۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۴۷۳۷۲۰
آیت الله علم الهدی:

هیچکس نمی تواند خود را هم وزن رهبر انقلاب بداند/ شخص دوم انقلاب اسلامی از نگاه امام، رهبری است

امام جمعه مشهد با اشاره به اتمام حجت حضرت امام مبنی بر ضرورت پیروی از رهبر انقلاب گفت: این حجت خدا بر ما است که نباید هیچ چهره، نظر و اندیشه ای را در کنار نظر و اندیشه رهبر انقلاب قابل پیروی بدانیم و در هیچ جناح زاویه دار با رهبری حرکت کنیم.
ا آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن 24 دی ماه، سالروز انتصاب آیت الله خامنه ای به امامت جمعه تهران توسط امام راحل، جریان این انتصاب را حائز نکات راهبردی سیاسی دانست و اظهار کرد: نسل سوم انقلاب که بسیاری از واقعیات تاریخی نظام را ندیده، با مطالعه و بررسی این واقعیات، نسبت به مسائل سیاسی روشن می شود.

تبیین ویژگی های زمان صدور حکم امامت جمعه آیت الله خامنه ای

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: خصوصیاتی در زمان صدور این حکم توسط امام راحل وجود داشت که وقتی امروز آن ها را بررسی می کنیم، واقعیت هایی کشف می شود که بر اساس آن می توانیم خط مشی سیاسی مان را تنظیم کنیم.

وی در ادامه به تبیین خصوصیات ویژه این رویداد پرداخت و گفت: اولا در آن زمان نماز جمعه تهران تنها تریبون نظام بود و به جز یکی دو شهر دیگر در سراسر کشور نماز جمعه ای وجود نداشت. از همین رو نماز جمعه تهران تریبون منحصر به فرد نظام و انقلاب بود آن هم در شرایطی که هنوز صداوسیما در اختیار بازماندگان رژیم طاغوت قرار داشت و رسانه های مطبوعاتی نیز عمدتا در دست گروه های التقاطی بود.

انتصاب رهبری به مثابه عزل آقای منتظری بود

آیت الله علم الهدی در بیان خصوصیت دوم زمان صدور حکم امامت جمعه رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: آن زمان امام جمعه تهران آقای منتظری بود که به عنوان امید مردم و رهبری شناخته شده بودند و پس از امام(ره) شخصیت دوم نظام بودند. ایشان هنگام انتصاب آیت الله خامنه ای، کناره گیری نکرده بودند و در واقع امام(ره) با این انتصاب، مرحوم آقای منتظری را نیز عزل کردند و این اقدام یک پیام قطعی داشت.

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: حکم امام(ره) برای امامت جمعه آیت الله خامنه ای، اواسط هفته ای صادر شد که جمعه پیش از آن، مرحوم آقای منتظری در خطبه نماز جمعه وعده سخنانی برای هفته آینده را به مردم داده بودند. به همین دلیل آقای منتظری حتی به منزل آیت الله خامنه ای رفتند تا از ایشان اجازه بگیرند و به وعده شان عمل کنند.

دغدغه امام از همان ابتدا تداوم انقلاب اسلامی بود

وی سپس به تبیین سومین خصوصیت زمان صدور حکم امامت جمعه رهبری پرداخت و اظهار کرد: بسیاری از شخصیت های سابقه دار برجسته انقلابی مانند شهید بهشتی در آن زمان حضور داشتند که در بعضی عرصه ها از آیت الله خامنه ای جلوتر بودند اما امام(ره) از بین همه آن ها، رهبر معظم انقلاب را برای امامت جمعه تهران انتخاب کردند. در نتیجه وقتی این نکات را بررسی می کنیم، می بینیم شخص دوم انقلاب از همان ابتدا آیت الله خامنه ای بودند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: برادران و خواهران جوان؛ توجه داشته باشید که از صبح پیروزی انقلاب، دغدغه اصلی امام(ره)، بقا و تداوم انقلاب بود. یعنی آنچه توسط خود امام برنامه ریزی می شد و حرکاتی که خود امام انجام می دادند، برنامه ریزی برای بقای انقلاب بود و این که امام(ره) از بین افرادی چون شهید بهشتی، آقای منتظری و دیگر چهره های پیشکسوت انقلاب، برای تنها تریبون نظام و انقلاب روی آیت الله خامنه ای انگشت می گذارند، به این دلیل بود که ایشان تداوم و بقای انقلاب را در دست با کفایت ایشان می دیدند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تأکید کرد: هیچ کس نمی تواند در برابر رهبری برای خودش وزنی قائل شود. این مسأله نه تنها مربوط به امروز است، بلکه اتفاق مذکور نشان می دهد ایشان در حضور سایر بزرگان انقلاب نیز برجسته بودند و ما موظف هستیم بر حسب ایمان و عقیده ای که داریم، قط پشت سر ایشان راه بیفتیم.

وی افزود: کشور ما یک کشور آزاد است و هرکس هرگونه بخواهد فکر کند و نظر بدهد با او مقابله نمی شود. همه اندیشه ها محترم و قابل بررسی اند اما آن اندیشه ای که ما باید از آن پیروی کنیم، فقط رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.

امام به دو شیوه عملی و قولی حجت شان برای آینده رهبری نظام را تمام کردند

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: امروز بیست و چند سال است که امام بزرگوار ما در بهشت به سر می برند اما حجت را برای ما که در میدان حضور داریم تمام کردند. این که ایشان فرمودند «با قلبی آرام و روحی مطمئن می روم» علتش این بود که امام انقلاب را به دست کسی سپرد که دیگر خاطرش جمع است و اگر بنا باشد مردم مسیر دیگری بروند، در پیشگاه خدا حجت ندارند.

امام جمعه مشهد مقدس در پایان گفت: این اقدام، پیام عملی امام بود و پیام قولی ایشان را نیز مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان بیان کردند. این حجت خدا بر ما است که نباید هیچ چهره، نظر و اندیشه ای را در کنار نظر و اندیشه رهبرانقلاب را قابل پیروی بدانیم و در هیچ جناح زاویه دار با رهبری حرکت کنیم./820/پ201/ج1

ارسال نظرات