۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۴۷۷۶۸۷
مدیر حوزه علمیه علی بن ابیطالب ملایر:

تفکر انقلابی مهمترین ابزار تداوم انقلاب است

مدیر حوزه علمیه علی بن ابیطالب(ع) ملایر، گفت: مهمترین تکیه گاه و عقبه انقلاب و مهمترین ابزاری که می تواند انقلاب و نظام ما را به سر منزل مقصود برساند و آرمان های آن را محقق سازد، تفکر انقلابی است.


علی اصغر زارعی

حجت الاسلام علی اصغر زارعی، مدیر حوزه علمیه علی بن ابیطالب(ع) ملایر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به نقش حوزه و روحانیت در شکل گیری و پیروزی انقلاب، گفت: حوزه و روحانیت نقش اصلی را در تشکیل و پیروزی انقلاب بر عهده داشتند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب می توان حوزه را مادر انقلاب دانست.

وی ادامه داد: اگر به اتفاقات و مبارزاتی که در گذشته منجر به شکل گیری انقلاب شده است، نگاه کنیم، از زمان شیخ فضل الله نوری و شهید مدرس ها و بزرگانی که ایفای نقش کردند تا مقدمه ای برای نقش آفرین اصلی، حضرت امام(ره) فراهم شد، نقش حوزه و روحانیت بسیار برجسته بوده است.

مدیر حوزه علمیه علی بن ابیطالب(ع) ملایر افزود: امام خمینی(ره) که نقش اصلی انقلاب را داشتند و از سال 42 به صورت علنی مبارزه خود را آغاز کردند و قبل از آن نیز نقش تربیت یاران و انصاری برای انقلاب را ایفا می کردند، مانند شهید بهشتی و مطهری و آیت الله خامنه ای و بزرگانی که در کنار امام بودند و این نشان دهنده نقش مهم حوزه و روحانیت در انقلاب است.

وی ابراز داشت: اقدامات و فعالیت هایی که یاران اسلام و امام و مراجع و علمای بزرگ در زمان تبعید امام در راه شکل گیری انقلاب انجام دادند و سبب شد که طاغوتیان در حذف فیزیکی امام شکست بخورند نیز، مبین نقش مؤثر حوزویان در تشکیل و پیروزی انقلاب است.

حجت الاسلام زارعی در تبیین وظیفه حوزه نسبت به آسیب ها و تهدیدات فراروی نظام و انقلاب، گفت: همانطور که امام(ره) فرمودند، اصل انجام عمل یک چیز است و مهم تر از آن حفظ آن عمل است، بنابراین حفظ انقلاب مهم تر از اصل آن است و این وظیفه مهمی است که بر عهده ماست.

وی تأکید کرد: همانطور که روحانیت در شکل گیری و پیشرفت مرحله به مرحله انقلاب نقش اصلی را بر عهده داشته است، مطمئنا باید در حفظ و نگهداری از آن نیز همچنان پیشرو و پرچمدار باشد.

مدیر حوزه علمیه علی بن ابیطالب ملایر در ادامه گفت: دشمنان از زمان انقلاب که احساس خطر کردند، برای دشمنی با انقلاب تمام قد ایستاده اند و دسیسه های مختلف، کودتای داخلی، جنگ تحمیلی و جنگ فهنگی و تحریم ها، آسیب هایی است که از سوی دشمن متوجه انقلاب و نظام است و ما هرگز نباید از این موضوع غافل باشم.

وی افزود: در مقابله با آسیب ها و تهدیداتی که دشمن برای انقلاب و نظام ایجاد می کند، باید نقش بی بدیل حوزه مورد توجه قرار گیرد و حوزه ها با تربیت نسلی که همه تهدیدات و آسیب ها را بشناسد و با همه تلاش ها و مبارزاتی که در راه انقلاب صورت گرفته است آشنا باشد و این نقش را ادامه دهند.

حجت الاسلام زارعی اظهار داشت: مهمترین تکیه گاه و عقبه انقلاب و مهمترین ابزاری که می تواند انقلاب و نظام ما را به سر منزل مقصود برساند و آرمان های آن را محقق سازد، تفکر انقلابی است.

وی در پایان گفت: روحانیان باید در این مبانی تعمق کنند و آنرا با زبان روز به جامعه منتقل کنند و به کسانی که با ایجاد شک و تردید می خواهند پایه های انقلاب را متزلزل کنند و دشمنان ثابت کنند که انقلاب ما دارای عقبه فکری و اعتقادی محکم و استواری است که تلاش و توطئه دشمنان نمی تواند خلل و آسیبی در آن ایجاد کند./979/302/ب2

ارسال نظرات