۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۴۷۹۲۱۰
استاد حوزه و دانشگاه:

وحدت و همدلی عامل اصلی استحکام پایه های انقلاب است

حجت الاسلام حقیقی درباره ابعاد انقلاب و ویژگی های یک فرد انقلابی، گفت: برهم خوردن وحدت و همدلی عامل اصلی در نابودی انقلاب است و اگر واقعاً خود را انقلابی می‌دانیم نباید تفکر سنتی انقلابی را داعش و متحجر و تفکر تحول خواهان را زاویه دار و منفعل، خطاب کنیم.
حجت الاسلام حقیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام محمود حقیقی، استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز در حسینیه فاطمه زهرا امیرآباد، درباره ابعاد انقلاب گفت: ایستادگی، سرسختی در مقابل دشمنان به دور از هرگونه هراس و وحشتی در سایه پیروی از ولایت فقیه ویژگی اصلی انقلاب ایران بود.

وی با اشاره به آیه «أَذِلَّةٍ عَلىَ الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلىَ الْكَافِرِينَ يجُاهِدُونَ فىِ سَبِيلِ اللَّهِ وَ لَا يخَافُونَ لَوْمَةَ لَائم‏» افزود: طبق این آیه مومنان در عین خشوع و تواضع در برابر همنوعانش، در برابر کافرین سرسخت و استوار است و این همان درسی است که این ملت در دوران انقلاب به جهانیان نشان داد.

حجت‌الاسلام حقیقی وظیفه اصلی یک فرد انقلابی را سامان بخشیدن به امور و دوری از حواشی برشمرد و گفت: همان‌گونه که امام در همان ابتدای انقلاب با برگزاری رفراندوم و انتخابات تمام ملت را به صحنه آورد، امروز نیز باید برای پیشبرد جامعه به خرد جمعی و نظر متخصصین احترام گذاشت و صرف اصولگرا بودن یا اصلاح‌طلب بودن متخصصین را از عرصه خدمت‌رسانی جدا نکنیم.

وی با بیان اینکه تنها عنوان انقلابی داشتن معیار نیست گفت: با انقلابی بودن باید به اجرای ارزش های اسلامی رسید و مواظب باشیم به بهانه انقلابی بودن، قلبمان با کینه ورزی، کدر نشود.

وی برهم خوردن وحدت و همدلی را عاملی اصلی در نابودی انقلاب بیان کرد و افزود: اگر واقعاً خود را انقلابی می‌دانیم نباید تفکر سنتی انقلابی را "داعش" و "متحجر" و تفکر تحول خواهان را "زاویه دار" و "منفعل"، خطاب کنیم که این‌گونه برداشت‌ها جز ضربه زدن به اصل نظام، دشمن سازی و رسیدن دشمنان به اهداف خود ثمری در پی نخواهد داشت.

استاد حوزه و دانشگاه با ابراز تأسف از وضعیت نقدپذیری در دوران پس از انقلاب و به ویژه سال‌های اخیر افزود: نقد از دیدگاه اسلام هیچ‌گاه نباید سبب سلب و نفی افرادی که در یک جامعه و برای یک نظام خدمت می‌کنند، بشود و آن‌کس که دل در گرو جبهه اسلام دارد، به حق انقلابی است و نباید در چنین جامعه‌ای منتقدان، به ویژه آنانی که در شکوفایی این انقلاب نقش داشتند را با القابی چون ضدانقلاب، بی‌بصیرت و نفوذی خطاب کرد.

وی با بیان اینکه نباید به همدیگر انگ بزنیم، گفت: اینکه در شبکه های مجازی جملات مسؤولان را تقطیع و رودروی هم قرار دهیم اسمش بصیرت افزایی نیست بلکه باید قبل و بعد جمله ها و اقتضای ایراد سخن را هم بررسی کرد.

حجت الاسلام حقیقی با بیان اینکه هدفگذاری و ریل گذاری قطار انقلاب به خوبی انجام شده است، تصریح کرد: زحمات خیلی از مسؤولان نظام برای رفع فقر، فساد و تبعیض قابل تقدیر است اما مردم حق دارند نسبت به حقوق های نجومی، رانت خواری و اشرافیت عده ای، صدایشان را بلند کنند اما این بدان معنی نیست که به هر کسی تهمت اشرافی گری بزنیم.

وی درباره ابعاد مختلف استقلال کشور نیز بیان داشت: استقلال کشور در گرو بلوغ علمی، همدلی، اتحاد و احترام به حقوق انسان‌ها است و این همان معنای جهاد کبیر است که رهبر معظم انقلاب به آن تأکید دارند و همدلی بین افراد یک جامعه به معنای همفکر بودن نیست.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: آنانی که برای تحول در کشور دنبال دگرگون‌سازی ناگهانی و تحول انفجاری هستند خلاف مسیر انقلاب حرکت می‌کنند و برای تحول باید تشکیلاتی و نهادی و به دور از حزب‌بازی و در کنار توده‌ی مردم به دور از هیاهو و عرض اندام فعالیت کرد تا به پیشرفت واقعی برسیم./202/1306/ب1

ارسال نظرات