۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۴۸۹۳۰۶
مدیرعامل مؤسسه طلایه داران نور آفاق خبر داد؛

حضور بیش از دو هزار زائر با خودروهای شخصی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس

مدیرعامل مؤسسه طلایه داران نور آفاق از حضور بیش از دو هزار زائر راهیان نور با خودروهای شخصی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس جنوب کشور در ایام نوروز خبر داد.
 اردوهای راهیان نور

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز به نقل از ستاد مرکزی راهیان نور کشور، حجت الاسلام سید محمد هاشمی، مدیرعامل مؤسسه طلایه داران نور آفاق و مسؤول ستاد راهیان نور شهید صیاد شیرازی و شهید باقری با اشاره به حضور بیش از دو هزار زائر راهیان نور با خودروهای شخصی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس جنوب کشور در ایام نوروز گفت: ثبت نام زائرانی که با خودروهای شخصی خود در سرزمین های نور حضور یافتند از اویل بهمن ماه در قالب کاروان راهیان نور شهید باقری آغاز شد و طی آن زائران از ۲۶ اسفند تا ۴ فروردین در یادمان ها و مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور یافتند.

مدیرعامل مؤسسه طلایه داران نور آفاق ادامه داد: در طول این بازه زمانی دو هزار و صد نفر در قالب ۸۰۰ خودرو در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور یافتند که در مقایسه با سال گذشته حدود ۵۶۰ نفر افزایش داشتیم و همچنین از ۲۵ استان زائر در این اردو حضور داشتند که در این میان زائران مشهدی، تهرانی و قمی نسبت به دیگر زائران حضور بیشتری داشتند.

مسؤول ستاد راهیان نور شهید صیاد شیرازی و شهید باقری اظهار کرد: اگر کمبود زیرساخت و مشکل اسکان در شهر خرمشهر نداشتیم، می‌توانستیم این ظرفیت را تا پنج هزار نفر برسانیم اما به خاطر مشکلات زیر ساختی این امکان فراهم نشد و امیدواریم این مشکل برای راهیان نور ۹۷-۹۶ برطرف شود.

حجت‌الاسلام هاشمی درباره ویژگی ‌ها و نحوه برنامه ‌های در نظر گرفته شده برای زائران گفت: با توجه به ویژگی خاصی که کاروان راهیان نور خانوادگی دارد، زائران در بازه های زمانی که از قبل انتخاب کرده بودند در منطقه حاضر و ضمن فضاسازی خودروهای شخصی زائران در ارائه بسته ‌های فرهنگی، کاروان به همراه مسئول تیم هدایت روحانی مسیر بازدید از یادمان ها را آغاز می‌کند.

وی بیان کرد: زائران در طول حضور خود در این مناطق از یادمان ‌های طلائیه، نهرخین، کربلای۴، شلمچه، دشت ذوالفقاری، بیت‌المقدس، هویزه، دهلاویه، کانال کمیل و فکه بازدید کرده و همچنین در روز آخر، زائران در برنامه‌ تفریحی شامل قایق سواری، مسابقات تیراندازی و خانوادگی که تدارک دیده شد شرکت کرده و پس از آن رهسپار شهرهای خود می شوند.

مدیرعامل موسسه طلایه داران نور آفاق افزود: همچنین در کلیه مکان ‌های اسکان این زائران در مناطق عملیاتی مهدکودک برای نگهداری و آموزش کودکان، مبلغ خواهر و مشاور ویژه بانوان و خانواده ها در نظر گرفته شده بود./9456/102/ب2

ارسال نظرات