۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۴۷۸۳۳۰
رییس سازمان دارالقرآن کریم:

تکریم چهره‌های قرآنی احترام به قرآن است

رییس سازمان دارالقرآن کریم با بیان این که تکریم چهره‌های قرآنی احترام به قرآن است، گفت: در سال 1395 جلسات قرآنی ما به بیش از یکهزار جلسه رسیده است و در زمینه مدرک تحصیلی حفظ قرآن نیز نزدیک به 5 هزار مدرک صادر کرده‌ایم.
مهدی قره شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی قره‌شیخلو، رییس سازمان دارالقرآن کریم شامگاه جمعه در یازدهمین همایش ملی تکریم چهره‌های قرآنی که در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد با گرامیداشت یاد محمدتقی مروت و همچنین تبریک به مناسبت دهه فجر، اظهار داشت: از حضور در جمع پیشکسوتان و اساتید قرآنی و همچنین افراد برگزیده قرآنی امسال خوشحال هستم، در واقع تکریم چهره‌های قرآنی احترام به خود قرآن است.

وی ادامه داد: در سال 95 ما تجلیل را در سه گروه به این ترتیب دارندگان حافظان قرآنی که توانسته مدارک درجه 1 و 2 در رشته حفظ قرآن به دست آوردند که مدرک آنها معادل ارشد و دکترا است، رتبه اول تا سوم مسابقات بینالمللی سال 95 و همچنین کسانی که از 20 سال تا نیم قرن سابقه آموزش و تفسیر قرآن را خواهیم داشت.

رییس سازمان دارالقرآن کریم یادآور شد: امسال جلسات قرآنی ما به بیش از یکهزار جلسه رسیده است، در زمینه مدرک تحصیلی حفظ قرآن نیز در حدود 5 هزار مدرک تحصیلی را صادر کرده‌ایم، البته امیدواریم بتوانیم این میزان را در سال 96 به دو برابر برسانیم.

در ادامه این مراسم عباس سلیمی، کارشناس علوم قضایی و کارشناسی ارشد رشته حقوق با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران بر پایه سه رکن رهبری، ملت و ایدئولوژی دینی پیروز شد، خاطرنشان کرد: انقلاب ایران از رهبری قدرتمند که بر پایه اتکا به قرآن زوال‌داران دنیا را به چالش کشیده بود، برخوردار بود، امام راحل سیاست‌مدار خوبی بود اما سیاست باز نبود.

وی ابراز داشت: امام راحل با اتکا به قرآن روند بازی قدرت‌های بزرگ دنیا را بر هم ریخته بود، شیوه مبارزاتی ایشان خاص و استثنایی بود، در واقع امام خمینی(ره) همزمان در نبرد با استبداد داخلی مبارزه با استعمار را کنار نگذاشته بود.

کارشناس علوم قضایی با بیان اینکه امام قرآنی می‌اندیشید و عمل می‌کرد، تأکید کرد: در کنار حضور یک رهبر مقتدر کشور ما از یک ملت خوب بهره‌مند است، آحاد مردم ما برای قرآن و بیعت با امام راحل تمام هستی خود را دادند، این مردم در راه پیروزی انقلاب و همچنین دفاع از وطن در جنگ خون‌های زیادی دادند.

سلیمی در پایان گفت: در کنار دو رکن اصلی انقلاب ایدئولوژی دینی ما نیز در این پیروزی نقش داشت، در اصل قرآن رکن سوم این پیروزی را تشکیل داد اما این امر به تنهایی کافی نیست و چنانچه بخواهیم این انقلاب حفظ شود باید از این سه رکن حمایت کنیم، در این راستا جامعه قرآنی وظیفه حفظ جایگاه قرآن و حفظ حرمت قرآن در میان جامعه را دارد./816/202/ب2

ارسال نظرات