش جمعیتی به شدت دنبال می شود، خاطرنشان کرد: حوزه باید انقلابی وارد شود و شورای نگهبان باید یا ماده 116 را حذف کند و یا تغییرات اساسی در آن بدهد زیرا هم با قانون اساسی و هم سیاست های کلان جمهوری اسلامی مغایرت دارد.

وی با بیان این که من چند پیشنهاد برای حوزه دارم، ابراز داشت: تأسیس مرکز مطالعات جمعیت در حوزه، برنامه آمایش سرزمینی و ترکیب جمعیتی، برنامه های تبلیغی و توسعه فرهنگی، شورای فقهی تخصصی در حوزه جمعیت ضروری است و باید بعد فقهی مسائلی مانند غربالگری به صورت قتل عام در بیمارستان ها انجام میدهد.

عضو كميسيون خانواده شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بیان این که شورای فقهی جمعیت باید در برابر اقداماتی از قبیل سقط جنین های غربالگری در بیمارستان ها بایستد، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه یک رشته تخصصی برای این موضوع نیاز دارد و بتوانیم نیرو تربیت کنیم و اعزام کنیم تا تربیت کودک ما در دست صهیونیست نباشد و ما نیاز به رشته های تخصصی در حوزه داریم.

وی با بیان این که حوزه علمیه می تواند از ظرفیت جشنواره فیلم عمار در جهت ترویج فرهنگ فرزند آوری استفاده کند، افزود: باید از این ظرقیت استفاده شود زیرا تأثیر یک فیلم می تواند از بسیاری از کلاس ها و سخنرانی ها بیشتر باشد.

گفتنی است در پایان این نشست از خانم کبری خزعلی به خاطر زحماتی که در طول چند سال در زمینه تحقیقات افزایش جمعیت کشیده تجلیل به عمل آمد./843/202/ب3

ارسال نظرات