۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۴۹۰۹۱۴

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

کشف ۱۱ میلیارد انواع کالای قاچاق در هرمزگان طی ۲۴ ساعت و افتتاح حسینیه روستای توچ از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، سردار عزیزالله ملکی فرمانده انتظامی استان از کشف 11 میلیارد و 120 میلیون ریال انواع کالای قاچاق طی سه عملیات موفق پلیسی در 24 ساعت گذشته خبر داد و گفت: در اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز،مأموران انتظامی شهرستان بندرلنگه روزگذشته حین کنترل محورهای مواصلاتی به دو دستگاه کامیون مشکوک شده و با تمهیدات لازم خودروها را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از کامیون ها، پنج میلیون و 230 هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش هفت میلیارد و 500 میلیون ریال کشف و در این رابطه چهار متهم را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مأموران انتظامی شهرستان حاجی آباد نیز طی عملیاتی دیگر از محل دپو کالای قاچاق در سطح شهرستان مطلع و در بازرسی از محل 9 دستگاه کولر پنجره ای،6 دستگاه اسپیلت، 14 دستگاه یخچال، 12 دستگاه LED، چهار دستگاه ماشین لباسشویی، یک دستگاه ماشین ظرفشویی، 14 دستگاه جارو برقی ، دو دستگاه توستر و دو دستگاه مایکروفر قاچاق به ارزش سه میلیارد و 100 میلیون ریال کشف و یک متهم را در این زمینه دستگیر کردند.

سردار ملکی با اشاره به عملیات دیگری توسط مأموران انتظامی شهرستان بندرعباس،اظهار داشت: مأموران انتظامی پاسگاه سیاهو، حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به دو دستگاه کامیون آمیکو مشکوک و در بازرسی از آنها 48 تن سنگ کرومیت قاچاق به ارزش 520 میلیون ریال کشف و دو متهم را در این زمینه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به اثرات سوء قاچاق بر اقتصاد کشور، تصریح کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت قاچاقچیان، مراتب را هر چه سریعتر به پلیس 110 اطلاع دهند تا نسبت به دستگیری هنجارشکنان در کمترین زمان اقدام شود.

پرهیز از تجسس در جزئیات زندگی خصوصی افراد/ آبروی افراد در تایید صلاحیت ها حفظ شود

احمد مرادی رییس هیات عالی نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هرمزگان در نشست اعضای هیات عالی نظارت پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با روسای نظارت شهرستان‌ های هرمزگان بر حفظ آبروی مردم در زمان بررسی تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از سوی اعضای هیات نظارت تاکید کرد.

وی با بیان اینکه نباید کسی بر اساس حُب و بغض های شخصی تایید و رد شود و رعایت حق الناس الزامی است، افزود: : چهار هزار و 414 صندلی شورای اسلامی شهر و روستا در هرمزگان وجود دارد که هشت هزار و 850 نفر برای حضور در این نهادهای مدنی نام نویسی کرده اند که این موضوع بیانگر اشتیاق عمومی به خدمت است.
 

رییس هیات عالی نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هرمزگان با یادآوری اینکه کار بررسی پرونده کاندیدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا 23 فروردین در هیات های اجرایی به پایان می رسد، عنوان کرد:24 فروردین نیز این پرونده ها به هیات های نظارت ارسال می شود.
 
مرادی گفت: هیات نظارت نیز از 24 فروردین کار بررسی پرونده ها را آغاز و نتایج را تا 30 فروردین به کاندیدها و مراجع مربوطه اعلام می کند.

حسینیه روستای توچ افتتاح شد

همزمان با سالروز ولادت باسعادت امیر مومنان حضرت علی(ع) و روز پدر، با حضور امام جمعه بخش قلعه قاضی و جمعی از مردم منطقه جلابی، حسینیه امام حسین(ع) روستای توچ افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این آیین که به همت کانون فرهنگی هنری امین الله و استقبال گسترده مردم منطقه برگزار شد، برنامه های شاد و مفرحی نظیر اجرای نمایش طنز«خالو مراد» با هنرمندی اعضای کانون فرهنگی هنری شهید موسی قریشی، سرود، مسابقات طنز و مداحی همراه بود.
 
حجت الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه بخش قلعه قاضی در این آیین ضمن تبریک سالروز ولادت فرخنده و مبارک امام علی(ع)، با استناد به حدیثی نبوی که رسول گرامی اسلام(ص) می فرمایند: «من و علی، پدران این امت هستیم»، حرکت بر مدار ولایت را مهمترین وظیفه امروز برشمرد.
 
وی در ادامه با قدردانی از ساخت حسینیه، تقویت شعائر الهی را وظیفه ای همگانی دانست و تصریح کرد: بناهایی که برای شعائر ساخته می شود باید محل اتحاد مردم باشد نه اختلاف و دور شدن افراد از یکدیگر. آن بنایی که برای اسلام ساخته می شود ملک شخصی نیست بلکه برای خداست.


امام جمعه قلعه قاضی با بیان اینکه مسجد متعلق به خدا و همه مردم است، گفت: آبادگران مسجد به مقام خادمی دست پیدا می کنند.
 
وی به تاکید بزرگان دین در سرعت و سبقت در امر خیر اشاره و عنوان کرد: باید مراقب باشیم تا در کارهای خیر نیز از اسراف پرهیز شود. اگر در روستایی، مسجد و حسینیه ای وجود دارد که شعاع آن کفایت می کند دیگر نیازی به احداث مسجد و حسینیه ای جدید نیست و اگر ساخته شود اسراف و حرام است.
 
حجت الاسلام حاجبی با بیان اینکه اتحاد مردم از همه چیز واجب تر است، تصریح کرد: در اختلاف برنده ای وجود ندارد و پیروزی جایی به دست می آید که همدلی حاکم باشد.
 
وی نبود امام جماعت و خانه عالم را از چالش های مهم در مناطق روستایی بخش قلعه قاضی ذکر کرد و گفت: مسجد و حسینیه بدون روحانی همچون انسان بی سر است و از این رو مردم منطقه باید برای رفع این چالش فرزندان خود را برای حضور در حوزه های علمیه تشویق کنند.


مصطفی پیرو، رییس هیات امنای حسینیه امام حسین(ع) نیز افزود: کلنگ احداث ساختمان این حسینیه از سال 93 به زمین زده شد که امروز با زیربنایی 300 متر مربع در زمینی به مساحت 700 متر مربع به بهره برداری رسیده است.
 
وی گفت: برای ساخت این حسینیه بیش از 2 میلیارد ریال از محل کمک یکی از خیرین منطقه هزینه شده است.
 
گفتنی است، روستای «توچ» با 56 خانوار در فاصله 2 کیلومتری دهستان جلابی و 35 کیلومتری بندرعباس قرار دارد./303/851/ب1

ارسال نظرات