۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۴۹۸۰۱۳

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

راه اندازی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) در استان هرمزگان، معارفه روحانی مستقر روستای گورزانگ میناب و تأکید بر احیای «دارالتقریب» مذاهب اسلامی از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام محمدحسن فروزان نژاد مدیر بنیاد مهدویت هرمزگان با تاکید بر ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی گفت: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) در استان هرمزگان راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه در مسأله مهدویت بین اهل سنت و شیعه مشترکات زیادی وجود دارد، بیان داشت: اندیشه مهدویت و اعتقاد به حکومت جهانی در آخرالزمان با غلبه اسلام بر جهان در همه فرق اسلامی وجود دارد و اعتقاد به تشکیل حکومت جهانی و اندیشه مهدویت از مستندات حدیثی و روایی همه علمای فریقین است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) استان هرمزگان گفت: اعتقاد به ظهور حضرت مهدی(عج) با استناد به قرآن کریم هیچ فرقی در بین شیعه و سنی وجود ندارد و با ظهور آن حضرت حکوت عدل جهانی تشکیل می شود.

حجت الاسلام فرزوان نژاد ادامه داد: این باور در میان تمام برادران و خواهران اهل تسنن وجود دارد و آن ها هم مانند شیعیان ایمان دارند که روزی فراخواهد رسید که فردی قیام خواهد کرد و دنیای تشنه عدالت را از عدل و داد الهی سیراب می کند و طبق عقیده آن‌ها این فرد از نسل فرزندان رسول الله (ص) است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) استان هرمزگان ظهور حضرت مهدی (عج)، نسبت حضرت مهدی، هم نام بودن حضرت مهدی (عج) با پیامبر اکرم(ص)، زمینه های ظهور و نشانه‌های ظهور را از عقاید مشترک بین شیعه و سنی درباره امام زمان(عج) عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه منتظر واقعی باید اخلاق و هویت مهدوی داشته باشد، بیان داشت: همه ما وظیفه‌ داریم بخشی از سرمایه خود را به نشر و ترویج فرهنگ مهدویت اختصاص دهیم و در جهت تحقق این مهم بکوشیم.

حجت الاسلام فرزوان نژاد از تشکیل بنیاد مهدویت در  استانداری  سابق با محوریت  سیاستگذاری و انجام کار فرهنگی درباره تبیین هرچه بهتر و معرفی ابعاد شخصیتی حضرت مهدی (عج) با ریاست آیت الله نعیم آبادی و عضویت دستگاه های فرهنگی خبرداد.

معارفه روحانی مستقر روستای گورزانگ میناب

حجت الاسلام محمد بنی خزاعی رییس تبلیغات اسلامی میناب با بیان اینکه حضور روحانی در هر منطقه موجب خیر و برکت خواهد شد، گفت: اجرای فعالیت های فرهنگی و مذهبی با محوریت روحانیان مستقر در روستاها تاکنون اثرات خوبی داشته است، زیرا روحانیان همواره در متن زندگی مردم مسلمان ایران قرار داشته اند و اعتقادات عمیق مردم به علما و روحانیت ریشه دار است.

وی افزود: طبق درخواست اهالی روستای گورزانگ و با هدف تحت پوشش قرار دادن این روستا در زمینه فعالیت های فرهنگی و دینی، حجت‌الاسلام ابوذر زارعی طی حکمی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان به‌عنوان روحانی مستقر این روستا معرفی می شود. 

رییس تبلیغات اسلامی میناب به عناوین فعالیت های روحانی مستقر اشاره کرد و افزود: حضور مستمر در روستا، اقامه نمازهای جماعت، سخنرانی، ارائه آموزش های قرآنی، پاسخگوئی به شبهات، احکام و مسائل دینی، اجرای طرح های هسته فرهنگی جوان و بوستان معرفت، گفتمان دینی و نشست های فرهنگی از جمله وظایف روحانی مستقر روستای گورزانگ است.

 در ادامه حجت الاسلام ابوذر زارعی به عنوان روحانی مستقر روستای گورزانگ معرفی و از خدمات حجت الااسلام وهب فلاحی کمیزی روحانی سابق این روستا قدردانی شد.
 
«دارالتقریب» مذاهب اسلامی احیا شود
 

شیخ عبدالجلیل قتالی رییس شورای روحانیت بندرخمیر در کارگاه آموزشی ویژه ائمه جمعه و جماعات اهل‌سنت باطرح پیشنهاد احیای دارالتقریب بامحوریت هدفمند کردن تبلیغات در راستای وحدت گفت: همه افراد جامعه خصوصا روحانیون باید در مسئله وحدت شیعه وسنی فعال باشند.

وی افزود: خوشبختانه شاهد همدلی و وحدت بسیار خوبی در استان هستیم.

رییس شورای روحانیت بندرخمیر با بیان اینکه اقدامات انجام شده برای تقویت وفاق در بین مسلمانان لازم بوده اما کافی نیست گفت: دشمن مبالغ هنگفتی را برای ایجاد تفرقه و دودستگی خرج می‌کند اما در مقابل ما به آن مقداری که باید باشد وحدت را تبلیغ نمی‌کنیم.

قتالی با طرح پیشنهاد احیای دارالتقریب با محوریت هدفمند کردن تبلیغات در راستای وحدت گفت: همه افراد جامعه خصوصا روحانیون باید در مسئله وحدت شیعه و سنی فعال و تاثیر گذار ظاهر شوند.

وی با بیان اینکه اسلام مورد ظلم قرار گرفته شده است گفت: باید اصول و مشترکات را مبنای حرکت خود قرار دهیم و از فرعیات بپرهیزیم چون دشمن دقیقا دستش را روی موارد اختلافی می گذارد./۸۵۱/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات