۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۴۹۴۳۶۷
آیت الله دستغیب:

شبكه تلويزيونی اعتاب مقدس تاسیس شود

توليت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در اجلاسیه اعتاب مقدسه جهان اسلام خواستار راه‌اندازی شبكه تلويزيونی اعتاب مقدسه شد.
ایت الله سید علی اصغر دستغیب

به گزارش خبرگزاری رسا در شیراز به نقل از روابط عمومی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب در دومین روز از اجلاسیه اعتاب مقدسه جهان اسلام که در کربلای معلی و با حضور نمایندگان سه کشور ایران، عراق و سوریه در حال برگزاری است، پیشنهاد داد شبکه تلویزیونی اعتاب مقدسه  تاسیس شود.

وی افزود: همان‌گونه که سازمان‌ها و اتحادیه‌های سیاسی، فرهنگی و مذهبی در کشورها و قاره‌های مختلف به منظور تبیین سیاست‌ها و اهداف خود دارای شبکه‌های رادیو و تلویزیونی هستند، لازم است اعتاب مقدسه نیز برای گسترش مبانی متعالی اسلام و فرهنگ و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) برای تحقق چنین امکانی برنامه ریزی کنند.

 آیت‌الله دستغیب با بیان اینکه عصر کنونی عصر ارتباطات و رسانه‌ها است، اظهار داشت: بی شک در هیچ دوره ای از تاریخ بشر جریان اطلاع رسانی همانند امروز سریع و گسترده نبوده و لازم است اعتاب مقدسه برای نیل به اهداف خود و آگاهی‌بخشی به همه اقشار به ویژه نسل جوان، از شبکه های مجازی و ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی بهره گیرند.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: راه اندازی شبکه تلویزیونی اعتاب مقدسه با هدف ارائه محتوای ارزشی غنی ناشی از همکاری، هماهنگی و فعالیت‌های مشترک رسانه ای بین عتبات در حوزه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی، تبلیغاتی، آموزشی و تکریم زائران می تواند نقش بسزایی در گسترش مبانی دین و اخلاق در جوامع داشته باشد.

آیت‌الله دستغیب در پایان بر راه‌اندازی دفاتر هماهنگی اعتاب مقدسه در ایران، عراق و سوریه با هدف هماهنگی هرچه بیشتر برای پیشبرد اهداف مشترک تاکید کرد./102/825/ب1

ارسال نظرات