۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۴۹۹۷۶۴

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

بازدید سرلشکر صفوی و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی از بندر شهید رجایی، تشکیل جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در حاجی آباد و تاکید بر تبیین سبک زندگی قرآنی برگرفته از اخلاق و فنون اسلامی از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، سردار سرلشکر یحیی رحیم‌ صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با همراهی بیش از ۵۰ نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی ‌از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی بازدید کرد.

وی با حضور در دروازه طلایی اقتصاد ایران در جریان جدیدترین وضعیت عملیاتی بندر شهید رجایی در دوره پسابرجام قرار گرفت و با آخرین دستاوردهای فعالان حوزه دریایی و بندری کشور آشنا شد‌.
 
مشاور عالی فرمانده کل قوا ضمن تمجید از تلاش های صورت گرفته و تقدیر از دستاوردهای حاصل شده، ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد تحولات بزرگی در حوزه اقتصاد دریا محور باشیم.
 
محمدعلی اصل سعیدی پور، معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در جریان این بازدید به بیان مأموریت‌های تخصصی سازمان بنادر و دریانوردی و حیطه فعالیت آن در صنعت حمل و نقل دریایی کشور پرداخت.
 
وی ضمن اشاره به رشد آمار عملکرد بزرگترین بندر در دوره پساتحریم و افزایش 33درصدی حجم عملیات کانتینری در سال گذشته، از پیامدهای مثبت حضور پررنگ خطوط کشتیرانی بین المللی در بندر شهید رجایی سخن گفت.
 
سعیدی پور در ادامه برنامه‌های کلان سازمان بنادر برای ارتقای جایگاه بندر شهید رجایی در عرصه بین‌المللی را نیز تشریح کرد و توضیحاتی را در خصوص چشم انداز توسعه این بندر برای تبدیل شدن به یک بندر کانونی در منطقه را مطرح نمود.
 
وی خاطرنشان کرد: طی آینده ای نه چندان دور شاهد نصب تجهیزات استراتژیک جدید در بندر شهید رجایی خواهیم بود که تحولی عظیم را در فرآیندهای عملیاتی و ارتباطات بین المللی این بندر عظیم تجاری در پی خواهد داشت.
 
معاون امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان به سئوالات مطرح شده از سوی دانشجویان در خصوص نقش منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، طرح‌های توسعه و زیرساخت‌های پدافند غیرعامل در این بندر، راهکارهای ارتقای جایگاه این بندر در سطح بنادر جهان و... پاسخ گفت.
 
جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در حاجی آباد تشکیل شد

حجت‌الاسلام جلیل درویشی رییس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد در این جلسه ماه رمضان را ماه رحمت و بخشش الهی عنوان کرد و افزود:در این ماه بایستی آنگونه که در عظمت این ماه است فعالیتهایی در خور شان مومنین صورت بگیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مهمترین مشکل در روستاها نبود روحانی و عدم خانه عالم جهت استقرار روحانی است افزود:حضور روحانی در منطقه موجب حل و فصل بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی منطقه می‌شود و اگر مسئولان فرهنگی که داعیه دار فرهنگ در جامعه هستند به وظائف خود به خوبی عمل نکنند انحرافات و کج روی هایی در جامعه انجام می‌شود که جبران آن بسیار سخت و طاقت فرسا است.

حجت‌الاسلام درویشی در ادامه از بسترسازی به وجود آمده توسط ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی و اقدامات ایجابی این ستاد برای ساماندهی همه برنامه ها در طول سال به‌ویژه در برنامه های ماه مبارک رمضان تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه هر یک به ارائه نقطه نظرات خود در جهت توسعه فعالیتهای فرهنگی و مذهبی پرداختند و مصوباتی به تصویب اعضاء رسید.

سبک زندگی قرآنی برگرفته از اخلاق و فنون اسلامی است

معصومه هوشمند کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: یکی از مهمترین دلایل نیاز به تمدن ‌سازی نوین اسلامی را تهاجم فرهنگی غرب و تحمیل سبک زندگی غربی در جوامع اسلامی دانست.

وی افزود: به هم راستا بودن بحث سبک زندگی و افزایش جمعیت باید پرداخت و با بیان کرد: سبک زندگی قرآنی برگرفته از اخلاق و فنون اسلامی است که متأسفانه هم‌اکنون با این نوع سبک زندگی فاصله داریم.

کارشناس امور بانوان در ادامه گفت: سبک زندگی قرآنی و حاکمیت معنوی قرآن را نمی‌توان از هم جدا کرد به طوری که حکومت و تمدن اسلامی در زندگی فردی و اجتماعی بشر منجر به ترویج سبک زندگی قرآنی و اسلامی می‌شود.

هوشمند اذعان داشت: در بسیاری از موارد، سبک زندگی اسلامی در جامعه پیاده و ترویج شده است، اما در بخش عظیمی از آن نیز متأسفانه به خاطر غفلت، جهالت، تنبلی و بی رغبتی در جامعه پیاده نشده است.

کارشناس امور بانوان با اشاره به راههای سبک زندگی بیان کرد: فرضیه سازی یکی از راه های سبک زندگی است، یعنی ابتدا باید فرضیه های سبک زندگی را از آیات و روایات استخراج کرده و آنها را تبیین و توجیه کرد.

وی در ادامه گفت: نظریه پردازی و گفتمان سازی یکی دیگر از سبک زندگی است و برگزاری همایش ها، میزگردهای تخصصی، پرداختن رسانه های مختلف از جمله صدا و سیما، روزنامه ها و سایت ها به این مسأله و ترویج آنها توسط مبلغان، می تواند نظریات ارائه شده در زمینه سبک زندگی را به گفتمان رایج در جامعه تبدیل کند و فضا را به گونه ای پیش ببرد که مردم آن را لمس کرده و بدان اشتیاق پیدا کنند.

هوشمند اظهار داشت: باید بر اساس گفتمان سازی، مکتب سازی کرد لذا در واقع نوعی نسخه برداری از مکتب اسلام که در آن هنجارها و ارزش ها بایکدیگر عجین هستند، باید ارائه شود.

وی بیان کرد: منشوری که در آن باید ها و نباید ها بر اساس همان مکتب ارائه شده، طرح می‌شود و نحوه تحولات در همه زمینه ها از تحول در خانواده گرفته تا تحول در علوم انسانی بر اساس منشور تعریف خواهد شد./303/851/ب1

ارسال نظرات