۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۴۹۵۸۴۶
آيت‎الله مظاهري:

آمادگي براي ظهور با اطاعت از امام زمان تحقق مي‎يابد

حضرت آيت‎الله مظاهري با اشاره به اين‎كه اطاعت واقعي از امام زمان سبب آمادگي براي ظهور مي‎شود، گفت: اين آمادگي كاري بسيار مشكل است و رياضت و توسل مي‎خواهد و از خود امام زمان بايد بخواهيم و اين عشق از دل بايد به عمل بيايد.
آيت الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، حضرت آيتالله حسين مظاهري پنجشنبه شب در مسجد حكيم با اشاره به جايگاه امام زمان(عج) در هستي، گفت: واسطه فيض امام زمان(عج) است و اين واسطه فيض يكي از چيزهايي است كه در قرآن و در فلسفه اسلامي روي آن تأكيد شده است.

وي افزود: همه چيز از سوي خداوند به وسيله واسطه فيض به انسان ميرسد، اينكه انسان توانايي گوش دادن و گفتن دارد و ما كه عقل و شعور داريم و ما كه سلامتي داريم و اين نعمتها كه اگر بشماريم احصا نميشود كرد همه اينها به واسطه وجود مقدس امام زمان(عج) است.

رييس حوزه علميه اصفهان با قرائت فرازهايي از زيارت جامعه كبيره ادامه داد: «بكم فتحالله و بكم يختم»، آقا امام زمان(عج) اگر باران بياييد به واسطه تو است و اگر اين كهكشانها برپا است به واسطه تو است، اگر خداوند هم و غمي را از ما رفع كند به آن دليل است كه واسطه فيض امام زمان(عج) است.

وي ابراز كرد: ما شيعهها اسراري داريم، اسرار نگفته، تشيع يك درخت ريشهدار است، «اصلها ثابت و فرعها في السماء»، شاخههاي آن ميوهدار است و از ميوههايش همه برخودار هستيم، شيعه اسرار دارد و از اسرارش همين مسأله ولايت است.

حضرت آيتالله مظاهري خاطرنشان كرد: اين ولايتي كه ميگوييم تنها معنايش اين نيست كه امام علي(ع) امام اول است تا امام دوازدهم و امام دوازدهم ميآيد و عالم را گلستان ميكند، نه ولايت از نظر ما و از نظر شيعه و از نظر فلسفه معناي بالاتري دارد و به آن ولايت مطلقه ميگويند و آن به معناي واسطه فيض بودن است.

وي به بيان مثالي درباره واسطه فيض پرداخت و گفت: اگر شما يك حاجت فوقالعاده مهمي داشته باشيد و يك كسي اين بچه را نجات دهد، چه قدر خاطره شيريني داريد، اين خاطره نجات دادن بچه يك خاطره بسيار شيريني براي شما ميشود، اگر امام زمان(عج) روي نفس كشيدنها ما هم حساب دارد و مديون ايشان هستيم و ما نبايد ايشان را ياد كنيم.

استاد اخلاق حوزه علميه اظهار كرد: اگر امام زمان(عج) واسطه است و نعمتها به وسيله ايشان به ما ميرسد ما نبايد قدر ايشان را بدانيم،‌ نيروگاه برق را به شهرها ميفرستد اما نياز به سيم هست، خداوند فياض علي الاطلاق است، اما واسطه ميخواهد، پروردگار به واسطه امام زمان(عج) روشنايي عالم وجود را و نعمت عقل و شعور ما را همه به دست ايشان محقق كردهاند.

وي بيان كرد: اگر يك خوبي از يك كسي ديديد و خاطره شيرين از او داريد، بايد راجع به امام زمان(عج) سرتا پا خاطره باشيد، بايد عشق به امام زمان در قلبتان وجود داشته باشيد، بايدز تشكر از امام زمان را فراوان داشته باشيد.

حضرت آيتالله مظاهري با اشاره به اينكه ما در محضر امام زمان(عج) هستيم و همه نعمتها به واسطه ايشان به ما ميرسد، خاطرنشان كرد: اما آنچه كه مهم است اطاعت از خداوند و اطاعت از پيامبر و اطاعت از اهلبيت(ع) است، «اطيعوا الله و اطيعوالرسول و اولي الامر منكم»، در حديث جابر نيز به اين مسأله اشاره شده است.

وي ادامه داد: خيال نكنيد كه فقط يك روايت است ما شيعهها راجع به امام زمان(عج) بيش از ده هزار روايت داريم، اين روايتها سه قسم است يك قسمتش فشرده است، سنيها راجع به امام زمان سه چهار هزار روايت نقل كردهاند و كتابهاي خوبي هم درباره ولايت و امام زمان(عج) نوشته شده است،

رييس حوزه علميه اصفهان ابراز كرد: يك دسته از روايات اهلبيت(ع) را دوازده نفر مشخص ميكند و ميگويند امام زمان(عج) آخرين آن هستند، بعضي از اين روايتها پا را فراتر ميگذارد و ميگويند امام زمان(عج) ميآيد و عالم را گلستان ميكند و به دست او قوانين اسلام سراسر جهان را فراميگيرد.

وي با اشاره به اينكه بيش از پنجاه و چهار روايت ديگر به طور كامل درباره امام زمان(عج) توضيح داده شده است، اظهار كرد: مانند روايت جابربنعبدالله انصاري كه پيامبر اكرم(ص) بارها اسم دوازده امام را گفتهاند و اسم حضرت مهدي(عج) را گفتهاند.

حضرت آيتالله مظاهري ابراز كرد: پيامبر اكرم(ص) دلشان ميخواهد كه ما واقعا مطيع امام زمان(عج) باشيم، تا انتظار فرج به سر آيد و ايشان بيايد، دوست داشتن تا سر حد عشق خوب است اما كاربرد ندارد، بايد از ايشان اطاعت هم داشته باشيم، ما بايد صددرصد مطيع خدا و پيامبر(ص) و ائمه طاهرين و مطيع امام زمان(عج) باشيم به طوري كه اگر امام زمان(عج) فردا بياييد آمادگي داشته باشيم.

وي گفت: اين آمادگي كاري بسيار مشكل است و رياضت و توسل ميخواهد و از خود امام زمان(عج) بايد بخواهيم و اين عشق از دل بايد به عمل بيايد و اگر جدا دز دل به عمل آمد حتما امام زمان(عج) ميآيد و اصلا قاعده لطف همين را اقتضا ميكند كه ايشان بيايد، آقا امام زمان(عج) به عليبنمهزيار گفت كه من خيلي منتظر شما بودم و اين جمله بسيار جالب و شيرين است./۲۰۱/۹۱۴/ب۱

ارسال نظرات